przewodnik po chmurze
Previous Next Play Pause
Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania
Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata
Druga młodość ERP Druga młodość ERP
Big zmiana z Big Data Big zmiana z Big Data
Innowacje i potrzeba „szybkich błędów” Innowacje i potrzeba „szybkich błędów”
8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia 8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia
Klient z danych poskładany Klient z danych poskładany
Z systemu pudełkowego do ERP Z systemu pudełkowego do ERP
5 kluczowych systemów Big Data na świecie 5 kluczowych systemów Big Data na świecie
Wysoko w chmurach Wysoko w chmurach
Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi
7 mitów na temat WMS-ów 7 mitów na temat WMS-ów

SKK - kody kreskowe, aid, rfidAvon to jeden z największych światowych koncernów kosmetycznych, oferujący produkty w systemie sprzedaży bezpośredniej. Firma powstała w 1886 roku w USA. Obecnie działa w ponad 100 krajach, w Polsce od 1992 roku. W ofercie Avonu dostępnych jest ponad 1000 produktów: preparaty do pielęgnacji cery, ciała, do makijażu, zapachy i akcesoria kosmetyczne. Na świecie z firmą współpracuje ponad 5,5 miliona niezależnych Konsultantek. Polska jest jednym z największych rynków Avonu w Europie.

{MosModule module=CaseStudiesAIDRFIDWMS_Reklama}
Firma AVON Cosmetics posiada w Polsce 16 Centrów Obsługi Konsultantek do których dostarczane są towary zamówione w systemie centralnym. Każdy z oddziałów musi przygotowywać zamówienia oraz oznakować otrzymany towar właściwymi kodami. Dotychczas stosowane metody znakowania zawierały zbyt mało informacji, a procesy przyjmowania oraz przygotowania zamówienia towaru były długie i pracochłonne.

Problem

Skomplikowany system kodowania towarów ( dwa niezależne kody kreskowe) spowalniał proces obrotu produktami. Zadaniem do rozwiązania było przyspieszenie weryfikacji otrzymanych towarów oraz nadanie odpowiedniego oznakowania dla każdej pojedynczej sztuki zawierającej dwa typy kodów kreskowych oraz nazwę. Informacje te są konieczne do prawidłowego rozpoznania oraz rejestracji towarów. Każdy z nich musiał być oznakowany zgodnie z numerami (indeksami) umieszczonymi w katalogu. Dodatkowo procesy przyjęcia towarów, przygotowania zamówień i zwrotów były pracochłonne oraz powodowały pomyłki. Kolejny problem to wprowadzanie danych do systemu oraz wyeliminowanie dokumentów papierowych.

Rozwiązanie

Z pomocą przyszły kody kreskowe oraz rozwiązanie sprzętowe. Połączenie komputera ręcznego, drukarki kodów kreskowych, skanera oraz metkownicy.

Dodatkowym elementem była aplikacja SKK Smart pozwalająca na obsługę wszystkich procesów związanych z rozprowadzaniem towarów w centrach dystrybucyjnych oraz wymianą danych z systemem centralnym (import oraz eksport danych). Celem było wybranie rozwiązania, które pozwoli na wydruk niewielkich etykiet zawierających dwa kody kreskowe i nazwę oraz łatwe ich nanoszenie na przedmioty niewielkich rozmiarów (np. szminki, kremy itp.).

Najlepszym rozwiązaniem okazało się zastosowanie urządzenia Pathfinder Ultra 6039. Urządzenie pozwala przygotować etykiety niewielkich rozmiarów i umożliwia nanosić je na produkty. Zastosowano również oprogramowanie, które na bazie danych otrzymanych z systemu firmy AVON, pozwala na przygotowanie etykiet zawierających właściwe dane. Dodatkowym elementem usprawniającym pracę jest użycie czytnika kodów kreskowych. Przy jego pomocy są wybierane dane niezbędne do wydruków oraz wykonywana jest weryfikacja na etapie przyjęcia, inwentaryzacji, zamówienia oraz zwrotów towarów.

Z systemu centralnego pobierane są informacje potrzebne do wydruku etykiet oraz zweryfikowane dane dotyczące przyjmowanego towaru, a także zestawienia wymagane przy inwentaryzacji. Do systemu natomiast eksportowane są informacje dotyczące zamówień, zwrotów oraz dane dotyczące przeprowadzonych inwentaryzacji.

Efekt

Dzięki zastosowaniu rozwiązania sprzętowego oraz aplikacji SKK Smart została zwiększona czytelność danych na etykietach, procesy takie jak przyjęcie, zamówienie oraz zwroty zostały skrócone. Wyeliminowano również pojawiające się błędy przy wprowadzaniu danych. Dodatkowo cały proces zamówienia, przyjęcia i zwrotów jest oparty tylko o dokumenty elektroniczne.

Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązaniu poprawiła się ergonomia pracy, a czas potrzebny na przeprowadzenie procesów przyjęcia, zamówień, zwrotów, inwentaryzacji oraz oznakowania towarów został znacząco skrócony. Dodatkowo zastosowanie czytnika wyeliminowało pomyłki i usprawniło wszystkie procesy.

Firma SKK dostarczyła firmie AVON Cosmetics urządzenia, aplikację terminalową wraz serwerem wymiany danych oraz etykiety.

Źródło: www.skk.com.pl

 

  • erpframe
  • ENOVA365 KWADRAT

  • eqsystembaner