przewodnik po chmurze
Previous Next Play Pause
Systemy Workflow w sektorze MSP Systemy Workflow w sektorze MSP
Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania
Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata
Druga młodość ERP Druga młodość ERP
Big zmiana z Big Data Big zmiana z Big Data
Innowacje i potrzeba „szybkich błędów” Innowacje i potrzeba „szybkich błędów”
8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia 8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia
Przemysł 4.0 w sektorze lotniczym Przemysł 4.0 w sektorze lotniczym
Klient z danych poskładany Klient z danych poskładany
Z systemu pudełkowego do ERP Z systemu pudełkowego do ERP
5 kluczowych systemów Big Data na świecie 5 kluczowych systemów Big Data na świecie
Wysoko w chmurach Wysoko w chmurach
Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi
Czy Polska spóźni się na kolejną rewolucję przemysłową? Czy Polska spóźni się na kolejną rewolucję przemysłową?
Donec ornare Donec ornare
Czas na SaaS! Gwarantowane korzyści przeważają nad przewidywanym ryzykiem Czas na SaaS! Gwarantowane korzyści przeważają nad przewidywanym ryzykiem
Rzeczywistość internetowa Rzeczywistość internetowa
7 mitów na temat WMS-ów 7 mitów na temat WMS-ów

Wiadomości

Infor poinformował o podpisaniu umowy przejęcia Birst, pioniera w dziedzinie tzw. chmury natywnej dla business intelligence (BI) służącej do analizy i wizualizacji danych. Birst to unikalna, wszechstronna platforma umożliwiająca pozyskiwanie, doskonalenie i prezentowanie standardowych danych w sposób dostosowany do podejmowania decyzji biznesowych.

Analiza procesów zakupowych wyraźnie pokazuje, że współcześni konsumenci przenikają pomiędzy różnorodnymi kanałami komunikacji z firmą – tradycyjnymi i cyfrowymi – pozostawiając po sobie niezliczone zasoby danych, układających się w ich profil zachowań. Z drugiej strony firmy stoją przed wyzwaniem związanym z precyzyjną oceną tych danych i poznaniem oczekiwań swoich nabywców. Obecnie obserwujemy aktywny rozwój platform Customer Intelligence, które łączą zaawansowaną technologię i analitykę z rozwiązaniami marketingowymi, umożliwiającymi analizę i lepsze zrozumienie danych, a także prognozowanie przyszłych zachowań konsumentów.

Według firmy analitycznej Forrester przedsiębiorstwa, które chcą skutecznie prognozować trendy rynkowe oraz zwiększyć wydajność swoich zespołów data science, powinny zainwestować w technologie predictive analytics i machine learning (PAML). To właśnie analityka predykcyjna i uczenie maszynowe są kluczowe w rozwoju aplikacji opartych na sztucznej inteligencji (Artificial Intelligence – AI). W opinii autorów raportu do 2021 roku zagregowany roczny wzrost rynku PAML utrzyma się na poziomie 15%.

Prowadzenie rzetelnej analizy wydatków i przychodów firmy mało kiedy jest zadaniem rozpalającym entuzjazm osób nią zarządzających i prowadzących jej statystyki finansowe. Budżetowanie bez wątpienia jest czasochłonnym i pieczołowitym procesem, a prognozowanie przyszłego stanu przedsiębiorstwa, jego aktywów, kapitałów, kosztów i przychodów najczęściej kojarzone jest ze stertą faktur i nieskończonymi ciągami cyfr wpisanych do komórek Excela. Upowszechnienie nowych technologii i rozwój sektora IT spowodowały, iż zaczęły pojawiać się nowe możliwości i narzędzia, z których pomocą czynności te można w znacznym stopniu uprościć.

Za trzy lata 75 proc. średnich i dużych firm będzie stosować zaawansowane systemy analityczne – wynika z raportu Gartnera. To konieczne do skutecznego rozwoju przedsiębiorstwa – przekonuje Michał Grabarz, dyrektor sprzedaży Accenture Polska. Analityka biznesowa przekłada się na wzrost liczby klientów i przychodów firmy, a także usprawnia procesy wewnątrz przedsiębiorstwa. Coraz częściej jej wdrożeniem zainteresowane są centra usług wspólnych. Dla polskiego sektora usług dla biznesu analityka może stanowić przewagę konkurencyjną w walce o nowe inwestycje.

Cyfrowa rewolucja wpływa na każdą sferę naszego życia, nic więc dziwnego, że zmiany dotknęły również sektor przemysłowy. Aż 47 proc. wytwórców wiąże duże oczekiwania z analityką Big Data, a wyniki finansowe firm za rok 2016 pokazują, że wdrożenie takiej analityki usprawnia nie tylko produkcję, lecz wprost przekłada się na wyniki firmy. Zdaniem Ashley Stirrup z firmy Talend, co dziesiąte przedsiębiorstwo z głównego amerykańskiego indeksu giełdowego S&P 500 straci swoją pozycję z powodu opieszałości w cyfryzacji i wykorzystaniu Big Data.

Big Data as-a-Service (BDaaS), czyli przetwarzanie w chmurze obliczeniowej wielkich zbiorów danych, to dziś najszybciej rozwijająca się gałąź IT. Najnowszy raport firmy analitycznej MarketsandMarkets wskazuje na 31 proc. wzrost wartości rynku BDaaS rok do roku. Emocje studzą dane opublikowane przez GUS. Wynika z nich, że polski biznes wciąż pozostaje w tyle, a strategiczne decyzje podejmowane przez menedżerów w przytłaczającej większości nie są poparte analityką Big Data.

Integratorzy systemowi, to elita w branży IT. Firmy tego segmentu posiadają nie tylko głęboką wiedzę technologiczną, dotyczącą produktów wielu dostawców, ale także kompetencje związanie z różnymi sektorami gospodarki i znajomość procesów biznesowych stosowanych w tych branżach.

Narzędzia do analizy danych pozwalają firmom lepiej kontrolować koszty i dostosowywać ofertę do potrzeb klientów, co przekłada się na zyski przedsiębiorców – przekonuje Wojciech Kryński z Ground Frost. Dostęp do wielu z tych rozwiązań jest zupełnie darmowy. Polska ma jednak wciąż wiele do nadrobienia. Z innowacyjnych narzędzi wciąż korzysta niewielki odsetek firm. Coraz więcej z nich mówi jednak o potrzebie inwestycji, więc w kolejnych latach będzie się to zmieniać.

Grupa OLX należącą do globalnego koncernu Naspers to trzy największe w Polsce serwisy ogłoszeniowe: OLX, OTOMOTO, Otodom. Dziesiątki milionów użytkowników generują setki milionów wizyt i miliardy odsłon rocznie. Dodając do tego kilkadziesiąt różnorodnych źródeł danych, Cała grupa dysponuje gigantycznymi zasobami informacyjnymi. Architektura systemu Business Intelligence została oparta na chmurze publicznej Microsoft Azure.

Multiagencja CUK Ubezpieczenia Sp. z o.o. Sp. k. to lider w branży ubezpieczeniowej, dynamicznie rozwijający sieć placówek franczyzowych na terenie całego kraju. Swoim partnerom gwarantuje dostęp do oferty 30 Towarzystw Ubezpieczeniowych.

Codec Polska wdrożył system wspierający realizację procesów budżetowania, analiz i raportowania w Leroy Merlin Polska. Rozwiązanie pozwoliło zwiększyć efektywność w obszarze controllingu oraz dostosować ją do standardów ADEO, w którego skład wchodzi Leroy Merlin Polska oraz ponad 30 przedsiębiorstw z 12 krajów na świecie.

Firmy specjalizujące się w analityce Big Data kończą 2016 rok nad kreską. Zdaniem IDC wzrósł w tym roku odsetek danych realnie wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa: aktualnie to już około 30 proc. W górę poszła również wartość globalnego rynku danych i analityki biznesowej, który wycenia się już na poziomie 130 mld dolarów. To o ponad 18 mld dolarów więcej niż w roku ubiegłym. W kolejnych latach rynek będzie rósł w tempie dwucyfrowym, a w 2020 roku przekroczy próg 203 mld dolarów. Branża ma powody do zadowolenia, ale nie zamierza spocząć na laurach. Według prognoz najbliższe 12 miesięcy może okazać się dla niej jeszcze lepsze. Analitykę Big Data zdominuje 5 trendów: zwrot ku chmurze zamiast rozwiązań on-premise; rosnąca rola Internetu Rzeczy; walka firm z dark data i orphaned data; wzbogacanie danymi systemów Business Intelligence, CRM i ERP oraz rosnące inwestycje na analitykę predyktywną i preskryptywną.

Raport firmy KPMG dotyczący analizy firmowych informacji wykazał, że dla większości organizacji istotne jest korzystne wykorzystania posiadanych danych. Dla ponad połowy firm dobre zagospodarowanie danych umożliwia rozwój nowych produktów i usług. Niewiele mniej firm deklaruje, że użycie analiz danych wspomaga zwiększenie efektywności procesów biznesowych oraz redukcję kosztów. Podobna ilość przedsiębiorstw (49%) uważa, że umiejętność analizy danych przydaje się do przyciągania nowych klientów.

Firmy i instytucje potrzebują zaawansowanych narzędzi analitycznych do skutecznej walki z nadużyciami w dobie big data. W skali globalnej koszty oszustw i nadużyć wynoszą około 3,7 biliona dolarów rocznie, a skala i różnorodność działań przestępczych rośnie w bardzo szybkim tempie.

NEXTEER AUTOMOTIVE jest światowym liderem w produkcji zaawansowanych układów sterowniczych i napędowych. To organizacja globalna z główną siedzibą w USA. W Polsce Nexteer Automotive to dwa oddziały produkcyjne w Tychach oraz w Gliwicach.

Według raportu „Worldwide Semiannual Big Data and Analytics Spending Guide”, autorstwa firmy analitycznej IDC, wartość globalnego rynku Big Data w tym roku przekroczy próg 130,1 mld dolarów. W najbliższych latach będzie zaś rosnąć w tempie dwucyfrowym, by w 2020 roku osiągnąć poziom ponad 203 mld dolarów. Oznacza to, że globalny rynek danych rozwija się dziś w tempie niemal sześciokrotnie szybszym, niż cała branża IT. Koniunkturę napędzają zwłaszcza dwie branże: bankowość oraz przemysł.

Firma Esri nawiązała współpracę z Microsoft w obszarze rozwoju rozwiązań Power BI i Microsoft Azure. Efektem porozumienia jest poszerzenie funkcjonalności obu aplikacji o możliwość wykonywania analiz przestrzennych. Dzięki współpracy zalety wizualizacji danych na mapach trafią do szerokiego grona użytkowników rozwiązań giganta z Redmond.

LEM sp. z o.o. jest polskim producentem elementów meblowych oraz mebli pokojowych, łazienkowych i kuchennych. Firma współpracuje z klientem biznesowym, a także obsługuje sieci sprzedaży mebli, sieci DIY, grupy zakupowe, hurtownie meblowe. Produkty spółki LEM są sprzedawane są w Polsce jak również eksportowane do kilkunastu krajów Europy oraz do USA i Kanady.

Polskie firmy entuzjastycznie podchodzą do inwestycji w nowinki technologiczne. Tak wynika z raportu „Welcoming Innovation Revolution”, autorstwa GE Global Innovation Barometer 2016, wedle którego aż 77 proc. polskich przedsiębiorców optymistycznie spogląda na „czwartą rewolucję przemysłową”, a kolejne 83 proc. zgłasza zainteresowanie nowymi technologiami.

Szybka analiza bardzo dużej ilości danych to wyzwanie dla każdego przedsiębiorstwa. Dlatego, jak przekonują eksperci od zarządzania, warto w tym celu skorzystać z nowoczesnych rozwiązań Business Intelligence (BI).

SAP zaprezentował nową generację aplikacji hurtowni danych – BW/4HANA. Rozwiązanie będzie wkrótce dostępne w ramach usług Amazon Web Services (AWS) oraz SAP HANA Enterprise Cloud tak, by przedsiębiorcy mogli zmodernizować środowisko baz danych w ramach infrastruktury chmury obliczeniowej.

div style="text-align: justify;">Bank Gospodarstwa Krajowego wprowadził platformę Microsoft klasy Business Intelligence w celu stworzenia jednego, wspólnego źródła informacji wspierającego procesy decyzyjne. Obejmuje ona kluczowe obszary działalności Banku, zapewniając możliwość tworzenia raportów m.in. na potrzeby sprzedaży, kontrolingu finansowego, oceny ryzyka rynkowego i kredytowego oraz programów i funduszy rządowych. System umożliwia szerokiej grupie pracowników wygodne korzystanie z przygotowanych lub samodzielnie tworzonych raportów na podstawie dostępnych danych. Obecnie z ponad 400 predefiniowanych raportów korzysta około 700 użytkowników. Platforma jest zasilana z około 10 różnych systemów Banku, w tym centralnego systemu bankowego. Czas uzyskania raportów na potrzeby podejmowania decyzji skrócił się nawet o 20-25%.

Capital Service S.A. zakończyła wdrożenie systemu klasy Business Intelligence. Główne cele wdrożenia to usprawnienie i automatyzacja oceny ryzyka kredytowego, a także zdolności kredytowej klientów.

Do 2018 roku ponad połowa dużych globalnych przedsiębiorstw będzie konkurować w oparciu o nowoczesną zaawansowaną analitykę, która pozwala wdrażać nowe modele biznesowe i oferować innowacyjne usługi – prognozuje firma Gartner. W najnowszym raporcie autorzy wyróżniają rozwiązania SAS jako najlepsze narzędzia analityczne dla wybranych zespołów data science.

Firma IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, informuje, że firma TC Thomas Consulting, należąca do niemieckiej grupy przemysłowej Thomas Unternehmensgruppe, wdroży rozwiązanie IFS EOI, aby uzyskać lepszy wgląd w operacje realizowane w poszczególnych jednostkach oraz zoptymalizować zarządzanie wieloma różnymi firmami należącymi do grupy.

Rynek pracy poszukuje specjalistów Big Data, analityków biznesowych i ekspertów z zakresu Business Intelligence. Pracodawcy są gotowi rekrutować ich na zagranicznych rynkach. Jak podaje raport Mercer „Worldwide Survey of International Assignment Policies and Practices”, aż 47% z nich decyduje się rozpocząć projekty na międzynarodową skalę, ponieważ rodzimy rynek pracy nie dostarcza pracowników o wymaganych technicznych umiejętnościach.

Popyt na nowoczesne systemy informatyczne klasy Business Intelligence do zarządzania przedsiębiorstwem jest coraz większy. Niedawno stosowane były głównie przez specjalistów i analityków, obecnie coraz częściej sięgają po nie osoby na kierowniczych stanowiskach. W 2017 roku większość menadżerów ma mieć dostęp do samoobsługowych narzędzi tego typu. Z prognoz Research and Markets wynika, że do 2020 roku rynek BI powinien rosnąć o 10 proc. rocznie.


Grupa Kapitałowa SIMPLE przygotowała dla Dyrektorów jednostek medycznych nowy moduł kontrolingowy, umożliwiający szczegółową wycenę procedur medycznych i późniejszą kontrolę poniesionych kosztów.

Firma Codec wdrożyła system informatyczny, wspierający procesy budżetowania, prognozowania i monitorowania wykonania planu w PKO Banku Polskim oraz w Grupie Kapitałowej PKO. Rozwiązanie w znaczący sposób usprawnia procesy, równocześnie umożliwiając użytkownikom biznesowym przeprowadzanie skomplikowanych analiz bez wsparcia działów IT.

Cyfrowa transformacja sprawia, że przedsiębiorstwa potrzebują coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań, aby sprostać oczekiwaniom rynku i klientów. Z pomocą przychodzi nowoczesna analityka biznesowa, która właśnie wchodzi w nową erę o numerze 3.0. Kluczem do jej skutecznego wykorzystania staje się odpowiednie osadzenie analityki w operacyjnym działaniu firmy.

Coraz większa ilość danych gromadzonych często w różnych systemach, sprawia iż analiza biznesowa staje się coraz większym wyzwaniem. Dlatego też organizacje z rynku komercyjnego jak i publicznego decydują się na wdrożenie systemu Business Intelligence.

Infor poinformował, że Kempinski Hotels, najstarsza w Europie sieć luksusowych hoteli rozpoczęła proces implementacji systemu Infor Dynamic Enterprise Performance Management (d/EPM). Rozwiązanie zostanie wdrożone w całej grupie, do której należą 73 pięciogwiazdkowe hotele w 31 krajach Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki oraz Azji i ma służyć jako jednolita platforma Business Intelligence, uzupełniając istniejącą instalację Infor EzRMS.

Choć Business Intelligence może się wydawać przysłowiowym rocket science, to jednak w praktyce okazuje się, że jest wykorzystywane znacznie częściej, niż mogłoby się wydawać. Uniwersytety, ligi sportowe i giganci biznesu: jak opierają się na BI i korzystają z potencjału gromadzonych danych? Oto kilka ciekawych przykładów.

Poznański producent oprogramowania: DomData AG Sp. z o.o. zakończyła wdrożenie w firmie Deutsche Immobilien Investierungs-GmbH. Przedmiotem kontraktu było oprogramowanie wspomagające planowanie i rozliczanie budżetów spółki.

PODOBNE

 

  • navireo 315x270
  • ENOVA365 KWADRAT
  • eq system banner2