przewodnik po chmurze
Previous Next Play Pause
Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania
Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata
Druga młodość ERP Druga młodość ERP
Big zmiana z Big Data Big zmiana z Big Data
Innowacje i potrzeba „szybkich błędów” Innowacje i potrzeba „szybkich błędów”
8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia 8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia
Klient z danych poskładany Klient z danych poskładany
Z systemu pudełkowego do ERP Z systemu pudełkowego do ERP
5 kluczowych systemów Big Data na świecie 5 kluczowych systemów Big Data na świecie
Wysoko w chmurach Wysoko w chmurach
Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi
7 mitów na temat WMS-ów 7 mitów na temat WMS-ów

Wiadomości

Analityka predyktywna szturmem zdobywa już przemysł. Dzięki technologiom kognitywnym nowa klasa systemów analizujących pracę maszyn podwyższa poprzeczkę, przewidując ich możliwe awarie z jeszcze większą dokładnością. Tymczasem konserwacja predykcyjna to tylko część pokaźnego rynku analityki predyktywnej, który rozwija się z imponującą prędkością ponad 21 proc. rdr. Do 2023 roku rynek ten będzie wart już blisko 15 mld. dolarów.

Baza danych Oracle w chmurze to technologia przetwarzania dostępna przez Internet. Dostęp do zasobów można uzyskać z poziomu różnych platform sprzętowych ― od komputerów stacjonarnych, poprzez tablety, po urządzenia mobilne. Usługa Oracle Database Cloud obejmuje szeroką gamę narzędzi dla użytkownika, w tym kreatory programistyczne oraz elastyczne, interaktywne narzędzia do tworzenia raportów.

Technologia Business Intelligence (w skrócie BI) obchodzi swoje 60-lecie. To właśnie w 1958 roku na łamach czasopisma IBM Journal po raz pierwszy został zdefiniowany schemat działania w pełni zinformatyzowanego systemu analitycznego wspierającego podejmowanie kluczowych decyzji w przedsiębiorstwach. Dziś ten segment analityki danych to wielomiliardowy globalny biznes.
 

Branża FMCG jest jedną z tych, w których zwiększenie trafności prognoz wpływa na efektywność funkcjonowania całego przedsiębiorstwa stosunkowo szybko. Precyzyjna analiza danych historycznych, wpływu akcji promocyjnych na sprzedaż oraz uwzględnianie sezonowości umożliwia ciągłe doskonalenie tego procesu. Jednym z większych wyzwań w tym zakresie jest dopasowanie odpowiedniego rozwiązania nie tylko do zakładanej strategii biznesowej, ale również do stylu pracy poszczególnych osób oraz ich doświadczenia.

Jak wynika z danych Stowarzyszenia Biegłych ds. Przestępstw i Nadużyć Gospodarczych (ACFE), straty związane z nadużyciami i niegospodarnością w procesach zamówień i zakupów wynoszą nawet 10 proc. całkowitych wydatków firmowych. Należy również pamiętać, że szkody wywołane przez tego typu działania są trudne do zmierzenia i często wykraczają poza sferę finansową. Konsekwencje wykrycia i upublicznienia nadużyć są często katastrofalne w skutkach dla reputacji firmy. W dobie coraz bardziej wyszukanych metod i technik, skuteczna walka z korupcją i nadużyciami finansowymi wymaga wykorzystania zaawansowanych narzędzi analitycznych.

Analityka pozwala m.in. na podejmowanie trafnych decyzji biznesowych, usprawnienie obsługi klienta czy odpowiednie profilowanie ofert lub kampanii marketingowych. Jednakże wiele przedsiębiorstw nadal poszukuje przykładów korzyści i najlepszych praktyk w zakresie wdrożenia platform analitycznych i wykorzystania nowoczesnych technologii, takich jak uczenie maszynowe. Ich implementację utrudniają skomplikowane przepisy i brak wzorców, na których firmy mogłyby oprzeć swoje działania. Chcąc zmienić ten stan rzeczy, lider analityki biznesowej, firma SAS wstąpiła w szeregi Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji. W ramach współpracy SAS chce popularyzować na polskim rynku innowacyjność analityki oraz aktywnie uczestniczyć w kształtowaniu prawa pozwalającego na popularyzację tej klasy rozwiązań informatycznych.

Wyniki badania1 opublikowanego w 2016 roku w międzynarodowym czasopiśmie International Journal of Information Management pokazują jak ważne jest zastosowanie rozwiązań Big Data w biznesie.

Firmy coraz powszechniej korzystają z analizy danych i rozwiązań klasy big data, aby prześcignąć konkurencję i tworzyć nowe modele biznesowe. Segment ten rozwija się w tempie sześciokrotnie szybszym niż cała branża IT, a biznes w coraz większym stopniu dostrzega korzyści związane z analizą danych – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie SAS, globalnego dostawcy analityki biznesowej. Wykorzystanie danych decyduje dziś o bezpieczeństwie i konkurencyjności przedsiębiorstw oraz satysfakcji ich klientów. Może też zapewnić gospodarce miliardowe wpływy.

Celem każdej implementacji systemu Plus Workflow jest optymalizacja procesów biznesowych w organizacji. System elektronicznego obiegu dokumentów firmy Suncode wspiera szeroką gamę procesów biznesowych, w tym także kontrolowanie i zarządzanie budżetami spółek. Plus Workflow pozwala kontrolę takich pozycji budżetowych w ramach: centrów kosztów (MPK), kosztów rodzajowych, projektów, zadań inwestycyjnych i wielu innych.

Poszerza się zakres danych z obszaru zarządzania produkcją dostępnych w systemie BI (Business Intelligence) firmy Streamsoft, polskiego producenta i dostawcy systemów ERP. Będzie on oparty o 6 dziedzin analitycznych.

W 2007 r. Tim Berners-Lee, twórca usługi WWW, opisał jak powinien wyglądać przepływ danych w nowoczesnym przedsiębiorstwie: „Każdy dyrektor generalny powinien być w stanie zadać pytanie obejmujące łączenie danych pochodzących z całego przedsiębiorstwa, być w stanie efektywnie zarządzać firmą, a w szczególności być w stanie reagować na nieprzewidziane wydarzenia. Większości przedsiębiorstw brakuje tej umiejętności łączenia wszystkich swoich danych”.

Branża transportowa działa w wyjątkowo konkurencyjnym środowisku. Z jednej strony obowiązują w niej niezwykle krótkie czasy dostawy, a z drugiej firmy przewozowe podlegają restrykcyjnym przepisom wpływającym na godziny i koszty pracy kierowców. Szansą na zwiększenie konkurencyjności i ekspansję na rynkach międzynarodowych jest wykorzystanie Internetu rzeczy oraz systemów analitycznych pozwalających na przetwarzanie danych zebranych przez inteligentne urządzenia.

Przedsiębiorstwo Marketing Investment Group SA (MIG) zdecydowało się na zakup rozwiązania Oracle Retail Merchandise Financial Planning. MIG dostarcza obecnie klientom produkty znanych marek w ponad 300 sklepach tradycyjnych i 5 internetowych, za pośrednictwem własnej sieci detalicznej.

Bank BPS wraz z Codec Polska poprowadzi wdrożenie nowego systemu budżetowego bazującego na technologii firmy Infor. Oprócz wsparcia procesów planistycznych, rozwiązanie pozwoli zwiększyć Bankowi efektywność w obszarze analityki i raportowania, dzięki wykorzystaniu zaawansowanych możliwości Business Intelligence. Jest to już kolejne wdrożenie Codec w instytucji finansowej w Polsce.

Infor poinformował o podpisaniu umowy przejęcia Birst, pioniera w dziedzinie tzw. chmury natywnej dla business intelligence (BI) służącej do analizy i wizualizacji danych. Birst to unikalna, wszechstronna platforma umożliwiająca pozyskiwanie, doskonalenie i prezentowanie standardowych danych w sposób dostosowany do podejmowania decyzji biznesowych.

Analiza procesów zakupowych wyraźnie pokazuje, że współcześni konsumenci przenikają pomiędzy różnorodnymi kanałami komunikacji z firmą – tradycyjnymi i cyfrowymi – pozostawiając po sobie niezliczone zasoby danych, układających się w ich profil zachowań. Z drugiej strony firmy stoją przed wyzwaniem związanym z precyzyjną oceną tych danych i poznaniem oczekiwań swoich nabywców. Obecnie obserwujemy aktywny rozwój platform Customer Intelligence, które łączą zaawansowaną technologię i analitykę z rozwiązaniami marketingowymi, umożliwiającymi analizę i lepsze zrozumienie danych, a także prognozowanie przyszłych zachowań konsumentów.

Według firmy analitycznej Forrester przedsiębiorstwa, które chcą skutecznie prognozować trendy rynkowe oraz zwiększyć wydajność swoich zespołów data science, powinny zainwestować w technologie predictive analytics i machine learning (PAML). To właśnie analityka predykcyjna i uczenie maszynowe są kluczowe w rozwoju aplikacji opartych na sztucznej inteligencji (Artificial Intelligence – AI). W opinii autorów raportu do 2021 roku zagregowany roczny wzrost rynku PAML utrzyma się na poziomie 15%.

Prowadzenie rzetelnej analizy wydatków i przychodów firmy mało kiedy jest zadaniem rozpalającym entuzjazm osób nią zarządzających i prowadzących jej statystyki finansowe. Budżetowanie bez wątpienia jest czasochłonnym i pieczołowitym procesem, a prognozowanie przyszłego stanu przedsiębiorstwa, jego aktywów, kapitałów, kosztów i przychodów najczęściej kojarzone jest ze stertą faktur i nieskończonymi ciągami cyfr wpisanych do komórek Excela. Upowszechnienie nowych technologii i rozwój sektora IT spowodowały, iż zaczęły pojawiać się nowe możliwości i narzędzia, z których pomocą czynności te można w znacznym stopniu uprościć.

Za trzy lata 75 proc. średnich i dużych firm będzie stosować zaawansowane systemy analityczne – wynika z raportu Gartnera. To konieczne do skutecznego rozwoju przedsiębiorstwa – przekonuje Michał Grabarz, dyrektor sprzedaży Accenture Polska. Analityka biznesowa przekłada się na wzrost liczby klientów i przychodów firmy, a także usprawnia procesy wewnątrz przedsiębiorstwa. Coraz częściej jej wdrożeniem zainteresowane są centra usług wspólnych. Dla polskiego sektora usług dla biznesu analityka może stanowić przewagę konkurencyjną w walce o nowe inwestycje.

Cyfrowa rewolucja wpływa na każdą sferę naszego życia, nic więc dziwnego, że zmiany dotknęły również sektor przemysłowy. Aż 47 proc. wytwórców wiąże duże oczekiwania z analityką Big Data, a wyniki finansowe firm za rok 2016 pokazują, że wdrożenie takiej analityki usprawnia nie tylko produkcję, lecz wprost przekłada się na wyniki firmy. Zdaniem Ashley Stirrup z firmy Talend, co dziesiąte przedsiębiorstwo z głównego amerykańskiego indeksu giełdowego S&P 500 straci swoją pozycję z powodu opieszałości w cyfryzacji i wykorzystaniu Big Data.

Big Data as-a-Service (BDaaS), czyli przetwarzanie w chmurze obliczeniowej wielkich zbiorów danych, to dziś najszybciej rozwijająca się gałąź IT. Najnowszy raport firmy analitycznej MarketsandMarkets wskazuje na 31 proc. wzrost wartości rynku BDaaS rok do roku. Emocje studzą dane opublikowane przez GUS. Wynika z nich, że polski biznes wciąż pozostaje w tyle, a strategiczne decyzje podejmowane przez menedżerów w przytłaczającej większości nie są poparte analityką Big Data.

Integratorzy systemowi, to elita w branży IT. Firmy tego segmentu posiadają nie tylko głęboką wiedzę technologiczną, dotyczącą produktów wielu dostawców, ale także kompetencje związanie z różnymi sektorami gospodarki i znajomość procesów biznesowych stosowanych w tych branżach.

Narzędzia do analizy danych pozwalają firmom lepiej kontrolować koszty i dostosowywać ofertę do potrzeb klientów, co przekłada się na zyski przedsiębiorców – przekonuje Wojciech Kryński z Ground Frost. Dostęp do wielu z tych rozwiązań jest zupełnie darmowy. Polska ma jednak wciąż wiele do nadrobienia. Z innowacyjnych narzędzi wciąż korzysta niewielki odsetek firm. Coraz więcej z nich mówi jednak o potrzebie inwestycji, więc w kolejnych latach będzie się to zmieniać.

Grupa OLX należącą do globalnego koncernu Naspers to trzy największe w Polsce serwisy ogłoszeniowe: OLX, OTOMOTO, Otodom. Dziesiątki milionów użytkowników generują setki milionów wizyt i miliardy odsłon rocznie. Dodając do tego kilkadziesiąt różnorodnych źródeł danych, Cała grupa dysponuje gigantycznymi zasobami informacyjnymi. Architektura systemu Business Intelligence została oparta na chmurze publicznej Microsoft Azure.

Multiagencja CUK Ubezpieczenia Sp. z o.o. Sp. k. to lider w branży ubezpieczeniowej, dynamicznie rozwijający sieć placówek franczyzowych na terenie całego kraju. Swoim partnerom gwarantuje dostęp do oferty 30 Towarzystw Ubezpieczeniowych.

Codec Polska wdrożył system wspierający realizację procesów budżetowania, analiz i raportowania w Leroy Merlin Polska. Rozwiązanie pozwoliło zwiększyć efektywność w obszarze controllingu oraz dostosować ją do standardów ADEO, w którego skład wchodzi Leroy Merlin Polska oraz ponad 30 przedsiębiorstw z 12 krajów na świecie.

Firmy specjalizujące się w analityce Big Data kończą 2016 rok nad kreską. Zdaniem IDC wzrósł w tym roku odsetek danych realnie wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa: aktualnie to już około 30 proc. W górę poszła również wartość globalnego rynku danych i analityki biznesowej, który wycenia się już na poziomie 130 mld dolarów. To o ponad 18 mld dolarów więcej niż w roku ubiegłym. W kolejnych latach rynek będzie rósł w tempie dwucyfrowym, a w 2020 roku przekroczy próg 203 mld dolarów. Branża ma powody do zadowolenia, ale nie zamierza spocząć na laurach. Według prognoz najbliższe 12 miesięcy może okazać się dla niej jeszcze lepsze. Analitykę Big Data zdominuje 5 trendów: zwrot ku chmurze zamiast rozwiązań on-premise; rosnąca rola Internetu Rzeczy; walka firm z dark data i orphaned data; wzbogacanie danymi systemów Business Intelligence, CRM i ERP oraz rosnące inwestycje na analitykę predyktywną i preskryptywną.

Raport firmy KPMG dotyczący analizy firmowych informacji wykazał, że dla większości organizacji istotne jest korzystne wykorzystania posiadanych danych. Dla ponad połowy firm dobre zagospodarowanie danych umożliwia rozwój nowych produktów i usług. Niewiele mniej firm deklaruje, że użycie analiz danych wspomaga zwiększenie efektywności procesów biznesowych oraz redukcję kosztów. Podobna ilość przedsiębiorstw (49%) uważa, że umiejętność analizy danych przydaje się do przyciągania nowych klientów.

Firmy i instytucje potrzebują zaawansowanych narzędzi analitycznych do skutecznej walki z nadużyciami w dobie big data. W skali globalnej koszty oszustw i nadużyć wynoszą około 3,7 biliona dolarów rocznie, a skala i różnorodność działań przestępczych rośnie w bardzo szybkim tempie.

NEXTEER AUTOMOTIVE jest światowym liderem w produkcji zaawansowanych układów sterowniczych i napędowych. To organizacja globalna z główną siedzibą w USA. W Polsce Nexteer Automotive to dwa oddziały produkcyjne w Tychach oraz w Gliwicach.

Według raportu „Worldwide Semiannual Big Data and Analytics Spending Guide”, autorstwa firmy analitycznej IDC, wartość globalnego rynku Big Data w tym roku przekroczy próg 130,1 mld dolarów. W najbliższych latach będzie zaś rosnąć w tempie dwucyfrowym, by w 2020 roku osiągnąć poziom ponad 203 mld dolarów. Oznacza to, że globalny rynek danych rozwija się dziś w tempie niemal sześciokrotnie szybszym, niż cała branża IT. Koniunkturę napędzają zwłaszcza dwie branże: bankowość oraz przemysł.

Firma Esri nawiązała współpracę z Microsoft w obszarze rozwoju rozwiązań Power BI i Microsoft Azure. Efektem porozumienia jest poszerzenie funkcjonalności obu aplikacji o możliwość wykonywania analiz przestrzennych. Dzięki współpracy zalety wizualizacji danych na mapach trafią do szerokiego grona użytkowników rozwiązań giganta z Redmond.

LEM sp. z o.o. jest polskim producentem elementów meblowych oraz mebli pokojowych, łazienkowych i kuchennych. Firma współpracuje z klientem biznesowym, a także obsługuje sieci sprzedaży mebli, sieci DIY, grupy zakupowe, hurtownie meblowe. Produkty spółki LEM są sprzedawane są w Polsce jak również eksportowane do kilkunastu krajów Europy oraz do USA i Kanady.

Polskie firmy entuzjastycznie podchodzą do inwestycji w nowinki technologiczne. Tak wynika z raportu „Welcoming Innovation Revolution”, autorstwa GE Global Innovation Barometer 2016, wedle którego aż 77 proc. polskich przedsiębiorców optymistycznie spogląda na „czwartą rewolucję przemysłową”, a kolejne 83 proc. zgłasza zainteresowanie nowymi technologiami.

Szybka analiza bardzo dużej ilości danych to wyzwanie dla każdego przedsiębiorstwa. Dlatego, jak przekonują eksperci od zarządzania, warto w tym celu skorzystać z nowoczesnych rozwiązań Business Intelligence (BI).

PODOBNE

 

  • erpframe
  • ENOVA365 KWADRAT

  • eqsystembaner

  • snt button 250