przewodnik po chmurze
Previous Next Play Pause
Systemy Workflow w sektorze MSP Systemy Workflow w sektorze MSP
Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania
Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata
Druga młodość ERP Druga młodość ERP
Big zmiana z Big Data Big zmiana z Big Data
Innowacje i potrzeba „szybkich błędów” Innowacje i potrzeba „szybkich błędów”
8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia 8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia
Klient z danych poskładany Klient z danych poskładany
Z systemu pudełkowego do ERP Z systemu pudełkowego do ERP
5 kluczowych systemów Big Data na świecie 5 kluczowych systemów Big Data na świecie
Wysoko w chmurach Wysoko w chmurach
Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi
7 mitów na temat WMS-ów 7 mitów na temat WMS-ów
Polskie firmy entuzjastycznie podchodzą do inwestycji w nowinki technologiczne. Tak wynika z raportu „Welcoming Innovation Revolution”, autorstwa GE Global Innovation Barometer 2016, wedle którego aż 77 proc. polskich przedsiębiorców optymistycznie spogląda na „czwartą rewolucję przemysłową”, a kolejne 83 proc. zgłasza zainteresowanie nowymi technologiami.


REKLAMA:
 
 
Globalnym miernikiem biznesowego optymizmu jest między innymi dynamika firmowych inwestycji w narzędzia do analityki Big Data. Ta zaś na przestrzeni ostatnich lat, rosła w tempie dwucyfrowym. W przypadku polskich firm skala inwestycji w narzędzia do analityki wielkich zbiorów danych wzrosła z poziomu 49 proc. w 2014 roku – do 68 proc. w roku ubiegłym.

Zgodnie z raportem GE Global Innovation Barometer 2016 aż 73 proc. przedsiębiorstw z całego świata zainwestowało w ubiegłym roku w swoją infrastrukturę technologiczną, w celu skuteczniejszej analizy wielkich zbiorów danych. To o 30 proc. więcej firm, niż w poprzednim badaniu, w którym takie inwestycje deklarowało „tylko” 43 proc. przedsiębiorstw. Dane najczęściej wykorzystują do optymalizacji procesów decyzyjnych: takie działanie deklaruje obecnie 6 na 10 firm (61 proc.). Biznes napędzany danymi (data-driven business) stopniowo staje się zatem faktem, a dane są paliwem nie tylko dla branży reklamowej czy sektora IT. Korzysta z nich również sektor fin-tech, np. banki, telekomy, a także firmy consultingowe oraz ubezpieczeniowe. Powód? Informacje zakodowane w strumieniu Big Data pozwalają firmom na uzyskanie 360-stopniowego oglądu biznesowej sytuacji, a także skuteczniejszą realizację strategii firmy.
Przedsiębiorstwa wykorzystujące analitykę wielkich zbiorów danych zawsze są o ten przysłowiowy krok przed konkurencją. Dane dostarczają im precyzyjnych wskazówek o funkcjonowaniu firmy, jej konkurencji, czy profilu klienta. Firmy wykorzystujące dane w swoich procesach decyzyjnych są bardziej elastyczne, szybciej działają i reagują na zmiany rynkowych trendów, a także mają możliwość antycypowania problemów czy zagrożeń, które mogą nadejść w kolejnych miesiącach, dzięki zastosowaniu symulacji z użyciem danych – wylicza benefity z analityki danych Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies, warszawskiej spółki specjalizującej się w Big Data marketingu. Jego firma stworzyła OnAudience, czyli największą hurtownię danych w Europie, która zbiera i przetwarza informacje o zachowaniach i preferencjach anonimowych internautów, a następnie umożliwia firmom ich monetyzację. Do końca tego roku warszawska spółka ma analizować już ponad 3 mld plików cookies, co de facto oznacza, że będzie znała profile zainteresowań i zachowań każdego europejskiego internauty – Dane są motorem napędowym przychodów firm. Firmy wykorzystujące w biznesie podejście data-driven notują dziś dwucyfrowe wskaźniki przychodów. Tak wynika z raportu Forrester Insight Driven Business. Przedsiębiorstwa wykorzystujące analitykę Big Data w tym roku zarobią około 400 miliardów dolarów, a wskaźnik rocznego wzrostu ich przychodów będzie oscylował pomiędzy 27 proc. a 40 proc. To tempo dziesięciokrotnie szybsze niż to, w jakim rozwija się dzisiaj globalna gospodarka – dodaje Piotr Prajsnar.
Wykorzystanie analityki wielkich zbiorów danych do optymalizacji procesów decyzyjnych w firmach przynosi efektowe rezultaty. Wedle raportu autorstwa CapGemini 6 na 10 przedsiębiorstw (61 proc.) twierdzi, że dane i analityka Big Data stały się nawet głównym katalizatorem ich przychodów, a także ocenia ten obszar jako wartościowy dla usprawniania dotychczasowych produktów i usług firmy.
W dzisiejszej, cyfrowej ekonomii, każdy liczący się biznes wart jest tyle, ile posiadane i przetwarzane przez niego dane. Dlatego nie powinno dziwić, że firmy przywiązują dziś tak wielką uwagę do analizy zarówno własnych zasobów cyfrowych, jak i danych typu 3rd party, gromadzonych na zewnętrznych platformach Big Data. Firma analityczna Deloitte twierdzi nawet, że wkraczamy w świat „wszechobecnej analityki”, gdzie każdego dnia dane spełniają kluczową rolę w procesach decyzyjnych organizacji i w życiu firm. Analitycy Deloitte wymieniają nawet monetyzację danych jako jeden z najważniejszych trendów biznesowych nadchodzących lat – mówi Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies.
Firma badawcza IDC szacuje, że wydatki firm na rozwój infrastruktury odpowiadającej z analitykę Big Data, a także na oprogramowanie i usługi wykorzystujące dane, rośnie średnio o 23,1 proc. rokrocznie. Do końca tego roku wydatki firm na rozwiązania z zakresu analityki Big Data mają sięgnąć 23,8 mld dolarów, ale już w 209 roku niemalże się podwoją, sięgając 48,6 mld dolarów. Do tego czasu przychody przedsiębiorstw korzystających z analityki danych przekroczą wedle IDC poziom 187 mld dolarów.

PODOBNE


 

  • navireo 315x270
  • ENOVA365 KWADRAT
  • eqsystembaner