przewodnik po chmurze
Previous Next Play Pause
Systemy Workflow w sektorze MSP Systemy Workflow w sektorze MSP
Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania
Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata
Druga młodość ERP Druga młodość ERP
Big zmiana z Big Data Big zmiana z Big Data
Innowacje i potrzeba „szybkich błędów” Innowacje i potrzeba „szybkich błędów”
8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia 8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia
Przemysł 4.0 w sektorze lotniczym Przemysł 4.0 w sektorze lotniczym
Klient z danych poskładany Klient z danych poskładany
Z systemu pudełkowego do ERP Z systemu pudełkowego do ERP
5 kluczowych systemów Big Data na świecie 5 kluczowych systemów Big Data na świecie
Wysoko w chmurach Wysoko w chmurach
Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi
Czy Polska spóźni się na kolejną rewolucję przemysłową? Czy Polska spóźni się na kolejną rewolucję przemysłową?
Donec ornare Donec ornare
Czas na SaaS! Gwarantowane korzyści przeważają nad przewidywanym ryzykiem Czas na SaaS! Gwarantowane korzyści przeważają nad przewidywanym ryzykiem
Rzeczywistość internetowa Rzeczywistość internetowa
7 mitów na temat WMS-ów 7 mitów na temat WMS-ów
CRM (ang. customer relationship management) to nie tylko oprogramowanie do zarządzania kontaktami z klientami, to przede wszystkim strategia przydatna organizacjom, które stawiają klienta w centrum swoich działań. Podstawowym jej narzędziem jest system pomagający optymalizować zarządzanie kontaktami z klientami, opracowany pod konkretne zapotrzebowanie firmy. Kwestią nadrzędną jest jednak strategiczne podejście do relacji z klientem, taką właśnie filozofię wyznaje firma Bonair S.A.


REKLAMA:
 
 
Obecnie systemy CRM są najczęściej wykorzystywane w dużych firmach dysponujących ogromnymi bazami, których obsługa jest skomplikowana i realizowana przez wiele osób jednocześnie. Pochodną strategii CRM jest marketing Relacji – zestaw narzędzi dobieranych do organizacji wyznaczający ich poziom relacji. W przykładu organizacji dysponujących dużymi bazami klientów często stosowany jest marketing relacji na poziomie Odpowiedzialnym. W takich przypadkach system CRM pomagają przede wszystkim w utrzymaniu klientów i monitorowaniu ich satysfakcji oraz udoskonalaniu produktów. Jednak system CRM może się świetnie sprawdzić również w organizacjach dysponujących niewielkimi bazami klientów. W takich firmach, gdzie relacje z klientami najczęściej mają charakter bezpośredni i długookresowy, stosuje się marketing relacji na poziomie Partnerskim.

W takim przypadku aplikacja CRM umożliwia przedsiębiorstwom zarządzanie relacjami i współpracą przy bardzo dużym poziomie integracji z systemami klienta. CRM stanowi dla tych firm platformę wymiany informacji, umożliwiającą nadawanie użytkownikom ról biznesowych i pokazującą każdemu członkowi zespołu istotne dla niego dane. Funkcja ta jest bardzo użyteczna w sytuacji, gdy przy obsłudze jednego klienta pracuje kilka osób. CRM sprawdzi się też doskonale w firmach, które bardzo ściśle współpracują z klientami, a także w przypadku firm mających silne relacje z partnerami łącznie z posiadaniem spójnych procesów wymagających obsługi i monitoringu.

CRM operacyjny to system wspierający codzienną pracę działów sprzedaży czy obsługi klienta i wspomagający bieżące raportowanie. Może on zasilać CRM analityczny, stanowiący osobny system, będący sprawnym narzędziem analitycznym, działającym w strukturach systemów Business Intelligence. Pozwala on na bieżące analizowanie zachowań klientów, wykrywając ich wzorce i zagrożenia, umożliwia także segmentowanie rynku. Na podstawie przeprowadzonej segmentacji, można planować działania marketingowe pomocy CRM operacyjnego.

Bonair S.A. jako partner wdrożeniowy Microsoft Dynamics realizuje coraz więcej wdrożeń w mniejszych firmach. Ten segment rynku rozwija się bardzo dynamicznie, co wynika zapewne z rosnącej świadomości klientów na temat możliwych korzyści płynących ze stosowania dobrego systemu CRM, a także z dużej konkurencji na rynkach.

Obecnie rynki są bardzo konkurencyjne, a produkty i usługi coraz bardziej zbliżone do siebie jakością i ceną, dodatkowo klienci wytworzyli w sobie dużą tolerancje zmiany. W takiej sytuacji coraz istotniejszą przewagą konkurencyjną stają się dobre relacje z klientami, a ich utrzymanie, warunkiem koniecznym do odniesienia sukcesu. Tym bardziej, że na kontrahentów zniechęconych do firmy czekają oferty konkurencji. CRM to rozwiązanie znacznie ułatwiające i usprawniające relacje z klientami oraz ich pełen monitoring, bez względu na wielkość organizacji, a także rozbudowane możliwości przeprowadzania zaawansowanych analiz.

Autor: Tomasz Kozłowski, Team CRM Leader w Bonair S.A.
Źródło: www.bonair.com.pl

PODOBNE


 

  • navireo 315x270
  • ENOVA365 KWADRAT
  • eq system banner2