przewodnik po chmurze
Previous Next Play Pause
Systemy Workflow w sektorze MSP Systemy Workflow w sektorze MSP
Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania
Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata
Druga młodość ERP Druga młodość ERP
Big zmiana z Big Data Big zmiana z Big Data
Innowacje i potrzeba „szybkich błędów” Innowacje i potrzeba „szybkich błędów”
8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia 8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia
Przemysł 4.0 w sektorze lotniczym Przemysł 4.0 w sektorze lotniczym
Klient z danych poskładany Klient z danych poskładany
Z systemu pudełkowego do ERP Z systemu pudełkowego do ERP
5 kluczowych systemów Big Data na świecie 5 kluczowych systemów Big Data na świecie
Wysoko w chmurach Wysoko w chmurach
Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi
Czy Polska spóźni się na kolejną rewolucję przemysłową? Czy Polska spóźni się na kolejną rewolucję przemysłową?
Donec ornare Donec ornare
Czas na SaaS! Gwarantowane korzyści przeważają nad przewidywanym ryzykiem Czas na SaaS! Gwarantowane korzyści przeważają nad przewidywanym ryzykiem
Rzeczywistość internetowa Rzeczywistość internetowa
7 mitów na temat WMS-ów 7 mitów na temat WMS-ów
We współczesnym świecie najcenniejszą wartością – oprócz informacji – jest lojalność klienta. W ogromie dostępnych ofert i licznych promocji coraz trudniej zyskać stałych odbiorców, którzy nie zrezygnują z usług dealera po okresie gwarancyjnym. Jak rozkochać w sobie klienta na dłużej? Z pomocą przychodzi technologia.


REKLAMA:
 
 
W dobie niemal nieograniczonego wyboru wszelkich towarów i usług klienci mogą poczuć się nieco zdezorientowani. Ze wszystkich stron napływają do nich reklamy, promocje i okazje specjalne. W gąszczu ofert, mnogości marek i produktów coraz częściej wygrywa najniższa w danym momencie cena. Gdzieś jednak gubi się świadomość marki, za którą idzie lojalność – jedna z cenniejszych wartości w branży automotive.

Klienckiej niestałości w uczuciach sprzyja błyskawiczny rozwój sfery online. Internet daje olbrzymie możliwości porównawcze, jednocześnie likwidując granice międzypaństwowe i zaostrzając konkurencję poprzez możliwość wyrażenia opinii o marce i jej produktach w każdej chwili, przez każdego klienta. Po raz kolejny górę bierze cena, w tyle zostawiając jakość, przywiązanie do marki i jej wartości.

Lojalność w automotive

Nie inaczej sprawa ma się w branży motoryzacyjnej. Walka o klienta jest tu szczególnie intensywna i bynajmniej nie kończy się w momencie zakupu. Samochód jest długoterminową inwestycją, z której zyski rynek czerpie jeszcze długo po finalizacji transakcji. Dealerzy samochodowi stawiają na kompleksowość usług, prowadząc Autoryzowane Stacje Obsługi (ASO), które serwisują auta danej marki z wykorzystaniem oryginalnych części i komponentów.

Gdy jednak okres gwarancyjny auta dobiega końca, duża część klientów przenosi się do innych warsztatów samochodowych, a sieci dealerskie tracą tym samym szansę na budowanie relacji mogącej zaowocować kolejnym zakupem. Czy w dobie ostrej konkurencji cenowej jest zatem miejsce na miłość do marki?
Według szacunków Polacy wykonują ponad 40 mln napraw samochodów rocznie, jednak tylko niespełna 20 proc. z nich odbywa się w serwisach autoryzowanych. Aby zminimalizować ryzyko odejścia właścicieli pojazdów do warsztatów niezależnych, warto otaczać ich opieką już od momentu wydania auta, a także wskazać na profity powiązane z serwisowaniem pojazdu w ASO. Obsługa w autoryzowanej stacji to nie tylko oryginalne części i gwarancja na wszystkie wykonane usługi, lecz także potencjalnie wyższa cena przy odsprzedaży samochodu oraz profesjonalnie przeszkoleni pracownicy i specjalistyczne narzędzia – mówi Anna Kopczyńska ze Związku Dealerów Samochodów.
Aby sprostać twardym regułom walki cenowej, dealerzy i importerzy kładą ogromny nacisk na jakość obsługi i wykonywanych usług, a także na niestandardowe rozwiązania wspierające procesy sprzedaży i obsługi posprzedażowej. W sukurs coraz częściej przychodzi technologia, która nie oznacza już wyłącznie coraz to nowocześniejszych rozwiązań ukrytych pod maską, ale też znaczące zmiany w zarządzaniu salonem lub siecią.

Wyprzedzić potrzebę

Informatyzacja branży stała się już faktem. Zarówno mniejsze salony jak i potężne sieci dysponują zazwyczaj systemami typu DMS (Dealer Management System), które – w połączeniu z rozwiązaniami klasy ERP (Enterprise Resource Planning – systemy do zarządzania procesami biznesowymi) upraszczają zarządzanie sprzedażą, częściami zamiennymi, czy zleceniami serwisowymi.

Producenci systemów informatycznych nie ustają w poszukiwaniach coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań skierowanych właśnie do tego sektora, a umożliwiających np. podniesienie jakości obsługi klientów za pomocą urządzeń mobilnych, czy też zaawansowane narzędzia oparte o rozwiązania Big Data czy Internetu Rzeczy. Autorem jednego z takich rozwiązań – Car Data Collector – jest Hicron, polska firma informatyczna.
Funkcjonujemy w świecie danych, w każdej sekundzie produkując ich ogromne ilości. Nie sposób więc przecenić wartości płynących z petabajtów zgromadzonych danych, dlatego na nich właśnie oparliśmy rozwiązanie CDC, które umożliwia zdalną i nieprzerwaną komunikację pomiędzy samochodem a salonem dealerskim. Na czym skorzysta salon? Wraz z odejściem klienta z ASO firma traci nie tylko klienta, ale także informacje o użytkowaniu samochodu: jego historii, przebiegu, usterkach. CDC, zbierając i zdalnie przekazując dane z komputera pokładowego do salonu dealerskiego, może stać się ważnym ogniwem w procesie poprawienia retencji klientów. Rozwiązanie znajdzie szereg zastosowań klientów flotowych. Operatorzy systemu otrzymają informacje o błędach diagnostycznych zgłaszanych przez komputer samochodu i będą mogli zareagować, jeżeli samochód zbyt długo nie odwiedzi serwisu, a zyskają dostęp do informacji o przebiegu od ostatniej wizyty w ASO – mówi Szymon Włochowicz, Architekt Rozwiązań i Lider Zespołu Enterprise Mobility w Hicron, firmie projektującej i wdrażającej rozwiązania IT dla branży automotive.
Car Data Collector jest rozwiązaniem telematycznym opartym o założenie, że najważniejszym źródłem danych pozwalających na wspieranie działań ASO w obsłudze posprzedażowej jest sam samochód. Samochodowe urządzenie do gromadzenia danych może przekazywać zdalnie dane na temat przebiegu oraz awarii albo błędów silnika lub dane do jego diagnostyki, a także monitorować przebieg.

Tym samym stacja ASO otrzymuje możliwość zdalnej diagnostyki pojazdu oraz szansę na proaktywne działania sprzedażowe, zaś klient korzystający z dedykowanej aplikacji mobilnej DriveApp – ma wgląd w informacje diagnostyczne, które nie są dla niego standardowo dostępne. To także dodatkowe narzędzie do komunikacji na linii ASO – kierowca.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

W procesie zdalnego odczytu danych niezwykle ważne jest zachowanie najwyższych standardów bezpieczeństwa i prywatności danych klientów. Jak tutaj sprawdza się CDC? –
Rozwiązanie skupia się wyłącznie na odczycie danych i przekazaniu ich do bazy danych dealera bez ingerencji w komputer pokładowy (połączenie odbywa się przez port diagnostyczny OBD). Urządzenie jest wyposażone w telemetryczną kartę SIM obsługującą ruch internetowy w oparciu o bezpieczne połącznie, w tym także o VPN. Dane gromadzone są na serwerach, które są odpowiednio zabezpieczone zgodnie z wytycznymi obowiązującymi w danym kraju – uzupełnia Szymon Włochowicz z Hicron.
Technologie szturmem wkroczyły na rynek motoryzacyjny, na zawsze zmieniając oblicze pojazdów. Ewolucja obejmuje także importerów i dealerów, którzy przy wsparciu nowych rozwiązań są w stanie lepiej poznać zwyczaje zakupowe klientów, sposób korzystania z pojazdów i tym samym – wyprzedzić potrzebę zanim jeszcze się pojawi. Nieuchronnie zmierzamy w kierunku wykorzystania danych z wielu źródeł, a CDC jest jednym z narzędzi pozwalających na ich optymalne wykorzystanie; także w celu budowania świadomości marki i przywiązania klientów.

Źródło: HICRON

PODOBNE


 

  • navireo 315x270
  • ENOVA365 KWADRAT
  • eq system banner2