przewodnik po chmurze
Previous Next Play Pause
Systemy Workflow w sektorze MSP Systemy Workflow w sektorze MSP
Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania
Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata
Druga młodość ERP Druga młodość ERP
Big zmiana z Big Data Big zmiana z Big Data
Innowacje i potrzeba „szybkich błędów” Innowacje i potrzeba „szybkich błędów”
8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia 8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia
Klient z danych poskładany Klient z danych poskładany
Z systemu pudełkowego do ERP Z systemu pudełkowego do ERP
5 kluczowych systemów Big Data na świecie 5 kluczowych systemów Big Data na świecie
Wysoko w chmurach Wysoko w chmurach
Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi
7 mitów na temat WMS-ów 7 mitów na temat WMS-ów
microsoftENERGA-OBRÓT SA potrzebowała rozwiązania, które wspomogłoby funkcjonowanie trzech kluczowych obszarów jej działalności: obsługi klienta strategicznego, obsługi procesu ofertowania do nowych klientów oraz obsługi przetargów publicznych. Stąd, w trosce o zaoferowanie jak najwyższego poziomu obsługi swoim kluczowym klientom, ENERGA-OBRÓT SA zdecydowała się na wdrożenie systemu klasy CRM.
{MosModule module=Case_Dzial}
Założyliśmy, że dzięki implementacji systemu CRM zwiększymy wydajność obsługi klientów strategicznych, a tym samym wpłyniemy na generację większych zysków zarówno dla nich, jak i dla nas? ? mówi Marcin Ludwicki, wiceprezes zarządu ENERGA-OBRÓT SA.
Spółka potrzebowała innowacyjnego narzędzia, które dostarczałoby pełny zakres informacji koniecznych do właściwej obsługi. Dodatkowo, system miał zawierać funkcje pozwalające na sprawne organizowanie i nadzorowanie wewnętrznej pracy działów sprzedaży oraz utrzymywanie spójności procesu ofertowania.

Wymogiem spółki przy wyborze aplikacji była także możliwość jej łatwej i sprawnej integracji z użytkowanymi już w organizacji systemami Windows Serwer i AD.

Ostatecznie zdecydowano o implementacji systemu Microsoft Dynamics CRM.
Wyposażenie aplikacji w intuicyjny interfejs, a także jej skalowalność i niebywała elastyczność pozwalająca łatwo dopasować się do wymagań organizacji sprawiła, że wybraliśmy ją spośród szerokiej gamy ofert dostępnych obecnie na rynku IT. Muszę zaznaczyć, że wybór ten stanowił ogromne wyzwanie dla zarządu spółki, ponieważ potrzebowaliśmy narzędzia o szerokich możliwościach dostosowanych do sektora energetycznego. Microsoft CRM spełniło wszystkie nasze wymagania ? dodaje Marcin Ludwicki.
Rozwiązanie

Zarząd ENERGA-OBRÓT SA zdecydował się na wdrożenie aplikacji Microsoft Dynamics CRM 4.0. Rozwiązanie łatwo integruje się z aplikacjami pakietu Microsoft Office ? Excel i Outlook, dzięki czemu pracownicy mogą w dalszym ciągu korzystać ze znanych już aplikacji Microsoft. Ponadto, system pomaga stworzyć spójną i przejrzystą bazę danych dla poszczególnych działów sprzedaży, usprawniając tym samym obieg informacji w spółce.
Jednym z najważniejszych celów implementacji systemu CRM było stworzenie spójnej bazy danych dla wszystkich naszych działów sprzedaży. Przepływ bieżących danych jest niezbędny do właściwego prosperowania firmy, a każde zatrzymanie informacji może spowodować kolosalne skutki zarówno dla nas jak i dla naszych klientów ? mówi Marcin Ludwicki.
Jak to działa?

Microsoft Dynamics CRM 4.0 to w pełni zintegrowany system do zarządzania relacjami z klientami. Aplikacja umożliwia kreowanie i zachowanie przejrzystego obrazu relacji z klientem od momentu nawiązania relacji, poprzez sprzedaż, aż do wszelkich działań posprzedażowych.

Marketing

System Microsoft Dynamics CRM umożliwia gromadzenie aktualnych i kompleksowych informacji na temat klientów, a także ich bieżącą analizę. Dzięki temu zarząd spółki może szybko podejmować kluczowe decyzje, co jest niezmiernie istotne w dobie zmiennych warunków rynkowych. Możliwość segregacji klientów w bazie danych pod względem dochodowości, preferencji oraz potrzeb, pozwala opracować firmie działania całkowicie zorientowane na maksymalizację sprzedaży.

Sprzedaż

Microsoft Dynamics CRM daje specjalistom ds. sprzedaży stały dostęp do szczegółowych informacji o kliencie, które dostępne są zarówno online jak i offline. Ponadto zyskują oni dostęp w czasie rzeczywistym do zgłoszeń oraz do informacji o produktach, usługach i cennikach ofert.

Z pomocą aplikacji łatwiejsze staje się zarządzanie relacjami z potencjalnymi klientami, procesami handlowymi, kontraktami oraz obszarami sprzedaży. Natomiast funkcja identyfikowania możliwości sprzedaży wiązanej i skojarzonej przyczynia się do szybszego finalizowania większej liczby transakcji.
Sprawna sprzedaż to gwarancja pozyskania większej liczby potencjalnych klientów, a tym samym przeprowadzenia większej ilości udanych transakcji ? mówi Marcin Ludwicki.
Obsługa klienta
Chcieliśmy zaoferować spółce takie rozwiązanie, które pozwoli na szybszą reakcję na powstałe problemy klientów. Pozwoli to utrzymać firmie owocną współpracę z klientami strategicznymi, a przy tym generować zyski ? mówi Tomasz Kozłowski, CRM team leader z Microplan Polska.
System Microsoft Dynamics CRM działa w czterech kluczowych obszarach działalności spółki::
  • zarządzania kontaktami z klientami i informacjami o nich zgromadzonych w firmie
  • zarządzania poprawnymi relacjami z klientami
  • zarządzania produktami, usługami i kontraktami
  • zarządzania bazą danych

Dodatkowo, aplikacja umożliwia podejmowanie właściwych działań z wyprzedzeniem oraz efektywną obsługę klienta o wysokiej jakości, która przekłada się na długoterminową dochodowość spółki.
Planowanie usług, definiowanie przepływów pracy między zespołami oraz bieżące raportowanie i analizowanych świadczonych usług jest dla nas bardzo istotne. Dzięki aplikacji CRM możemy skutecznie realizować te cele ? mówi Marcin Ludwicki.
CRM w praktyce

Na potrzeby ENERGA-OBRÓT SA aplikacja Microsoft CRM została wzbogacona o dodatkowe funkcjonalności oraz zakresy danych charakterystyczne dla obsługi klienta sektora energetycznego.
Implementacja systemu miała ułatwić pracownikom raportowanie przy rozproszonej strukturze, a także wesprzeć obsługę i raportowanie pozyskiwania nowych klientów. Ogółem, chcieliśmy pomóc spółce w ujednoliceniu procesów obsługi i mamy nadzieję, że nam się to udało ? mówi Tomasz Kozłowski.
Korzyści biznesowe

Zastosowanie przepływów pracy do obsługi przetargów i zamówień publicznych znacznie usprawniło działania oraz koordynacje kliku działów firmy biorących udział w procesie ofertowania. Zastosowanie znanej klientowi poczty Microsoft Outlook do rejestracji działań w CRM zapewniło wysoką akceptację użytkowników oraz znacznie przyspieszyło proces wdrożenia skracając czas szkoleń.

Ponadto aplikacja przyczyniła się między innymi do:
  • ujednolicenia procesów obsługi
  • spójności procesu ofertowania
  • łatwości raportowania przy rozproszonej strukturze organizacji
  • wsparcia obsługi i raportowania procesów pozyskiwania nowych klientów
  • wzrostu bezpieczeństwa przechowywania i przekazywania danych
  • maksymalizacji sprzedaży
  • podniesienia wydajności i poziomu świadczonych usług
  • skuteczniejszego analizowania i prognozowania sprzedaży
  • wzrostu dochodów firmy

Referencje
Rozwiązanie CRM firmy Microsoft przekonało nas do siebie swoją intuicyjnością obsługi, dużymi możliwościami rozbudowy oraz prostotą zarządzania. Osiągnięcie wysokiej akceptacji użytkowników sprawiło, że proces wdrożenia przebiegł niezwykle szybko i bezproblemowo. Wysokim priorytetem była dla nas możliwość bieżącego raportowania. Sposób, w jaki system pozwala nam dotrzeć do danych w dowolnych konfiguracjach, znacznie ten proces usprawnia ? mówi Marcin Ludwicki.
Współpraca z Microplan Polska miała od początku bardzo pozytywny przebieg. Począwszy od budowy wizji rozwiązania konsultanci wspierali nas swoją wiedzą i doświadczeniem. Wyzwaniem był bardzo krótki czas wdrożenia oraz szeroki zakres funkcjonalny rozwiązania, dopasowujący produkt do potrzeb naszej branży. Terminowość, zaangażowanie oraz wysokie kwalifikacje pracowników Microplan Polska, a przede wszystkim ich wyczulenie na indywidualne potrzeby naszej organizacji sprawiają, że współprace z tą firmą będziemy z pewnością kontynuować ? dodaje Marcin Ludwicki.
Microsoft Dynamics

Dynamics jest integralną częścią Microsoft oferującą szeroki zakres zintegrowanych rozwiązań biznesowych dla rynku małych i średnich przedsiębiorstw. Oferta firmy w tym zakresie obejmuje systemy wspomagające zarządzenie przedsiębiorstwem (ERP) oraz systemy wspomagające zarządzanie relacjami z klientami (CRM). Rozwiązania te pomagają małym i średnim przedsiębiorstwom w tworzeniu i ulepszaniu łączności z klientami, pracownikami, partnerami i dostawcami.

Głównymi produktami Microsoft Dynamics są: Microsoft Dynamics AX, Microsoft Dynamics NAV oraz Microsoft Dynamics CRM.

Aplikacje Microsoft Dynamics optymalizują strategiczne procesy biznesowe w organizacji, tj.: zarządzanie finansami, zasobami ludzkimi, łańcuchem dostaw i usługami, projektami, relacjami z klientami, oraz e-handel, analitykę i produkcję.

Rozwiązania Microsoft Dynamics są sprzedawane przez sieci firm współpracujących ? partnerów, którzy posiadają wyspecjalizowane zespoły wdrożeniowe, szkoleniowe i serwisowe. Obecnie do sieci Partnerów Microsoft Dynamics na świecie należy ponad 4500 resellerów (VAR), integratorów systemowych, konsultantów, niezależnych dostawców oprogramowania (ISV), firm doradczych oraz dostawców zintegrowanych rozwiązań biznesowych i usług.

Ponad 305 000 firm i organizacji na całym świecie używa rozwiązań Microsoft Dynamics.

Źródło: www.microsoft.com/poland/

 

  • navireo 315x270
  • ENOVA365 KWADRAT
  • eqsystembaner