przewodnik po chmurze
Previous Next Play Pause
Systemy Workflow w sektorze MSP Systemy Workflow w sektorze MSP
Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania
Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata
Druga młodość ERP Druga młodość ERP
Big zmiana z Big Data Big zmiana z Big Data
Innowacje i potrzeba „szybkich błędów” Innowacje i potrzeba „szybkich błędów”
8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia 8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia
Przemysł 4.0 w sektorze lotniczym Przemysł 4.0 w sektorze lotniczym
Klient z danych poskładany Klient z danych poskładany
Z systemu pudełkowego do ERP Z systemu pudełkowego do ERP
5 kluczowych systemów Big Data na świecie 5 kluczowych systemów Big Data na świecie
Wysoko w chmurach Wysoko w chmurach
Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi
Czy Polska spóźni się na kolejną rewolucję przemysłową? Czy Polska spóźni się na kolejną rewolucję przemysłową?
Donec ornare Donec ornare
Czas na SaaS! Gwarantowane korzyści przeważają nad przewidywanym ryzykiem Czas na SaaS! Gwarantowane korzyści przeważają nad przewidywanym ryzykiem
Rzeczywistość internetowa Rzeczywistość internetowa
7 mitów na temat WMS-ów 7 mitów na temat WMS-ów
Nowe badanie Oracle pokazuje, że firmy z branży produkcji i wysokich technologii w przyszłości będą wykorzystywać technologie wirtualnej rzeczywistości nie tylko w procesach planowania i produkcji, lecz także obsługi klienta.

REKLAMA:
 
 
Raport z badania pt. „Czy doświadczenia wirtualne mogą zastąpić rzeczywistość?” pokazał wpływ samoobsługowych aplikacji na oczekiwania klientów B2B. 36% firm z branży produkcji i wysokich technologii stwierdziło, że ich klienci wolą dokonywać zakupów lub rozwiązywać problemy bez konieczności rozmowy ze sprzedawcą czy pracownikiem działu obsługi klienta.

Technologie takie jak wirtualna rzeczywistość są stosowane w procesach projektowania i produkcji już od wielu lat, ale badanie Oracle pokazało, że w niedalekiej przyszłości firmy z branży produkcji i wysokich technologii będą je również intensywnie wykorzystywać w obsłudze klienta.
  • 84% będzie wykorzystywać wirtualną rzeczywistość do obsługi klienta do 2020 r., a 38% robi to już teraz.
  • 90% firm do 2020 r. umożliwi klientom kontaktowanie się z firmą za pomocą specjalnych aplikacji mobilnych, a 48% już to robi.
  • Do 2020 r. 89% firm będzie wykorzystywać technologie automatyzacji w celu usprawnienia obsługi klienta, a 49% już z nich korzysta.

 

Wirtualna rzeczywistość i automatyzacja już od jakiegoś czasu odgrywają istotną rolę w sektorze produkcji i wysokich technologii, ale ich wykorzystanie w obsłudze klienta to stosunkowo nowe zjawisko. Firmy stosują technologie wirtualnej rzeczywistości, aby udostępnić kupującym realistyczny widok produktów, jakie mają otrzymać. Natomiast jeśli chodzi o obsługę posprzedażną, technologie automatyzacji dają klientom swobodę zarządzania zgłoszeniami serwisowymi według własnego uznania bez konieczności czekania na dział serwisu — powiedział Mark de Groot, dyrektor ds. marketingu w regionie EMEA odpowiedzialny za cyfrową obsługę klienta w Oracle

Firmy z branży produkcji i wysokich technologii mają lepszą wiedzę o potrzebach swoich klientów niż firmy z innych sektorów — 50% z nich regularnie analizuje dane dotyczące klientów, aby lepiej zrozumieć swoją grupę docelową, w porównaniu z 37% firm telekomunikacyjnych i 44% sklepów internetowych. Jednak mimo że 49% firm z branży produkcji i wysokich technologii uważa, że ma głęboką wiedzę o zachowaniach klientów, to prawie 40% ma problem z zebraniem danych dotyczących zadowolenia klienta w jedną całość i wykorzystaniem ich do kształtowania strategii sprzedażowych i marketingowych.

Dobra wiadomość jest taka, że firmy z branży produkcji i wysokich technologii są liderami w dziedzinie wykorzystania danych w celu lepszego zrozumienia klienta. Jednak bez wiedzy o tym, jak klienci reagują na otrzymywaną obsługę, firmy nie będą wiedziały, jak ją udoskonalić. A jeśli chodzi o obsługę klienta, umiejętność wyciągania wniosków ze swoich sukcesów i porażek jest bardziej pomocna w doskonaleniu strategii niż wykorzystanie innowacji takich jak wirtualna rzeczywistość i specjalistyczne aplikacje — dodaje Mark de Groot.

Źródło: www.oracle.com 

PODOBNE


 

  • navireo 315x270
  • ENOVA365 KWADRAT
  • eq system banner2