przewodnik po chmurze
Previous Next Play Pause
Systemy Workflow w sektorze MSP Systemy Workflow w sektorze MSP
Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania
Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata
Druga młodość ERP Druga młodość ERP
Big zmiana z Big Data Big zmiana z Big Data
Innowacje i potrzeba „szybkich błędów” Innowacje i potrzeba „szybkich błędów”
8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia 8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia
Klient z danych poskładany Klient z danych poskładany
Z systemu pudełkowego do ERP Z systemu pudełkowego do ERP
5 kluczowych systemów Big Data na świecie 5 kluczowych systemów Big Data na świecie
Wysoko w chmurach Wysoko w chmurach
Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi
7 mitów na temat WMS-ów 7 mitów na temat WMS-ów
62 proc. firm już inwestuje lub w najbliższym czasie chce zainwestować w realizację strategii zarządzania treściami w przedsiębiorstwie (ECM) – wynika z ankiety przeprowadzonej wśród uczestników targów IT Future Expo, jednej z najbardziej prestiżowych tego typu imprez w Polsce. Zdaniem badanych, systemy ECM mogą pomóc m.in. w obiegu dokumentów czy archiwizacji treści.


REKLAMA:
 
 
Ankieta została przeprowadzona na zlecenie firmy SER Group, lidera rozwiązań z zakresu zarządzania dokumentami w przedsiębiorstwie. O opinie na temat systemów ECM zapytano uczestników piątej edycji IT Future Expo, imprezy przeznaczonej dla przedstawicieli firm działających na rynku IT i nowych technologii. Wydarzenie miało miejsce 20 września na stadionie PGE Narodowym w Warszawie.

Jak wynika z raportu, coraz więcej firm w Polsce decyduje się na wdrożenie przemyślanej strategii dotyczącej ECM. W przyszłym roku 14 proc. firm zamierza przeprowadzić inwestycje w tym zakresie, a 24 proc. chce zrobić to w kolejnych latach. Kolejne 24 proc. przedstawicieli firm biorących udział w badaniu zadeklarowało, że ich przedsiębiorstwa już realizują taką strategię.

Uczestników konferencji zapytano także do czego służą systemy ECM. Według 23 proc. jest to przede wszystkim silnik procesów (BPM), gwarantujący realizację obiegu dokumentów. 16 proc. stwierdziło, że jest to archiwum plików, zapewniające autoryzowany dostęp do treści, a 14 proc. – OCR, czyli system do zamiany dokumentów papierowych na elektroniczne. Kolejne 16 proc. ankietowanych oceniło, że ECM to mechanizmy automatycznej klasyfikacji treści, a 17 proc., że taki system służy do pełnotekstowego wyszukiwania zawartości plików. 14 proc. badanych stwierdziło, że systemy do zarządzania treścią służą do kontrolowania udostępnianych dokumentów i danych podmiotom zewnętrznym.

Zdaniem połowy ankietowanych zakres ECM obejmuje tylko jeden obszar. Co czwarty badany (24 proc.) wskazał dwa obszary, 7 proc. - trzy, 6 proc. - cztery, a 3 proc. - pięć. Zdaniem 7 proc. badanych ECM obejmuje pełny zakres usług.
Dobry system ECM powinien zapewniać firmom pełną obsługę treści – komentuje wyniki ankiety Marcin Somla, dyrektor SER Group w Polsce. – Nie chodzi wyłącznie o przechowywanie albo udostępnianie dokumentów, lecz także np. ich automatyczne katalogowanie, przyznawanie pracownikom różnego poziomu dostępu albo możliwość ustawienia reguł dotyczących poszczególnych kategorii treści – wymienia.
Jak podkreśla Marcin Somla, wydajny system ECM i towarzysząca mu strategia może przynieść firmie konkretne korzyści biznesowe, od poprawy obsługi klienta zaczynając przez możliwość łatwiejszej analityki działań aż po zapewnienie pełnej zgodności z regulacjami prawnymi, dotyczącymi przetwarzania lub przechowywania danych.
Dlatego tak ważna jest skalowalność i modułowość systemu ECM. Pozwala to przystosować go do potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa – mówi Marcin Somla.
Ankieta została przeprowadzona na próbie 137 uczestników targów IT Future Expo, w których udział wzięło ok. 2,5 tys. osób. 30 proc. biorących udział w ankiecie pełni funkcję kierowniczą w swojej firmie (C-level), 46 proc. to menadżerowie, a 24 proc. – eksperci.

Źródło: www.ser-solutions.pl

 

  • navireo 315x270
  • ENOVA365 KWADRAT
  • eqsystembaner