przewodnik po chmurze
Previous Next Play Pause
Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania
Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata
Druga młodość ERP Druga młodość ERP
Big zmiana z Big Data Big zmiana z Big Data
Innowacje i potrzeba „szybkich błędów” Innowacje i potrzeba „szybkich błędów”
8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia 8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia
Klient z danych poskładany Klient z danych poskładany
Z systemu pudełkowego do ERP Z systemu pudełkowego do ERP
5 kluczowych systemów Big Data na świecie 5 kluczowych systemów Big Data na świecie
Wysoko w chmurach Wysoko w chmurach
Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi
7 mitów na temat WMS-ów 7 mitów na temat WMS-ów
loading...

Kraj

Co najczęściej wpływa na wybór oprogramowania ERP? Czego poszukują Klienci i co decyduje o zadowoleniu z wybranego narzędzia? Wreszcie – jakie są plany inwestycyjne polskich firm w zakresie oprogramowania i jaki system ERP wybrać? Odpowiedzi na te pytania możemy znaleźć w raporcie Rynek ERP w Polsce opracowanym przez firmę Soneta.

Aby pomóc nowoczesnym przedsiębiorstwom uzyskiwać lepsze dane o produkcji i lepiej reagować na warunki rynkowe, firma Oracle zaprezentowała nowe funkcje związane z ideą Przemysłu 4.0 dla chmury Oracle Internet of Things (IoT) Cloud. Dzięki zaawansowanym funkcjom monitorowania i analizy dostępnym w nowej ofercie, przedsiębiorstwa mogą zwiększyć wydajność, obniżyć koszty i identyfikować nowe źródła przychodów poprzez zaawansowane śledzenie zasobów, pracowników i pojazdów, wykrywanie problemów w czasie rzeczywistym oraz analizę predykcyjną.

Ponad 300 nowych funkcjonalności zawiera najnowsza wersja systemu Comarch ERP XL. Oprogramowanie zostało wzbogacone o nowe funkcjonalności wspierające pracę wielu działów przedsiębiorstwa: logistyki, księgowości, produkcji oraz Business Intelligence. Użytkownicy systemu w modelu chmurowym już mogą bezpłatnie pobrać aktualizację.

Procesy produkcyjne są jednymi z tych, które zawsze można usprawnić. Trzeba „tylko” wiedzieć, jakie zmiany wprowadzić i gdzie, aby miały one realny wpływ na poprawę efektywności wszystkich zasobów (ludzi, maszyn, narzędzi). Procesy produkcyjne w branży automotive są szczególnie skomplikowane, bo skupiają się w głównej mierze na detalach.

Wiele firm, realizujących rożnego rodzaju zlecenia projektowe, decyzję o przystąpieniu do wykonania musi podejmować bez wiarygodnej weryfikacji opłacalności, czy dostępności wolnych mocy przerobowych, koniecznych do wywiązania się z umowy w wyznaczonym terminie bez narażania się na kary.

Rozwiązanie serwisowe firmy IFS, oprócz wsparcia zarządzania siecią światłowodową firmy Eniig, umożliwi jej rozszerzenie swojej działalności poprzez zapewnienie wsparcia technicznego i serwisowego duńskim dostawcom sieci światłowodowych.

Rozwiązanie IoT firmy IFS wykorzystuje dane z platform wiertniczych firmy Odfjell Drilling do prognozowania potrzeb serwisowych elementów infrastruktury oraz zwiększania ich niezawodności.

Firma IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, opublikowała wyniki wstępnego badania, które wskazują, że przestarzałe rozwiązania programowe stosowane przez firmy specjalistyczne i handlowe mogą im utrudniać czerpanie pełnych korzyści ze świadczenia klientom usług z zakresu serwisu posprzedażowego.

Nadmiar zazwyczaj nie niesie za sobą pozytywnych konsekwencji, szczególnie jeśli nie potrafimy nad nim zapanować i wykorzystać jego potencjału. W przypadku nadmiaru informacji jest podobnie – przede wszystkim w sytuacji kiedy nie są one odpowiednio szybko pozyskiwane, przetwarzane i analizowane. Ciężko wtedy zadbać o stabilność planów, utrzymać płynność ich realizacji i szybkość reakcji na nagłe zdarzenia.
 

Szpitale, Uczelnie, Instytuty Medycyny Pracy i inne jednostki świadczące usługi lecznicze oraz edukacyjno-szkoleniowe są zwolnione z podatku VAT w zakresie prowadzonej działalności. Oznacza to jednocześnie, że nie mogą odliczać podatku VAT naliczonego. Ale czy zawsze?
 

Co najczęściej wpływa na wybór oprogramowania ERP? Czego poszukują Klienci i co decyduje o zadowoleniu z wybranego narzędzia? Firma Soneta sprawdziła to na podstawie badania satysfakcji użytkowników enova365.
 

SECO/WARWICK, światowy lider rynku rozwiązań do obróbki cieplnej metali, cyfrowo i w chmurze, czyli z rozwiązaniem Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations w modelu chmury. W celu zapewnienia organizacji możliwie najwyższego poziomu bezpieczeństwa i wydajności zarząd firmy zdecydował się na wdrożenie rozwiązania Microsoft.

KIR zaprezentował i przeprowadził z sukcesem wraz z bankami testy prototypu platformy dla trwałego nośnika w oparciu o ogólnie dostępne rozwiązanie technologiczne blockchain. Pionierski projekt wykorzystujący tę technologię ma zapewnić integralność i niezaprzeczalność dokumentów i komunikacji prowadzonej z klientami. Prototypowy trwały nośnik danych został zaprojektowany w celu ułatwienia bankom dostosowania swoich wewnętrznych systemów do wymagań unijnej dyrektywy 2007/64/WE w sprawie usług płatniczych w ramach rynku wewnętrznego w zakresie komunikacji z klientem, poprzez cyfryzację procesów publikacji, zatwierdzania oraz wyszukiwania dokumentów.

Nowa grupa przedsiębiorstw osiąga masę krytyczną w chmurze oraz zwiększa produktywność i konkurencyjność, a pozostałym firmom coraz trudniej jest za nią nadążyć; samo posiadanie strategii chmurowej nie wystarcza.
 

Każdy projekt, niezależnie od swojego zakresu powinien opierać się przede wszystkim na odpowiednich fundamentach. W EQ System niezmiennym „fundamentem”, który skutecznie wspiera realizację założeń jest szczegółowa koncepcja usprawnień. Pozwala ona na jasne określenie oczekiwań, wyznaczenie konkretnych etapów projektu, dostosowanie rozwiązań do najdrobniejszych niuansów procesów produkcyjnych oraz ustalenie wiarygodnego harmonogramu poszczególnych prac.

Przetwarzanie w chmurze staje się preferowanym modelem wdrożeniowym dla wielu zadań, a wydatki na chmury publiczne rosną w dwucyfrowym tempie i nic nie zapowiada spowolnienia tego wzrostu. Większość firm zdaje sobie jednak sprawę z faktu, że nie mogą przenieść do chmury wszystkich obciążeń jednocześnie. Dlatego, jak wynika z prognoz IDC, 58,7% tegorocznych wydatków na infrastrukturę pozostanie w centrum przetwarzania danych. Jak zatem należy przygotować firmowe środowisko IT, aby łatwo było przenieść je do chmury wtedy, gdy będzie to możliwe?

Dostarczanie podpisanych elektronicznie formularzy podatkowych na portal eDeklaracje Ministerstwa Finansów jest wymogiem formalnym od ponad dwóch lat, jednak co roku wiele firm napotyka problemy związane z samodzielną konfiguracją i utrzymaniem środowiska służącego właściwemu przesyłaniu deklaracji oraz odbiorowi Urzędowego Potwierdzenia Odbioru.

Termin wejścia w życie unijnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) zbliża się wielkimi krokami. Zapewnienie zgodności z nowymi przepisami wymaga od firm podjęcia szeregu działań dostosowawczych. Pojawiają się więc pytania o to, czy jest jakiś prosty, uniwersalny sposób na to, by od 25 maja 2018 r. działać zgodnie z rozporządzeniem?

Płynna realizacja planów produkcyjnych zależy w głównej mierze od ludzi – tego, czy posiadają odpowiednie kompetencje i są w odpowiednim miejscu oraz czasie. Od tego, czy zaplanowana obsada jest dopasowana do realizacji konkretnych zleceń produkcyjnych, a komunikacja pomiędzy poszczególnymi działami i osobami jest sprawna. Nad płynną realizacją procesów produkcyjnych oraz optymalnym zarządzaniem czasem pracy w firmie Plastic Omnium czuwa platforma komunikacyjna XPRIMER.

Czy wiesz, że trwają prace nad ustawą zmieniającą zasady wystawiania faktur VAT na podstawie paragonów fiskalnych? Aktualnie do otrzymania faktury VAT wystarcza okazanie paragonu fiskalnego dokumentującego sprzedaż, a następnie podanie danych podatnika, na którego ma zostać wystawiona faktura. Będący obecnie w fazie opiniowania projekt ministerialny zakłada spore zmiany dotyczące wszystkich rodzajów towarów i usług.

Płynność pracy na komputerze zależy od łatwości dostępu do informacji. Wykonując swoje codzienne obowiązki chcemy, aby wgląd w bazy był szybki, a wszystkie potrzebne nam dane wyświetlały się w przejrzysty sposób. Z tego powodu pracownicy coraz częściej używają wielu monitorów podpiętych do jednej stacji roboczej.

Przedsiębiorcom pozostało 5 miesięcy na dostosowanie swojej działalności i oprogramowania do wchodzących w życie przepisów RODO. To bardzo mało czasu, szczególnie że aby mieć pewność, iż działa się zgodnie z rozporządzeniem, należy poddać analizie już posiadane dane, metody ich przetwarzania, umowy z klientami, partnerami i pracownikami oraz wdrożyć nowe procedury, które pozwolą zapewnić osobom fizycznym nowe prawa.

Nie trać czasu na przepisywanie i ręczne sprawdzanie numerów rachunku dostawcy w wykazie czynnych podatników VAT. Sprawdź jakie nowe obowiązki nałoży na Ciebie projekt nowelizacji ustawy. Ekspert SIMPLE oraz Product Manager obszaru Finansowo-Księgowego - Waldemar Tatarewicz o ułatwieniach przygotowywanych przez Spółkę w związku ze zmianami w prawodawstwie.

Duża zmienność produkcji, realizacja zleceń pod indywidualny projekt oraz wysoki stopień skomplikowania procesów - to rzeczywistość, w której efektywne zarządzanie produkcją nie należy do najłatwiejszych.

2 stycznia 2018 roku nastąpiło przejęcie przez spółkę Asseco Business Solutions S.A. spółki Macrologic S.A. Jego celem jest dalszy rozwój kompetencji Asseco Business Solutions w zakresie produkcji oraz utrzymania systemów ERP dla przedsiębiorstw. Marka Macrologic zostanie włączona do oferty rozwiązań do zarządzania Asseco Business Solutions dla średnich i dużych przedsiębiorstw na polskim rynku.

Rok 2018 upłynie pod znakiem automatycznego uczenia. Od czasu pojawienia się Internetu żadna technologia nie miała takiego wpływu na sposób, w jaki żyjemy i pracujemy.

Przez ostatnie lata w gospodarce utrzymuje się trend odchodzenia od posiadania aktywów na rzecz korzystania z usług. Sukces w biznesie odniosą Ci, którzy dostarczą czego chce klient - szybciej i skuteczniej niż robi to konkurencja. Przedsiębiorstwa, które chcą się rozwijać i dobrze prosperować, muszą dostosować się do tego nurtu. Zmiana sposobu funkcjonowania przedsiębiorstw przekłada się na procesy wewnątrz organizacji, zasoby ludzkie oraz systemy informatyczne, wspierające zarządzanie biznesem. Rodzaj oferowanej firmom technologii jest całkowicie niepodobny do tego, jaki sprzedawano jeszcze pięć lat temu. Technologia dla przedsiębiorstw rozwija się w oszałamiającym tempie i ten rozwój na pewno nie spowolni w 2018 r. Wręcz przeciwnie – nabierze jeszcze większego tempa.

Innowacyjność to słowo, które precyzyjnie określa nasze podejście do prowadzonych projektów oraz podejmowanych działań. Wszystkie nagrody oraz wyróżnienia potwierdzające, że udaje nam się ten cel efektywnie realizować są dla nas niezwykle ważne, i jednocześnie niezwykle mobilizujące do dalszej, jeszcze lepszej pracy. W związku z tym niezwykle miło jest nam poinformować o tym, że XPRIMER po raz kolejny zdobył wyróżnienie za swój innowacyjny charakter.

2018 rok przynosi wszystkim przedsiębiorcom liczne nowe regulacje. Nadchodzące zmiany w prawie gospodarczym i nie tylko dotykają każdego wymiaru prowadzenia biznesu – RODO, mechanizm split payment, JPK dla mikro przedsiębiorców, zmiany w deklaracjach PIT czy e-paragony to tylko niektóre z nich! Specjaliści w dziedzinie kadr płac, księgowości, handlu i ochrony danych osobowych enova365 przygotowali praktyczne opracowanie tych zmian wraz z eksperckim komentarzem.

Znamy już harmonogramy konkursów unijnych na cały nadchodzący rok. Środki pozwalające na inwestycje, w tym inwestycje informatyczne klasy ERP, ulokowane są obecnie w Regionalnych Programach Operacyjnych (RPO), dlatego też możliwość otrzymania dotacji zależy od województwa, w którym firma działa i chce się rozwijać.

Już od pierwszego stycznia zaczną obowiązywać nowe zasady dotyczące sposobu dokonywania wpłat składek. Wpłaty mają być uiszczane na indywidualne numery rachunków składkowych, które ZUS na podstawie składek z ostatniej deklaracji rozliczeniowej rozdysponuje pomiędzy poszczególne fundusze. Ekspert SIMPLE oraz Product Manager obszaru Zarządzanie Personelem – Jarosław Sokalski przygotował podsumowanie najważniejszych zmian nowego formatu przelewów.

Comarch od kilkunastu lat notuje nieprzerwany wzrost sprzedaży w sektorze rozwiązań ERP. Spółka planuje dalszy rozwój w segmencie rozwiązań dla małych oraz średnich przedsiębiorstw i ogłasza strategiczny Plan 7500.

Zmiany w branży retail następują znacznie szybciej niż w innych. Przedsiębiorcy są świadomi, iż wkraczają w erę cyfrowej transformacji, która obejmuje swoim zasięgiem zarówno małe, lokalne sklepiki, jak i duże sieci handlowe.

Split payment – czyli mechanizm dzielonej płatności, prawdopodobnie zacznie obowiązywać od lipca 2018 roku. Do dziś nie zostały zakończone prace legislacyjne i ostateczny termin nie jest znany. Ekspert SIMPLE oraz Product Manager obszaru Finansowo-Księgowego – Waldemar Tatarewicz radzi jak przygotować swoją organizację do czekających nas zmian w obsłudze płatności VAT.

Współcześnie coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z tego, że system ERP to często za mało. Za mało kiedy proces produkcyjny nie jest standardowy, i charakteryzują go m.in. duży asortyment, różne wielkości partii produkcyjnych czy coraz większe obciążenie maszyn. W takiej sytuacji każde „ponadprogramowe” przezbrojenie, a nawet najdrobniejsze opóźnienie ma wpływ nie tylko na stabilność całego procesu, ale również na zmniejszenie terminowości realizacji zleceń.

PODOBNE

 

  • navireo 315x270
  • ENOVA365 KWADRAT
  • eqsystembaner