przewodnik po chmurze
Previous Next Play Pause
Systemy Workflow w sektorze MSP Systemy Workflow w sektorze MSP
Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania
Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata
Druga młodość ERP Druga młodość ERP
Big zmiana z Big Data Big zmiana z Big Data
Innowacje i potrzeba „szybkich błędów” Innowacje i potrzeba „szybkich błędów”
8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia 8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia
Klient z danych poskładany Klient z danych poskładany
Z systemu pudełkowego do ERP Z systemu pudełkowego do ERP
5 kluczowych systemów Big Data na świecie 5 kluczowych systemów Big Data na świecie
Wysoko w chmurach Wysoko w chmurach
Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi
7 mitów na temat WMS-ów 7 mitów na temat WMS-ów
loading...
Co dziesiąta firma w Polsce korzysta z tzw. usług chmurowych. W Europie tak niski odsetek odnotowują jeszcze tylko Łotwa, Rumunia i Bułgaria. Liderami są państwa skandynawskie, w których z cloud computingu korzysta połowa przedsiębiorców.

REKLAMA:
 
 
Z danych Eurostatu wynika, że Polacy znajdują się na szarym końcu w rankingach pokazujących wykorzystanie usług chmurowych. W 2016 r. po takie rozwiązania sięgnęło 21 proc. polskich indywidualnych użytkowników internetu i jest to najmniej w całej Europie. Jeszcze słabiej wypadamy, gdy wziąć pod uwagę wykorzystanie cloud computingu przez biznes. Tylko 9 proc. firm w Polsce zdecydowało się skorzystać z rozwiązań chmurowych, podczas gdy w Finlandii jest to 57 proc., w Szwecji – 49 proc., a w Danii – 41 proc. Średnia unijna sięga 22 proc. Przedsiębiorcy – zarówno duzi, jak i MSP – korzystają przede wszystkim z usług zarządzania pocztą e-mail, gromadzą w chmurze bazy danych i przechowują pliki. Dużą popularnością cieszą się też wyspecjalizowane systemy do zarządzania biznesem. Dla przykładu w 2016 r. z programów finansowo-księgowych korzystało 32 proc. przedsiębiorstw, a z CRM-wych – 27 proc. Według firmy badawczej IDC, sprzedaż usług chmurowych w latach 2014-2016 wzrosła o 20 proc. W najbliższych latach ten wzrost powinien się utrzymać.

Rozwiązania cloud computing przynoszą wiele nowych możliwość i szans biznesowych a ich gama jest bardzo szeroka. Ciekawym online’owym rozwiązaniem są aplikacje, które nie tylko wspierają małych przedsiębiorców, ale także umożliwiają błyskawiczną komunikację z obsługującymi je biurami rachunkowymi. Usprawniając działalność firm poszerzają jednocześnie możliwości biznesowe i rozwojowe biur. Najmniejsi przedsiębiorcy mogą pracować np. z Subiektem 123 – prostą aplikacją do fakturowania oraz zarządzania informacją o klientach i towarach. Aby rozpocząć pracę wystarczy wejść na stronę subiekt123.pl, a następnie zalogować się lub zarejestrować konto. Program umożliwia szybkie wystawienie paragonów lub faktur, łatwe zarządzanie usługami i towarami, gromadzenie informacji o klientach w jednym miejscu czy dostęp do terminarza należności oraz zobowiązań wobec kontrahentów, urzędu skarbowego i ZUS. Dodatkowo – co dziś bardzo istotne – daje możliwości generowania i przesyłania Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK), z początkiem 2018 r. wymaganego od wszystkich przedsiębiorców,.

Subiekt 123 został zintegrowany z programami księgowymi InsERT nexo, dzięki czemu dokumenty handlowe mogą od razu trafić w postaci elektronicznej do biura rachunkowego. To olbrzymie przyspieszenie i ułatwienie pracy księgowych. Co więcej biuro rachunkowe, które zakupi specjalną licencję Subiekta 123 dla biur rachunkowych, może bezpłatnie udostępniać aplikację wszystkim swoim klientom.
Naszą pracę oparliśmy na programach księgowych z linii InsERT nexo. Dzięki nim możemy zmaksymalizować efektywność działania biura oraz zapewnić naszym klientom profesjonalną obsługę – mówi Bartosz Roszewski, współwłaściciel Biura Perfekt. – Wybierając Subiekta 123 mogliśmy poszerzyć ofertę, ułatwić pracę naszych klientów, a jednocześnie usprawnić działanie biura rachunkowego. Wiele firm, z którymi współpracujemy, czy to na początku swojej działalności, czy po kilku latach istnienia na rynku, ma kłopot z doborem programu do fakturowania. W internecie można znaleźć wiele darmowych systemów, które bardzo często są jednorazowe. Ich twórcy nie zapewniają żadnego wsparcia. Oferując klientom Subiekta 123 wyszliśmy naprzeciw ich oczekiwaniom – podkreśla Bartosz Roszewski.
Paweł Rychlicki, manager zarządzający filią Biura Rachunkowego Perfekt w Opolu zauważa, że dzięki tej chmurowej aplikacji współpraca z klientami stała się bardziej efektywna.
Wystarczy skomunikować tę aplikację z naszymi programami księgowymi z linii nexo, czyli Rachmistrzem lub Rewizorem, a wystawione przez klienta dokumenty pojawiają się w naszych bazach po kilkudziesięciu sekundach, gotowe do dalszego zapisu. Cała operacja jest przy tym niezwykle bezpieczna, potwierdzona certyfikatem SSL – mówi Paweł Rychlicki.
Użytkownicy aplikacji do fakturowania zwracają uwagę nie tylko na usprawnienia wynikające z jej podstawowej funkcjonalności. Doceniają również możliwości, jakie daje dostęp online i integracja z systemami biur rachunkowych.
Do tej pory korzystanie z programu do fakturowania wiązało się z wielogodzinną nauką systemu, instalacją programu na komputerze w firmie, a potem uzupełnianiem bazy kontrahentów wszelkimi danymi. Zawsze istniało również ryzyko, że w przypadku awarii sprzętu wszystkie informacje zostaną utracone – mówi Marian Łukasiewicz, właściciel firmy budowlanej Łuk-Bud, jeden z klientów Biura Perfekt. – W przypadku Subiekta 123 dane zabezpieczone są w chmurze, dzięki temu zalogowanie do systemu może odbywać się na dowolnym urządzeniu. Ponadto InsERT wspiera i ulepsza swój program, przez co zyskuje on ciągle nowe funkcjonalności – dodaje Marian Łukasiewicz.
Piotr Reszpondek współwłaściciel i założyciel Biura Perfekt wylicza inne obopólne korzyści płynące z udostępnienia kontrahentom programu do fakturowania.
Możemy rozszerzyć ofertę i lepiej zadbać o klienta. Użyczenie licencji jest niezwykle proste i zajmuje kilka minut. W konsekwencji klient jest przekonany o naszym profesjonalizmie, dostaje kompleksową obsługę i ma pewność, że w każdej sytuacji może na nas polegać. Nie musi również pamiętać o przesyłaniu dokumentów, ponieważ możemy zrobić to za niego – podkreśla Piotr Reszpondek. – Kolejnym plusem jest również fakt, że aplikację można udostępnić bez żadnych opłat. Jest to jego ogromna zaleta w porównaniu z innymi systemami, które istnieją na rynku – podsumowuje.
Źródło: www.insert.com.pl

PODOBNE


 

  • navireo 315x270
  • ENOVA365 KWADRAT
  • eqsystembaner