przewodnik po chmurze
Previous Next Play Pause
Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania
Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata
Druga młodość ERP Druga młodość ERP
Big zmiana z Big Data Big zmiana z Big Data
Innowacje i potrzeba „szybkich błędów” Innowacje i potrzeba „szybkich błędów”
8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia 8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia
Klient z danych poskładany Klient z danych poskładany
Z systemu pudełkowego do ERP Z systemu pudełkowego do ERP
5 kluczowych systemów Big Data na świecie 5 kluczowych systemów Big Data na świecie
Wysoko w chmurach Wysoko w chmurach
Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi
7 mitów na temat WMS-ów 7 mitów na temat WMS-ów
loading...
Sztuczna inteligencja szybko znajduje swoje miejsce w kluczowych obszarach działalności przedsiębiorstw. Jak wynika z informacji opublikowanych przez firmę Accenture, wkrótce będzie na nią przypadało 25% wszystkich wydatków na technologie (1). Sztuczna inteligencja, która ludzką inteligencję rozszerza o efektywne przetwarzanie i precyzyjną analizę danych, umożliwia podejmowanie lepiej umotywowanych decyzji, natomiast automatyzacja usprawnia działania.

REKLAMA:
raport erp 2017 kliknij pobierz
 
 
Do ekspansji tych nowych technologii przyczyniły się trzy czynniki. Pierwszym z nich jest chmura, która zapewniła dostęp do dużej mocy obliczeniowej na żądanie. Drugim ― rosnąca w zawrotnym tempie ilość danych (90% danych na całym świecie zostało utworzonych tylko w ciągu ostatnich dwóch lat), która przekroczyła masę krytyczną wymaganą do stosowania inteligentnych algorytmów będących podstawą sztucznej inteligencji i automatyzacji. Trzecim czynnikiem są nowe narzędzia, które firma może łatwo wdrożyć i zintegrować ze swoim środowiskiem informatycznym.

Od czego powinna zacząć firma, mając do wyboru tak dużą liczbę aplikacji dostępnych na rynku? To pytanie całkiem istotne, biorąc pod uwagę prognozy Forrestera, że w 2018 roku 75% projektów dotyczących sztucznej inteligencji nie spełni oczekiwań, ponieważ nie stworzy wymaganych modeli czynników operacyjnych? (2) Oto pięć najważniejszych obszarów, które należy uwzględnić podczas podejmowania decyzji o zakupie tych nowych technologii:

1. Osiąganie wymiernych korzyści w oparciu o dane: Żyjemy w świecie, w którym dane mają ogromne znaczenie, a potrzebne informacje muszą być dostępne w czasie rzeczywistym. Gdy zbiory danych stają się coraz większe, nowe, zautomatyzowane narzędzia oparte na sztucznej inteligencji umożliwiają szybsze znalezienie „igły w stogu siana” oraz wykorzystanie uzyskanych w ten sposób informacji do podjęcia odpowiednich działań.

2. Wyrównanie sił w wojnie cybernetycznej: Kolejny obszar, na którym człowiek nie nadąża za technologiami, to bezpieczeństwo przedsiębiorstwa. Walka z szybko rozprzestrzeniającymi się zagrożeniami jest coraz trudniejsza. Przedsiębiorstwa będą potrzebować sztucznej inteligencji i automatyzacji, aby szybko i skutecznie wykrywać przypadki naruszenia bezpieczeństwa, anomalie w pracy systemu i luki w zabezpieczeniach.

3. Doskonalenie działań operacyjnych: Chmura upraszcza wiele procesów, ale na niektórych obszarach wprowadza dodatkowy wymiar, co informatykom utrudnia optymalizację i zapobieganie awariom. Sztuczna inteligencja może zautomatyzować wiele zadań związanych z monitorowaniem i kontrolą, które są niezbędne do zapewnienia efektywnej pracy systemu.

4. Zwiększenie wydajności przedsiębiorstwa: Funkcje sztucznej inteligencji wbudowane w najważniejsze aplikacje biznesowe, takie jak systemy zarządzania zasobami przedsiębiorstwa (ERP), zasobami ludzkimi (HCM) i łańcuchem dostaw (HCM) lub systemy sprzedaży i marketingu, umożliwiają specjalistom ze wszystkich działów firmy podejmowanie decyzji w sposób prostszy i bardziej efektywny.

5. Kreowanie konwersacji z wykorzystaniem czatu: Korzystanie ze sztucznej inteligencji dobrze jest rozpocząć od chatbotów, zwłaszcza że coraz większe znaczenie ma jakość obsługi klienta. W 2018 roku stanie się ona najważniejszym polem walki między konkurentami na rynku. Dostępne są już nowe platformy z obsługą sztucznej inteligencji, które umożliwiają szybkie i łatwe trenowanie inteligentnych botów bez potrzeby angażowania specjalistów.

Autor: Arkadiusz Kuczorski, CTO Oracle Polska
Źródło: www.oracle.com

PODOBNE


 

  • erpframe
  • ENOVA365 KWADRAT
  • eqsystembaner