przewodnik po chmurze
Previous Next Play Pause
Systemy Workflow w sektorze MSP Systemy Workflow w sektorze MSP
Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania
Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata
Druga młodość ERP Druga młodość ERP
Big zmiana z Big Data Big zmiana z Big Data
Innowacje i potrzeba „szybkich błędów” Innowacje i potrzeba „szybkich błędów”
8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia 8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia
Klient z danych poskładany Klient z danych poskładany
Z systemu pudełkowego do ERP Z systemu pudełkowego do ERP
5 kluczowych systemów Big Data na świecie 5 kluczowych systemów Big Data na świecie
Wysoko w chmurach Wysoko w chmurach
Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi
7 mitów na temat WMS-ów 7 mitów na temat WMS-ów
loading...
Według Bain&Company wartość globalnego rynku chmurowego osiągnie do 2020 roku 390 mld dolarów. Jak dodaje IDC, wydatki na ten cel rosną 4,5 razy szybciej, niż cała branża IT. Wartość chmury napędzają niskie koszty i elastyczność. Rozwój rynku cloud to szansa dla startupów i młodych firm, korzystających coraz częściej z narzędzi chmurowych od technologicznych gigantów. Kolejną inicjatywą w tym zakresie jest konkurs InnovMatch organizowany przez SAP, w którym za pomocą platformy SAP Cloud Platform rywalizują startupy z 9 krajów Europy Środkowo-Wschodniej – w tym z Polski.


REKLAMA:
 
 
Według badań firmy Rackspace, już kilka lat temu ponad połowa startupów w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii przyznawała, że w momencie startu nie było ich stać na zakup kosztownego oprogramowania i sprzętu IT. Wzrost rynku rozwiązań chmurowych w ostatnich latach zmienił jednak układ sił, umożliwiając korzystanie z tańszych i bardziej elastycznych narzędzi cyfrowych.
Młode firmy mogą sobie pozwolić m.in. na rezygnację z zakupu własnych serwerów oraz wybór oprogramowania dokładnie dopasowanego do własnych potrzeb. Dzięki temu mają szansę rywalizować z rynkowymi gigantami o najciekawsze projekty, a także skutecznie współpracować z silnymi podmiotami rynku. To ważne szczególnie w obliczu tegorocznych badań przeprowadzonych przez organizację Startup Poland. Zgodnie z ustaleniami badaczy aż 76% startupów w Polsce działa w modelu B2B, sprzedając usługi innym firmom. Dzięki produktom chmurowym otwierają się przed nimi szanse pracy z gigantami - komentuje Jerzy Grandys, CEE Senior Channel Recruiter w SAP Polska
To ważna rewolucja na rynku, na której zyskują także duże korporacje, osiągając dostęp do nowego grona partnerów biznesowych. Z podobnego wyjścia wychodzą organizatorzy konkursu InnovMatch. Jest on wspólną inicjatywą SAP, globalnego lidera rynku oprogramowania dla firm oraz Techstars – międzynarodowego akceleratora biznesowego. W rywalizacji biorą udział startupy z Polski, Chorwacji, Słowacji, Węgier, Rumunii, Słowenii, Czech, Serbii i Bułgarii. Ich zadaniem jest zaproponować technologiczne rozwiązanie jednego z czterech realnych biznesowych wyzwań przedstawionych przez partnerów SAP. Jaki to ma związek z technologiami chmurowymi oraz rynkowymi gigantami?
Narzędziem, z którego korzystają rywalizujące zespoły, jest SAP Cloud Platform. To wirtualne środowisko IT umożliwiające szybkie i sprawne tworzenie aplikacji w modelu cloud. Jego użytkownicy mogą samodzielnie rozwijać różnorodne produkty, ale także korzystać z ponad 1000 gotowych aplikacji udostępnianych przez partnerów SAP. W ten sposób nawet mniejsze podmioty na rynku mogą szybko reagować na nowe trendy czy pilne potrzeby modyfikacji produktów technologicznych, a tym samym rywalizować z rynkowymi gigantami. Uczestnicy InnovMatch mają okazję bezpłatnie skorzystać z platformy i nawiązać relację z klientami SAP, liderami na swoich rynkach - tłumaczy Jerzy Grandys
Nabór do konkursu wciąż trwa – zgłoszenia zbierane są do 30 października na stronie InnovMatch.com. Wyzwania dla uczestników konkursu przygotowały m.in. Atlantic Grupa, Selgros i Sportina. Polskę wśród partnerów SAP reprezentuje Eurocash – lider na rynku hurtowej dystrybucji produktów FMCG. Zadanie od firmy polega na stworzeniu tzw. dashboardu – czyli kokpitu menedżerskiego, umożliwiającego sprawne zarządzanie biznesem za pomocą interaktywnych wykresów i raportów.

Konkurs jest dla nas szansą otwarcia się na współpracę z firmami, z którymi prawdopodobnie nie spotkalibyśmy się w innych okolicznościach. Dla obu stron otwiera się okazja do wejścia na nowe obszary rynku. Dotychczas sięgaliśmy po technologie głównie w projektach handlowych, stawiając na rozwiązania ułatwiające życie naszych klientów. Tym razem, chcemy wraz z uczestnikami zbudować narzędzie dla naszych pracowników, które z jednej strony pozwoli uporządkować pracę w ramach kilkunastu działów biznesowych Grupy Eurocash, a z drugiej znacząco ułatwi analizowanie danych i wyciąganie wniosków na podstawie przejrzystych raportów. To kolejny etap transformacji cyfrowej Eurocash w kierunku nowoczesnego zarządzania danymi – mówi Krzysztof Grabowski, Senior IT Manager w Eurocash
Konkurs Innovmatch stanowi jeden z wielu przykładów inicjatyw dużego biznesu skierowanych na współpracę ze startupami. Rewolucja modeli biznesowych zapoczątkowana przez młode firmy i globalny wzrost usług chmurowych idą w parze, napędzając relacje startupów z dużymi przedsiębiorstwami. Według raportu INSEAD w 2016 roku aż 68% firm z listy Forbes Global 100 współpracowało ze startupami. Co więcej, 6 na 10 jednorożców, czyli młodych firm wycenianych na co najmniej 1 mld dolarów, budowało swój kapitał m.in. dzięki środkom od korporacji - nie licząc banków i funduszy inwestycyjnych. Te i inne statystyki dotyczące współpracy startupów i biznesu powinny w najbliższych latach rosnąć, napędzane m.in. przez rosnący dostęp do oprogramowania w chmurze.

Źródło: www.sap.pl

PODOBNE


 

  • navireo 315x270
  • ENOVA365 KWADRAT
  • eqsystembaner