przewodnik po chmurze
Previous Next Play Pause
Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania
Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata
Druga młodość ERP Druga młodość ERP
Big zmiana z Big Data Big zmiana z Big Data
Innowacje i potrzeba „szybkich błędów” Innowacje i potrzeba „szybkich błędów”
8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia 8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia
Klient z danych poskładany Klient z danych poskładany
Z systemu pudełkowego do ERP Z systemu pudełkowego do ERP
5 kluczowych systemów Big Data na świecie 5 kluczowych systemów Big Data na świecie
Wysoko w chmurach Wysoko w chmurach
Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi
7 mitów na temat WMS-ów 7 mitów na temat WMS-ów
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PLK) to firma o znaczeniu strategicznym dla kraju, która odpowiada za zarządzanie siecią linii kolejowych, zajmuje się także synchronizacją ruchu pociągów oraz opracowaniem i aktualizowaniem rozkładów jazdy. Realizacja tak odpowiedzialnych zadań wymaga posiadania niezawodnego i wydajnego systemu informatycznego, który pozwala na zarządzanie ogromnymi zasobami infrastruktury technicznej firmy. W jej zakres wchodzi ponad 18 tys. km linii kolejowych, ponad 25 tys. obiektów inżynieryjnych (mosty, wiadukty) oraz 6 tys. budynków i 13,5 tys. innych budowli – takich, jak perony, wiaty, czy ekrany akustyczne.

Wiele firm ma problemy z minimalizacją ilości braków, występujących w trakcie procesów produkcyjnych. Wadliwe produkty z jednej strony zwiększają koszty produkcji, a z drugiej angażują dodatkowy potencjał wytwórczy do procesów naprawy braków naprawialnych. W efekcie utrzymanie planowanej marży, ani terminów dostarczenia zlecenia nie jest możliwe. Zatem jak zminimalizować poziom braków i to nawet o 45%?

Od ponad dwóch tygodni na rachunkach bankowych przedsiębiorców funkcjonują osobne konta VAT. Wynika to z ustawy o rozdzielonej płatności - split payment, którą uchwalono już w 2017 roku, ale dopiero teraz weszła w życie. Pomimo, że nie ma jeszcze obowiązku korzystania z tego mechanizmu, wielu przedsiębiorców już obawia się, że nowy system zaważy na płynności finansowej ich organizacji. Jak działa split payment? Czy faktycznie może być problemem w utrzymaniu odpowiedniego cashflow w firmie? Czy systemy IT poradzą sobie z nowym mechanizmem płatności?

Jak podaje GUS, w czerwcu 2018 wzrost produkcji sprzedanej przemysłu osiągnął poziom 6,8%. To o 2,4 punkty procentowe więcej niż rok wcześniej. W czerwcu 2017 wzrost produkcji sprzedanej dla sektora produkcyjnego wyniósł 4,4%. Urząd podaje, że wzrost zanotowano w 90% działów przemysłu. Według ekspertów, jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest coraz lepsze wykorzystanie zaawansowanego IT w firmach produkcyjnych.

Termin „płynność finansowa” jest w każdej firmie odmieniany przez wszystkie przypadki, niezależnie od tego w jakiej branży owa organizacja funkcjonuje. To ona świadczy o kondycji spółki i bezpośrednio wpływa na zdolność do terminowego regulowania zobowiązań zarówno wobec dostawców, jak i pracowników. Na stan finansów wpływa wiele czynników, a każda firma może wykonać szereg działań prowadzących do jego poprawy. Jednym z nich jest optymalizacja stanów magazynowych, dzięki której można zmniejszyć wartość stale przetrzymywanych surowców i półproduktów nawet o 60%.

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, informuje, że Nettpartner, czołowa norweska firma specjalizująca się w świadczeniu usług infrastrukturalnych związanych z sieciami dystrybucji, sieciami regionalnymi i systemami sieci trakcyjnej dla kolei, zdecydowała się wdrożyć rozwiązanie IFS Zarządzanie Serwisem w Terenie (IFS Field Service Management; IFS FSM).

W minionym roku Honda przeznaczyła na badania i rozwój 6.2 miliarda dolarów. Sporą część tego budżetu przeznaczono na modernizację fabryk w duchu przemysłu 4.0. Z oficjalnych doniesień wiadomo, że firma inwestuje w sztuczną inteligencję i analitykę Big Data, które mają pomóc w optymalizacji procesów produkcyjnych i tworzeniu bezpieczniejszych oraz bardziej spersonalizowanych aut.

Polski oddział światowej organizacji Pantos Logistics zakupił system Teta Air – predefiniowane oprogramowanie HR udostępnione w modelu SaaS.

Od stycznia do maja firma Soneta udostępniła na stronie gotowinarodo.pl ankietę dotycząca sposoby zarządzania danymi w firmach. Na podstawie odpowiedzi respondenci uzyskiwali podpowiedzi jak powinni przygotować się na RODO. Przenalizowaliśmy anonimowe wyniki z ankiety, którą wypełniło blisko 250 osób. Jakie przedstawia się zarządzanie danymi w polskich firmach?

Wiele firm projektowych, mimo wykorzystania systemów klasy ERP do zarządzania przedsiębiorstwem, ma problemy ze sprawnym prowadzeniem i nadzorem nad realizacją zadań. Często jest to spowodowane brakiem właściwego obiegu faktur kosztowych i dokumentów powiązanych z prowadzoną inwestycją. Niepodpisane protokoły, niekompletne karty pracy, czy wreszcie brak informacji o „właścicielu” faktury, która „znikąd” pojawiła się w kancelarii firmy to tylko kilka wybranych przykładów. Oczywiście rynek oferuje całą masę systemów do elektronicznego obiegu dokumentów, który można zintegrować z posiadanym rozwiązaniem ERP. Jednak w wielu przypadkach ich funkcjonalność i koszty, związane z wdrożeniem i utrzymaniem dodatkowego systemu, są zbyt duże jak na możliwości i potrzeby firm projektowych.
 

Wybór odpowiedniego systemu APS nie jest łatwy, tak samo jak znalezienie wiarygodnego partnera biznesowego. Wiele rzeczy trzeba sprawdzić, wiele rzeczy mieć na uwadze. Firma GELG poświęciła kilka lat na szukanie właściwego rozwiązania APS i partnera biznesowego. Zaufała doświadczeniu specjalistów EQ System i możliwościom systemu Asprova APS.

1 lipca 2018 znowelizowana ustawa o podatku VAT wprowadziła mechanizm podzielonej płatności (split payment). Ma on charakter dobrowolny, a o jego stosowaniu decyduje nabywca, czyli płatnik. Mechanizm polega na tym, że z płaconej wartości brutto faktury VAT, która wpływa na konto sprzedawcy, bank automatycznie pobiera kwotę podatku od towarów i usług na osobny rachunek VAT, powiązany z rachunkiem rozliczeniowym. Split payment dotyczy wyłącznie płatności pomiędzy firmami (B2B) w walucie PLN. Jeden przelew może rozliczyć dokładnie jedną fakturę VAT.

Smartfony są obecnie najczęściej kupowanym urządzeniem na świecie. Firma Counterpoint opublikowała statystyki, z których wynika, że tylko w pierwszym kwartale 2018 roku ich globalna sprzedaż przekroczyła 360 mln sztuk. Nowe technologie umożliwiają stały dostęp do portalów społecznościowych, czy potrzebnych nam aplikacji, bez których często nie wyobrażamy sobie już sprawnego funkcjonowania w biznesie i życiu codziennym. Jesteśmy przyzwyczajeni do łatwego i szybkiego dostępu do informacji i danych oraz wykonywania transakcji w dowolnym miejscu i czasie.

Aplikacja przyśpiesza proces spływania należności od studentów, ogranicza koszty i czas osobistej obsługi w dziekanacie i na wydziałach. Dzięki temu rozwiązaniu uczelnie wyższe zyskują skuteczną i bezpieczną komunikację ze studentami oraz element wyróżniający, dostosowany do ich identyfikacji wizualnej.

Mechanizm podzielonej płatności (MPP) czyli split payment, z jednej strony budzi wiele kontrowersji - nie wiadomo jak będzie działał w praktyce, gdyż polska wersja jest unikalna. Z drugiej strony, od 1 lipca nie będzie obowiązkowy, więc wiele firm na razie się tylko przygląda. Ostrzegamy: split payment zadziała jak efekt kuli śnieżnej – lepiej przygotuj się na zmianę.

Dane Temkin Group pokazują, że w ostatnich dwóch latach globalna średnia wskaźnika Net Promotor Score (NPS) dla dostawców technologii spadła z 31,8% do 21,4%. Jednak nie wszystkie firmy obniżają loty. Jak wynika z badania NPS, przeprowadzonego na grupie kilkuset przedsiębiorstw produkcyjnych, rośnie liczba zadowolonych klientów systemu ERP Impuls EVO. W ciągu zaledwie jednego roku wskaźnik wzrósł aż o 18 punktów procentowych.

KanBo, to idea powstała w roku 2012 jako niewielki projekt w firmie ObjectConnect, z celem stworzenia platformy przeznaczonej do wspomagania pracy grupowej. Dziś nad KanBo pracuje kilkadziesiąt osób w oddziałach w trzech krajach z centralą w Berlinie. KanBo stało się sztandarowym produktem firmy ObjectConnect.

Analitycy z firmy doradczej ASD Consulting sprawdzili, na ile czwarta rewolucja przemysłowa wpłynęła na inwestycje polskich producentów w technologie. Badanie odkrywa smutny obraz rodzimego przemysłu, gdzie większość firm nie rozpoczęła jeszcze procesu cyfrowej transformacji. Doskonale widać to po sposobie pozyskiwania danych produkcyjnych. Aż 84 proc. menedżerów produkcji przyznało, że w ich firmach takie informacje zapisywane są ręcznie. „Świat poszedł do przodu, a my utknęliśmy w poprzedniej opoce” – komentują eksperci.

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, opublikował wyniki badania z udziałem 200 członków kadry zarządzającej różnych firm, mającego na celu określenie, w jaki sposób przedsiębiorstwa przemysłowe dążą do serwicyzacji, czyli poszerzania działalności o usługi posprzedażowe oferujące wartość dodaną.

Big Data to ogromne zbiory różnorodnych i zmiennych danych, których analiza może przynieść przedsiębiorstwu wartość dodaną w postaci nowej wiedzy. Większość definicji zawiera koncepcję, tzw. trzech V, według której Big Data spełnia trzy warunki. Pierwszy to „Volume”, czyli ilość, która często określona jest w zakresie od terabajtów po petabajty. Drugi warunek to „Variety”, czyli różnorodność informacji, które pochodzącą z wielu źródeł i formatów.

W 2018 r. przekroczą 1.1 biliona dolarów

Firma badawcza IDC przedstawiła globalną prognozę wydatków na cyfrową transformację. W 2018 r. mają one przekroczyć kwotę 1.1 biliona dolarów. Dla porównania, na technologie i usługi w obszarze cyfryzacji w roku minionym firmy wydały 958 mld dolarów, co daje wzrost na poziomie 16.9 proc. rdr.

W działaniu każdej organizacji niezbędna jest bieżąca i skuteczna kontrola terminów płatności swoich należności. Każde opóźnienie może znacząco wpłynąć na płynność finansową oraz stałe zobowiązania spółki, a co za tym idzie jej wiarygodność. Oczywiście w przypadku występowania problemów z terminowością płatności naszych kontrahentów można wystosować notę odsetkową, ale należy przy tym pamiętać, że istnieje szereg wcześniejszych działań, które może wykonać spółka dla przyspieszenia i zautomatyzowania ściągania należności. Zwłaszcza, że opóźnienie w płatności może być tylko zaniedbaniem, a nie celowym działaniem.

Oracle przedstawił niedawno nowe rozwiązanie, które redukuje aż o 30% czas i koszty migracji z lokalnych aplikacji Oracle do chmury. „Migracja z pakietu Oracle E-Business Suite do chmury jest teraz łatwiejsza niż aktualizacja tego pakietu do nowej wersji” ― komentuje Larry Ellison, prezes zarządu i dyrektor ds. technicznych firmy Oracle. „Migracja ta będzie również dla klienta ostatnią przeprowadzaną przez niego aktualizacją”.

InsERT – lider polskiego rynku systemów do zarządzania dla małych i średnich firm – został laureatem IT Champion Polska "Mistrzowie nowych technologii".

Jakość świadczonych usług to nieodłączny aspekt każdej działalności gospodarczej. To właśnie między innymi od oceny jakości oraz postrzegania przez jej pryzmat firmy i jej oferty w dużej mierze zależy pozycja konkurencyjna na rynku. Ma ona bezpośredni wpływ i odbicie w cenie i służy budowaniu przewagi konkurencyjnej. Bardzo często słyszy się stwierdzenie o korzystnym lub niekorzystnym „przeliczniku ceny do jakości”.

Plan produkcji określa ilość towaru, która ma zostać wykonana w danym czasie. Powinien również określać ograniczenia, które mogą utrudnić poprawne wykonanie zadania, a także uwzględniać wprowadzone zmiany wynikłe na przykład z awarii maszyn czy opóźnienia dostaw. Aby nowocześnie zarządzać produkcją, nie wystarcza już tylko Excel, niezbędny staje się za to system APS.

Jak wynika z nowego badania firmy Oracle, producenci jeszcze nie zaczęli stosować zasad operacyjnych zgodnych z modelem Przemysł 4.0, takich jak zgodność operacyjna, przejrzystość i decentralizacja, aby zbliżyć się do klientów, dostawców i dystrybutorów.

Środowiska wielochmurowe budzą wiele wątpliwości związanych z bezpieczeństwem firm. Błędne przekonania na temat tej technologii są bardzo powszechne i sprawiają, że na całym świecie podejmowane są złe decyzje dotyczące wdrażania chmury. Aby uniknąć nieporozumień w zakresie ochrony danych, trzeba rozprawić się z powszechnymi mitami i uzyskać zwrot z inwestycji w prawdziwą chmurę.

W dzisiejszych czasach prowadzenie biznesu opiera się na sprawnym zarządzaniu danymi. W przypadku działalności o profilu projektowym ich właściwe gromadzenie i bieżąca analiza jest podstawą efektywnego realizowania każdego zlecenia. Wiele firm wykorzystuje do tego celu jedynie możliwości Excela, ale czy są świadome ograniczeń i zagrożeń jakie się z tym wiążą?

Wybór odpowiedniego systemu APS nie jest łatwy, tak samo jak znalezienie wiarygodnego partnera biznesowego. Wiele rzeczy trzeba sprawdzić, wiele rzeczy mieć na uwadze. Firma GELG poświęciła kilka lat na szukanie właściwego rozwiązania APS i partnera biznesowego. Tym milej poinformować nam, że po tak długich poszukiwaniach zaufała doświadczeniu specjalistów EQ System i możliwościom systemu Asprova APS.

Obsługa internetu rzeczy, produkcja w modelu bardziej skoncentrowanym na usługach, przełom w druku 3D z punktu widzenia korzyści biznesowych – to trzy prawdopodobne punkty zwrotne roku 2018.

O zarysach nowej strategii rynkowej, planach postępującej specjalizacji, a także o ograniczeniach chmury obliczeniowej i unikalnych szansach wynikających ze współpracy z funduszem private equity mówi DARREN ROOS, nowy prezes korporacji IFS.

Firma ODL wprowadza na rynek najnowszą udoskonaloną wersję oprogramowania dedykowaną dla sieci salonów jubilerskich, działających w modelu centrala i punkty sprzedaży.

Projekt koncepcyjny obejmuje integrację opracowanego w Australii rozwiązania z dziedziny rzeczywistości rozszerzonej z danymi z systemu IFS Applications™ w celu zwiększenia produktywności personelu.

25 maja 2018 roku wchodzi w życie rozporządzenie RODO (GDPR), które dotyczy wszystkich Państw Unii Europejskiej. Wiele przepisów z obecnie funkcjonującej w Polsce ustawy (UoDO) zdezaktualizuje się lub zmieni. Dotychczasowa ustawa miała charakter typu „compliance” czyli jasno określała prawa i obowiązki przetwarzania danych oraz ryzyko jakie ponosi ich procesor i administrator. RODO zmienia ten charakter ustawy na tzw. ”risk management” czyli zrzuca odpowiedzialność na administratora za nieodpowiednie zabezpieczanie danych. To duże wyzwanie, z którym muszą się zmierzyć wszystkie osoby przetwarzające dane w dużych organizacjach. Poniżej przedstawiamy 4 kluczowe elementy, na które należy zwrócić uwagę wdrażając RODO w swojej firmie.

 

  • erpframe
  • ENOVA365 KWADRAT

  • eqsystembaner