przewodnik po chmurze
Previous Next Play Pause
Systemy Workflow w sektorze MSP Systemy Workflow w sektorze MSP
Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania
Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata
Druga młodość ERP Druga młodość ERP
Big zmiana z Big Data Big zmiana z Big Data
Innowacje i potrzeba „szybkich błędów” Innowacje i potrzeba „szybkich błędów”
8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia 8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia
Przemysł 4.0 w sektorze lotniczym Przemysł 4.0 w sektorze lotniczym
Klient z danych poskładany Klient z danych poskładany
Z systemu pudełkowego do ERP Z systemu pudełkowego do ERP
5 kluczowych systemów Big Data na świecie 5 kluczowych systemów Big Data na świecie
Wysoko w chmurach Wysoko w chmurach
Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi
Czy Polska spóźni się na kolejną rewolucję przemysłową? Czy Polska spóźni się na kolejną rewolucję przemysłową?
Donec ornare Donec ornare
Czas na SaaS! Gwarantowane korzyści przeważają nad przewidywanym ryzykiem Czas na SaaS! Gwarantowane korzyści przeważają nad przewidywanym ryzykiem
Rzeczywistość internetowa Rzeczywistość internetowa
7 mitów na temat WMS-ów 7 mitów na temat WMS-ów
Mobilne systemy SFA/CRM są obecnie jednymi z kluczowych narzędzi wspierających codzienną pracę rozproszonych zespołów sprzedażowych. Mają one za zadanie wspomagać przedstawicieli handlowych w umiejętnym zarządzaniu własnym czasem pracy oraz realizacji powierzanych im zadań. Często pozwalają na dostęp do kompletnych informacji o rynku oraz historii relacji z działającymi na nim punktami sprzedaży, tym samym kompleksowo zastępując szereg popularnych atrybutów handlowca takich jak: fax, terminarz, notatnik czy foldery ofertowe, itd.


REKLAMA:
 


Wiodące na rynku systemy SFA/CRM charakteryzują się dużym zakresem funkcjonalnym. Zbieranie zamówień, oferowanie akcji promocyjnych, możliwość realizacji badań rynkowych, wykonywanie zdjęć, weryfikacja standardów ekspozycyjnych – to tylko niektóre z czołowych funkcji tego typu rozwiązań. Zatem, który z dostępnych na rynku systemów wybrać? Jakimi kryteriami kierować się przy tej decyzji?

W pierwszej chwili nasuwa się oczywista odpowiedź – firma powinna wybrać najlepszy system. Jednak co to oznacza? Najbardziej renomowany, najpopularniejszy na rynku, najszerzej stosowany w danej branży? Nie. Najlepszym systemem mobilnym dla danej firmy będzie ten, który w największym stopniu odpowie na zdefiniowane przez nią potrzeby biznesowe. Jeżeli wiele systemów dostępnych na rynku jest w stanie zaspokoić te potrzeby, decydujące mogą okazać się niżej przedstawione czynniki.

Do najważniejszych kryteriów wyboru z pewnością zaliczyć warto cenę danego rozwiązania. Analizując skalę inwestycji w rozwiązanie SFA/CRM, należy brać pod uwagę nie tylko koszt samej licencji lub wdrożenia, które mają charakter jednorazowy, ale także koszty utrzymania nabytego systemu, które są ponoszone przeważnie w cyklach miesięcznych. Ma to ogromne znaczenie, ponieważ minimalny czas stosowania systemu mobilnego w firmie wynosi średnio 36 miesięcy i może się okazać, że to właśnie opłaty miesięczne stanowią kluczowy czynnik kosztowy.
Warto mieć na uwadze, że potrzeby zdefiniowane na etapie wyboru systemu mobilnego, mogą ewoluować w trakcie jego użytkowania. W zależności od zmian rynkowych, może okazać się, że z czasem pojawia się konieczność wprowadzania modyfikacji w systemie, które są realizowane przez dostawców oprogramowania odpłatnie na podstawie ustalonych stawek rozwojowych. W zależności od skali wprowadzanych zmian, wysokość stawek rozwojowych może istotnie wpłynąć na całkowite koszty systemu. Dlatego należy upewnić się, czy system cechuje jak największa elastyczność funkcjonalna, którą można sterować z poziomu udostępnianej dla własnych administratorów aplikacji. Dzięki temu, praktycznie bez dodatkowych kosztów możliwe jest modyfikowanie obsługiwanych przez system procesów i niektórych parametrów wykorzystywanych funkcji, co w dużej mierze eliminuje konieczność realizacji płatnych prac po stronie dostawcy rozwiązania – zauważa Artur Śpiewak, Dyrektor Sprzedaży i Rozwoju Produktu Infinite SFA.
Wyżej wspomniane aspekty kosztowe warto uwzględnić podczas planowania budżetu, z którego finansowane ma być rozwiązanie mobilne, tak aby wybrana oferta na system mobilny łączyła w sobie nacisk na ekonomiczne rozwiązania oraz najnowsze technologie.

Źródło: infinite

PODOBNE


 

  • navireo 315x270
  • ENOVA365 KWADRAT
  • eq system banner2