OLEOFARM ZMOBILIZOWANY

Kolejna firma farmaceutyczna wdrożyła komplet rozwiązań wspierających sprzedaż, stworzony przez Sagra Technology. Wyższa sprzedaż, zwiększenie wydajności pracy zespołu, lepsze zarządzanie produkcją i zapasami to cele, które Oleofarm zamierza uzyskać korzystając z rozwiązań Sagry.


Oleofarm Fabryka Zdrowia specjalizuje się w produkcji surowców farmaceutycznych, suplementów diety i zdrowej żywności. To prężne polskie przedsiębiorstwo odnotowuje z roku na rok coraz wyższą dynamikę wzrostu sprzedaży. Dlatego zespoły sprzedaży Oleofarm, wśród których są przedstawiciele farmaceutyczni, medyczni oraz handlowi, potrzebują efektywnych narzędzi wspierających codzienną pracę.

System Emigo pozwala przedstawicielom farmaceutycznym na precyzyjne adresowanie działań w zależności od kategorii klienta i przyjętej taktyki marketingowej. Umożliwia im szybkie zamówienia na sieci aptek, zdjęcia ekspozycji, tworzenie rozbudowanych badań ankietowych itd. Przedstawiciele handlowi z kolei w trakcie wizyty w punkcie detalicznym otrzymują wszystkie informacje o dotychczasowych potrzebach klienta. Reprezentant ma też jasne wskazania co do polityki dystrybucyjnej firmy w tym punkcie sprzedaży. Zyskuje możliwość szerokiej oceny działań konkurencji - dzięki ankietom, zdjęciom oraz zebranym danym o asortymencie, ilości, udziałach półkowych, cenach, promocjach, obecności materiałów POS.

Kolejnym wdrożonym rozwiązaniem jest Integra - umożliwiająca automatyczne przekazywanie zamówień z systemu Emigo producenta do systemów magazynowych jego dystrybutorów. Dostarcza informacje o stanach magazynowych, rezerwuje towar i potwierdza realizację każdej pozycji zamówienia. Znajomość stanów magazynowych daje gwarancję szybkiej i pełnej realizacji zamówień. System podaje stany magazynowe każdej filii dystrybutora, pozwala na wybór dystrybutora dla każdej pozycji. Stany magazynowe mogą być również oglądane w raportach.

Oleofarm wdrożył również rozwiązanie o nazwie Ipocrates - usługi polegające na gromadzeniu, przetwarzaniu, weryfikacji, administrowaniu i udostępnianiu wybranych tematycznych wyciągów danych teleadresowych (apteki, ZOZ-y, lekarze itd.) w ramach Systemu Emigo.
Dynamicznie rozwijające się firmy farmaceutyczne, a taką niewątpliwie jest Oleofarm, potrzebują przede wszystkim wysokiej jakości bazy, zawierającej dane pewne i aktualne. Chcą mieć także możliwość zwiększania szczegółowości istniejących danych, aby z biegiem czasu móc celniej adresować działania sprzedażowe i marketingowe oraz poprawiać wyniki. Ipocrates zapewnia firmom farmaceutycznym dokładnie to, czego potrzebują - mówi Magdalena Sikorska-Hadowska, Account Development Manager, Sagra Technology.
Wdrożenie umożliwi firmie Oleofarm precyzyjną segmentację i targetowanie rynku, zwiększenie zasięgu dotarcia do klienta oraz usprawnienie dystrybucji.
Do najważniejszych celów, które chcemy osiągnąć, należy większa dyscyplina przedstawicieli handlowych w gospodarowaniu czasem pracy – mówi Dariusz Supeł, Prezes Zarządu Oleofarm - Narzędzia pozwolą zautomatyzować większość czynności handlowców i uporządkować zakres terytorialny ich działania, dzięki czemu jeden przedstawiciel docierać będzie do jednego klienta.
Systemy mobilne umożliwiają firmie Oleofarm m.in. monitorowanie stanów „zatowarowania” w poszczególnych punktach sprzedaży i szybkie wykrywanie problemów związanych z brakiem dostępności w konkretnych lokalizacjach.
Wdrażając Emigo oraz Integrę spodziewamy się lepszej kontroli poziomu zamówień oraz aktualnych stanów magazynowych - dodaje Dariusz Supeł - Dodatkowym efektem będzie większe uporządkowanie danych w systemie, co pozwoli nam lepiej zarządzać działami produkcji oraz dystrybucji.
Oleofarm zdecydował się na implementację oprogramowania na platformie mobilnej Android. Platforma ta cechuje się największą z obecnie dostępnych elastycznością w doborze urządzeń dla sprzedawców, pozwalając tym samym oszczędzać koszty przy zachowaniu bardzo szerokiej funkcjonalności.
Najważniejsza część funkcjonalna oprogramowania została już wdrożona. W przyszłości, dzięki narzędziom firmy Sagra Technology chcielibyśmy osiągnąć także łatwiejszy dostęp do danych geolokalizacyjnych. Dzięki temu sprzedawcy otrzymywać będą informację o odległości aptek od pobliskich przychodni – konkluduje Dariusz Supeł.
Źródło: www.sagra.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top