przewodnik po chmurze
Previous Next Play Pause
Systemy Workflow w sektorze MSP Systemy Workflow w sektorze MSP
Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania
Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata
Druga młodość ERP Druga młodość ERP
Big zmiana z Big Data Big zmiana z Big Data
Innowacje i potrzeba „szybkich błędów” Innowacje i potrzeba „szybkich błędów”
8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia 8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia
Przemysł 4.0 w sektorze lotniczym Przemysł 4.0 w sektorze lotniczym
Klient z danych poskładany Klient z danych poskładany
Z systemu pudełkowego do ERP Z systemu pudełkowego do ERP
5 kluczowych systemów Big Data na świecie 5 kluczowych systemów Big Data na świecie
Wysoko w chmurach Wysoko w chmurach
Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi
Czy Polska spóźni się na kolejną rewolucję przemysłową? Czy Polska spóźni się na kolejną rewolucję przemysłową?
Donec ornare Donec ornare
Czas na SaaS! Gwarantowane korzyści przeważają nad przewidywanym ryzykiem Czas na SaaS! Gwarantowane korzyści przeważają nad przewidywanym ryzykiem
Rzeczywistość internetowa Rzeczywistość internetowa
7 mitów na temat WMS-ów 7 mitów na temat WMS-ów
ERP i CRM to dwa najpopularniejsze systemy informatyczne eksploatowane przez polskie firmy. Zdarza się, że przedsiębiorstwa korzystają z obu rozwiązań nie integrując ich ze sobą. Zdaniem ekspertów, takie podejście ograbia je z licznych korzyści. Na połączeniu oprogramowania najbardziej skorzystają producenci z sektora spożywczego. Braną ta charakteryzuje się niewielkimi marżami, więc zwiększanie udziału w rynku przez obniżanie cen nie wchodzi w grę. W takiej sytuacją firmy muszą włożyć sporo energii w utrzymanie intratnych relacji biznesowych, a fuzja systemów ERP i CRM może okazać się dla nich zbawienna.


REKLAMA:
 
 
Informatyzacja to sztandarowe hasło związane z koncepcją Fabryki 4.0, jednak poziom cyfryzacji w przedsiębiorstwach różni się w poszczególnych sferach.
Producenci przemysłowi chętnie inwestują w ERP, natomiast systemy CRM w tej grupie docelowej cieszą się mniejszą popularnością – zwraca uwagę Piotr Rojek z DSR, spółki specjalizującej się w dostarczaniu zaawansowanych rozwiązań informatycznych dla produkcji.
Według eksperta nie tylko producenci żywności, lecz również firmy działające w innych branżach mogą sporo zyskać na integracji takiego oprogramowania. Czemu firmy produkcyjne odkładają inwestycje w systemy CRM na lepsze czasy? Odpowiedź na to pytanie jest stosunkowo prosta. Większość z nich posiada niewielki zespół sprzedażowy i ograniczoną pulę klientów. Nie znaczy to jednak, że takie firmy mogą podchodzić do obsługi klienta po macoszemu.
Relacje z niezależnymi brokerami są kluczowe w przypadku sprzedaży do sieci sklepów spożywczych, ponieważ pośrednicy mają wpływ na lokowanie produktów i promocje realizowane w sklepach. Sprzedaż w kanale usług gastronomicznych jest jeszcze trudniejsze, ponieważ niewielka liczba dystrybutorów utrzymuje bezpośredni związek z kupującymi od nich firmami. Producenci żywności i napojów coraz częściej zauważają, że zwiększanie inwestycji w CRM prowadzi do większego udziału w rynku; bez konieczności akceptowania niższych marż związanych z obniżaniem cen – napisał Jack Payne na łamach portalu Manufacturing Global.
Systemy CRM porządkują pracę działów marketingu, sprzedaży i obsługi klienta, gromadząc w jednym miejscu kluczowe informacje o ich działalności. Dla managerów średniego i wyższego szczebla oznacza to szybki dostęp do ważnych danych, dokładniejsze prognozy i wgląd we wszystkie interakcje z klientami, w tym również skargi i pochwały. Z kolei systemy ERP pozwalają na skuteczne zarządzanie zapleczem administracyjnym, obejmując m.in. księgowość, operacje planistyczne i symulacyjne, zakupy czy dystrybucję. Payne przekonuje, że oba systemy przechowują kluczowe dane dotyczące klienta. Ich integracja dostarczy poszczególnym departamentom cennych informacji, a jej brak oznacza, że będą one rozproszone i fragmentaryczne. Kiedy posiadane informacje różnią się pomiędzy działami to trudno dostrzec pełen obraz sytuacji w przedsiębiorstwie i na jej podstawie podejmować strategiczne decyzje. Dobry przepływ informacji jest również istotny dla utrzymania odpowiedniego stanu gotowych wyrobów w magazynie. Dział operacyjny z wglądem w rzeczywisty stan zamówień zyskuje zdolność optymalizowania planów i szybszej realizacji zleceń. W ten sposób producenci żywności mogą zyskać perspektywiczne spojrzenie na to, w jaki sposób kształtować się będzie popyt i przewidywać przyszłe promocje. Możliwość tworzenia takich prognoz to znak rozpoznawczy dobrego systemu CRM. W połączeniu z tradycyjnymi prognozami opartymi o dane statystyczne stanowią one pomocne narzędzie, dzięki któremu można zwiększyć wydajność zakładu generując przy tym znaczące oszczędności.

W jedności siła

Połączenie systemów ERP i CRM to dla firmy same korzyści, a jej brak to z kolei niepotrzebne problemy. Tak przynajmniej twierdzi dyrektor zarządzający w DSR SA.
Posiadanie dwóch niezintegrowanych systemów wiąże się z utrzymywaniem dwóch odrębnych baz danych. Ich synchronizacja jest uciążliwa i co jakiś czas towarzyszą jej błędy, będące istną zmorą pracowników IT. Gdy np. ktoś z obsługi klienta wprowadzi dane do systemu CRM, to dopiero po jakimś czasie będą one skopiowane do ERP. Ten manualny proces wymaga czasu i zachodu, a tego pierwszego często brakuje. Czekanie na aktualizację danych w celu zrealizowania takich zadań, jak przetwarzanie rachunków czy uzupełnienie zapasów jest irytujące i zmniejsza wydajność pracowników. CRM może stać się dodatkowym źródłem definiowania popytu do celów planistycznych. Jeśli w ERP są zgromadzone potwierdzone zamówienia od Klientów to w CRM może znaleźć się prognoza sprzedaży i te dane mogą zostać wykorzystane w planowaniu produkcji – uważa Piotr Rojek.
Dobry system ERP pozwala na śledzenie w sposób intuicyjny nie tylko historii gotowego produktu, lecz również wykorzystanych w produkcji składników – od dostawcy po użytkownika końcowego. Integracja z CRM oznacza, że dział sprzedaży otrzyma m.in. wgląd w szczegóły dotyczące każdego wyrobu, jak również wszystkich partii, w zamian dostarczając natychmiastowy wgląd w popyt ze strony klientów, co prowadzi do bardziej świadomych decyzji dotyczących zakupów i produkcji. Na tym jednak nie koniec. Dzięki integracji zarząd zyska upragniony 360⁰ obraz klienta, jego łańcucha dostaw oraz procesów poprzedzających zrealizowanie zamówienia.
Firmy, które zdecyduje się na zintegrowane systemy ERP i CRM szybko dostrzegą większej produktywności, uproszczenie procesów biznesowych, wyższe przychody oraz lepszą rentowność – zapewnia Jack Payne.
Nowe perspektywy

Dla firmy trudniących się sprzedażą na rynku B2C integracja systemu CRM i ERP to dopiero początek. Coraz więcej takiej przedsiębiorstw decyduje się bowiem na tzw. data enrichment, czyli wzbogacenie systemu do zarządzania relacjami z klientami o audience data.
Jeśli firma chce lepiej poznać swoich klientów, zobaczyć co ich łączy, jakie są ich zainteresowania i co robią w sieci, to data enrichment jest dla niej idealnym rozwiązaniem. Otwiera ono możliwość reagowania na ważne życiowe wydarzenia w życiu klienta oraz kierowania do niego komunikacji marketingowej lub uruchomienia działań sprzedażowych w momencie, gdy jego aktywność internetowa wskazuje na potencjalne zainteresowanie – tłumaczy Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies, spółki specjalizującej się w Big Data marketingu, do której należy jedna z największych hurtowni danych na świecie. – Weźmy na przykład biuro podróży. Jeśli wzbogaci ono system CRM o dostarczane w czasie rzeczywistym dane o internautach, to w momencie, gdy któryś z jej klientów zacznie odwiedzać strony z ofertami wycieczek, dział sprzedaży może podjąć natychmiastowe działania, docierając do niego z aktualną ofertą lub propozycją spotkania w biurze – dodaje Prajsnar.
Źródło: www.dsr.com.pl

PODOBNE


Strict Standards: Non-static method modDjRelatedArt::getData() should not be called statically in /modules/mod_djrelated_art/mod_djrelated_art.php on line 26

Strict Standards: Non-static method modDjRelatedArt::_buildWhere() should not be called statically in /modules/mod_djrelated_art/helper.php on line 36

Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /modules/mod_djrelated_art/helper.php on line 135

Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /modules/mod_djrelated_art/helper.php on line 142

Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /modules/mod_djrelated_art/helper.php on line 174

Strict Standards: Non-static method modDjRelatedArt::_buildOrder() should not be called statically in /modules/mod_djrelated_art/helper.php on line 38

Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /modules/mod_djrelated_art/helper.php on line 40

Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /modules/mod_djrelated_art/helper.php on line 54

 

  • navireo 315x270
  • ENOVA365 KWADRAT
  • eq system banner2