przewodnik po chmurze
Previous Next Play Pause
Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania
Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata
Druga młodość ERP Druga młodość ERP
Big zmiana z Big Data Big zmiana z Big Data
Innowacje i potrzeba „szybkich błędów” Innowacje i potrzeba „szybkich błędów”
8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia 8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia
Klient z danych poskładany Klient z danych poskładany
Z systemu pudełkowego do ERP Z systemu pudełkowego do ERP
5 kluczowych systemów Big Data na świecie 5 kluczowych systemów Big Data na świecie
Wysoko w chmurach Wysoko w chmurach
Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi
7 mitów na temat WMS-ów 7 mitów na temat WMS-ów
Enterprise Resource Planning czyli system do planowania zasobów przedsiębiorstwa to w skrócie ERP. Trudno sobie wyobrazić zarządzanie firmą z poziomu jednego oprogramowania, ale tak to właśnie działa. System ERP kontroluje procesy i podpowiada nam co można ulepszyć w różnych obszarach. Dowiedz się dlaczego warto go wdrożyć!


REKLAMA:
raport erp 2017 kliknij pobierz
 
 

System kontroluje procesy w różnych obszarach i podpowiada nam co można ulepszyć, są to m.in.:

  • finanse
  • rekrutacja
  • zarządzanie produkcją czy magazynem
  • planowanie sprzedaży 
  • współdzielenie danych pomiędzy wszystkimi modułami
  • zarządzanie dokumentami (tworzenie ich struktury i wydruków)
  • raporty i analizy
Wymienione wyżej obszary są najczęściej objęte wdrożeniem. Jeśli chcesz przeczytać je w formie wygodnego e-booka i zainspirować się zastosowanym rozwiązaniem, pobierz casebook – darmową publikację, przygotowaną tak by przekazać Ci najważniejszą wiedzę w pigułce.

Poniżej 5 przykładów case studies ,które mogą zainspirować każdego przedsiębiorcę!

1. Sklepopon.com - automatyzacja zamówień w sklepie dzięki integracji z platformą e-commerce.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to wiesz że poziom satysfakcji klientów zależy od jakości obsługi i szybkości realizacji zamówień. Postaramy się to zobrazować na przykładzie Spółki ENiS, która jest właścicielem sklepu internetowego Sklepopon.com. Firma zdecydowała się wdrożyć system enova365 i dziś bez przeszkód może wysyłać nawet 30 tys. opon miesięcznie.

Za pomocą WebServices platforma e-commerce publikuje potwierdzone zamówienia w enova365.

WebService działa tak, że dane z listy przelewów są importowane do systemu bankowego, a następnie raportu Ewidencji Środków Pieniężnych. Dzięki temu operacje finansowe można kontrolować z poziomu enova365 bez konieczności logowania się do systemu bankowego.

Dedykowany mechanizm przetwarzania zamówień w sklepie, monitoruje możliwość ich realizacji.

Jeżeli istnieje możliwość natychmiastowej wysyłki, system ERP wysyła je automatycznie do programu obsługującego magazyn. Natomiast system magazynowy realizuje wysyłki i przekazuje żądanie wygenerowania dokumentów wydań magazynowych i faktur. Informacje o zrealizowanych zamówieniach publikowane są na platformie e-commerce.

To bardzo wydajne rozwiązanie, które w znaczny sposób pozwoliło zoptymalizować procesy sprzedażowe. Dzięki integracji z systemem ERP i magazynem, sklep zyskał nowe funkcjonalności.

2. Puccini – obsługa sprzedaży w jednym kanale e-commerce

Puccini to marka którą zapewne kojarzysz. To polski producent bagażu podróżnego, torebek damskich oraz galanterii skórzanej. Obecnie firma prowadzi sprzedaż we własnym sklepie on-line, w Strefie Marek Allegro oraz w około 20 salonach stacjonarnych na terenie Polski. Ponadto współpracuje z szeroko rozwiniętą siecią kilkuset partnerów handlowych – hurtowników, detalistów czy agencji.

Projekt wiązał się z przygotowaniem nowej odsłony sklepu internetowego na platformie Magento oraz premierą towarów PUCCINI w Strefie Marek na portalu Allegro.pl. Celem tych działań było wytworzenie popytu na towary oferowane przez PUCCINI. System ERP enova365 miał zbierać zamówienia kierowane z obu kanałów sprzedaży internetowej i pozwolić je w sposób spójny i szybki zaplanować logistycznie i handlowo.

Wdrożenie wymagało rozszerzenia o dodatki do e-commerce, które pozwoliły zintegrować procesy handlowe występujące przy sprzedaży przez sklep internetowy i platformę aukcyjną Allegro.

3. iTaxi - automatyzacja kilku tysięcy transakcji dziennie – taka liczba dotyczy iTaxi. Firma działa w ponad 100 miastach w całej Polsce, a taksówki można zamawiać na 3 sposoby.

Aplikacja mobilna i strona www pozwalają dokonać wyboru spośród 10 000 aut.

Dzięki możliwości definiowania złożonych algorytmów rozrachunków, udało się osiągnąć skuteczność na poziomie 99%.

Wdrożenie obejmowało integrację i automatyzację w zakresie zleceń fakturowania, generowania wydruku faktury i przekazania zwrotnie wydruków do aplikacji transakcyjnej.

4. Payroll - projekt zespołu specjalistów i ekspertów z zakresu administracji kadr i płac oraz outsourcingu zatrudnienia, pracujących ze sobą od ponad 15 lat.

Główny problem stanowił brak kontroli nad zleceniami zgłaszanymi przez kontrahentów. Prośby dotyczyły takich spraw jak: rejestracja nowego pracownika, przedłużenie/ rozwiązanie/ zmiana warunków umowy, zmiana danych personalnych itp.

Pracownicy działów HR zmagają się na co dzień z ogromną ilością procedur. Podczas gdy sprawdzanie dokumentów, wypełnianie formularzy może wykonać system. Dlatego automatyzacja, z której coraz częściej korzystają firmy, przyczynia się do wzrostu efektywności pracowników.

Payroll zdecydował się na wdrożenie systemu enova365, w ramach:
  • digitalizacji dokumentacji pracowniczej
  • uporządkowaniu zaimportowanych dokumentów, tak by można było je wyszukać lub odzyskać 
  • przechowywaniu skanów dokumentów jako załączników, które można udostępnić na innych urządzeniach
  • ułatwienia generowania raportów i analiz. Efektem wprowadzonych działań, była znaczna poprawa w jakości obsługi zgłoszeń.

Zarząd dostał łatwe narzędzie do śledzenia przebiegu konkretnych zleceń, wyłapywania opóźnień i sprawdzania obciążenia pracowników. Definitywnie zniknęły także problemy ze zgłoszeniami, które utknęły w miejscu z powodu nieobecności pracowników

 
5. Polskie Radio Pomorza i Kujaw

Rosnące potrzeby i intensywny rozwój rozgłośni spowodowały konieczność wymiany posiadanych systemów informatycznych. Największym wyzwaniem była ich integracja oraz automatyzacja procesów związanych ze sprawozdawczością.

W branży kulturalnej ograniczenie kosztów jest bardzo istotnie. Zwłaszcza dla rozgłośni radiowych, którym w dobie rozwoju Internetu, trudniej jest pozyskać słuchaczy.

Polskie Radio zdecydowało się na optymalizację procesów kadrowo-płacowych:
  • dane z modułu Audycje trafiają do Kadr Płac jako elementy wynagrodzeń dziennikarzy wraz z podzielnikiem kosztów, który umożliwia automatyczne księgowanie list płac w rozproszeniu na wiele miejsc powstawania kosztów
  • wyeliminowanie papierowego obiegu dokumentów
  • rozwiązania wspomagającego rozliczenie płacowe czasu antenowego dziennikarzy zwiększyło precyzję rozliczania czasu antenowego.
Podsumowując korzyści z systemu ERP sprowadzają się głównie do zarządzania ważnymi aspektami działania przedsiębiorstwa z poziomu jednego miejsca. Jak widać na powyższych przykładach, na wdrożenie nowoczesnych technologii decydują się nie tylko duże firmy o rozbudowanej strukturze, ale również małe i średnie przedsiębiorstwa.

Widać to zwłaszcza w obszarze e-commerce, gdzie procesy są zautomatyzowane i zintegrowane we wszystkich kanałach sprzedaży. Dzięki temu można generować wyższe zyski ze sprzedaży przy zminimalizowaniu kosztów prowadzenia działalności.

Źródło: www.enova.pl

PODOBNE


 

  • erpframe
  • ENOVA365 KWADRAT

  • eqsystembaner