Dlaczego plan produkcji jest nieaktualny chwilę po opublikowaniu?

eq... czyli jak poradzić sobie z dynamiką zmian.
Reagowanie na ciągle zachodzące zmiany stanowi nieodzowną część pracy osób, w gestii…

Czym jest odporność biznesowa w nowych, wyjątkowych okolicznościach?

Pandemia COVID-19 bardzo mocno uderzyła w wiele przedsiębiorstw, ale niestety, nie da się wykluczyć, że w przyszłości pojawią się inne,

Ciemna strona danych - czyli firmy wykorzystują tylko połowę swoich zasobów

Popularne stało się stwierdzenie, że dane są ropą XXI wieku, a informacja jest tym zasobem, który pomaga osiągnąć przewagę nad…

Industrial IoT – rewolucja przeoczona przez polski biznes?

Pojęcie Internetu Rzeczy oraz Przemysłu 4.0 towarzyszą nam w przestrzeni informacyjnej już od dłuższego czasu. Statystyki pokazują wyraźnie,

Internet inteligentniejszych rzeczy

Dane z raportu Allied Market Research mówią wprost – Internet Rzeczy to przyszłość przemysłu. Z roku na rok, przybywać będzie maszyn,

Sztuczna inteligencja w biznesie - dobry pomysł, słaba realizacja

Każda organizacja, która nie chce pozostać w tyle, inwestuje dziś w sztuczną inteligencję, jednak mało która robi to w przemyślany sposób -

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Jak wynika z raportu „State of the Cloud Report 2017”, aż jedna trzecia małych i średnich firm korzystających z usług chmurowych to przedsiębiorstwa, które wykorzystują w pełni jej możliwości (tzw. cloud focused). To wzrost o 13 pp. w stosunku do poprzedniego roku. Przedsiębiorcy potrafią też wskazać więcej zalet korzystania z tego rozwiązania. Eksperci Onex Group zauważają, że również w Polsce narzędzia chmurowe radzą sobie coraz lepiej – tylko w I półroczu firma podwoiła sprzedaż i dostarcza Office 365 już do ponad 10 tys. firm i 8 tys. użytkowników domowych.

Kim są? Jakich zasobów potrzebują? Jakie wyzwania czekają ich w najbliższych latach?
 
Nieustającą popularność chmury odzwierciedlają liczby. Według prognoz IDC 68% firm korzysta z usług cloud, a jedna trzecia z nich twierdzi, że posiada dojrzałą strategię w tym zakresie. Co więcej, aż 92% ankietowanych przez SolarWinds jest

W ubiegłym roku wydatki na chmurę w naszym kraju wzrosły o jedną czwartą i chociaż są one niższe niż w krajach Europy Zachodniej, trend się utrzymuje. To oznacza, że krajowy rynek IT jest na celowniku dostawców usług cloud computing. Zgodnie z oczekiwaniami klientów.

Zespół projektu Bloodhound połączył siły z firmą Oracle, aby pobić rekord prędkości na lądzie i zainspirować przyszłe pokolenia młodych naukowców i inżynierów.

ORACLE CLOUDNie ma już wątpliwości co do przyszłości chmury w biznesie. Przedsiębiorstwa każdej wielkości i z najróżniejszych branż przenoszą swoje systemy do chmury, aby dotrzymać kroku wymaganiom szybszego i bardziej nieprzewidywalnego rynku. Autorzy opublikowanego niedawno raportu firmy McAfee przewidują, że w perspektywie 15 miesięcy 80% wszystkich budżetów informatycznych będzie przeznaczone na chmurę.

Eksperci są zgodni: gros wykonywanych dziś zawodów odejdzie do lamusa. Według firmy analitycznej McKinsey & Company, aż 60 proc. zawodów ma być w najbliższym czasie zastąpionych przez komputery. Na liście zagrożonych profesji znajdują się m.in. taksówkarze, księgowi, analitycy bankowi i dziennikarze. Pracy może zabraknąć nawet dla hollywoodzkich gwiazd filmowych. Postępująca automatyzacja ma zmienić rynek nie do poznania, drastycznie redukując liczba etatów.

ORACLEFirma Oracle poinformowała o znacznym rozszerzeniu gamy usług dostępnych w ofercie Oracle Cloud at Customer, która pozwala przedsiębiorstwom przenieść obciążenia do chmury przy zachowaniu ich danych we własnej infrastrukturze. Oferta obejmuje teraz wszystkie kluczowe kategorie usług Oracle PaaS (platforma jako usługa), a po raz pierwszy uwzględnia także usługi Oracle SaaS (oprogramowanie jako usługa). Usługi pakietu Oracle Cloud at Customer wprowadzono na rynek nieco ponad rok temu, a ich popularność rośnie w niespotykanym tempie. Zostały już wdrożone przez czołowe przedsiębiorstwa globalne na sześciu kontynentach i w ponad 30 krajach, w tym przez firmy AT&T i Bank of America.

Blisko połowa dużych firm chce skorzystać z usług w chmurze obliczeniowej – wynika z danych IDC. Wśród głównych powodów jest dążenie nie tylko do ograniczenia kosztów, lecz także do przyśpieszenia wprowadzania usług i zapewnienia większego bezpieczeństwa danych, co w dobie rosnącej cyberprzestępczości ma szczególne znaczenie. W migracji do chmury chcą pomóc firmy Oracle i Integrated Solutions, wspólnie dostarczając technologie i doradzając przedsiębiorstwom w procesie cyfrowej transformacji.

ORACLENowe badanie przeprowadzone przez Oracle i MIT Technology Review pokazało, że czynniki ludzkie mają wpływ na chmurową automatyzację oraz ujawniło, jak zmieniają się role działów finansowych, kadrowych i informatycznych w zaspokajaniu potrzeb połączonego przedsiębiorstwa.

ORACLEBadanie Oracle przeprowadzone wśród doświadczonych użytkowników rozwiązań typu „infrastruktura jako usługa” (IaaS) pokazało, że dla większości z nich migracja na infrastrukturę chmurową była o wiele łatwiejsza, niż się spodziewali.

oracle 120Nowe badanie Oracle pokazało, że przedsiębiorstwa szybko przechodzą na infrastrukturę chmurową (IaaS), aby zwiększyć wydajność i innowacyjność. Mimo że obawy dotyczące bezpieczeństwa, złożoności i utraty kontroli wciąż stanowią przeszkody na drodze do wdrożenia chmury, to okazują się one przestarzałymi mitami, a sukces firm, które przeszły na rozwiązania IaaS, to najlepszy dowód na to, że w rzeczywistości wygląda to o wiele lepiej.

oracle 120Kontynuując rozwój pakietu usług chmurowych Oracle Identity Security Operation Center (SOC) Oracle wprowadza do niego szereg udoskonaleń w obszarach zaawansowanego automatycznego uczenia, sztucznej inteligencji oraz technologii uwzględniających kontekst. Udoskonalenia te obejmują: rozszerzenie usługi Oracle Identity Cloud Service o nowe możliwości dostępu adaptacyjnego zapewniające dynamiczną kontrolę dostępu do aplikacji, zaawansowane monitorowanie ryzyka w oparciu o mechanizmy automatycznego uczenia oraz rozszerzenie usługi Oracle CASB Cloud Service ułatwiające automatyczne wykrywanie zagrożeń w aplikacjach Oracle SaaS.

Połowa przedsiębiorców korzystających na co dzień z rozwiązań chmurowych za największą zaletę narzędzia uznaje bezpieczeństwo. Jednak pozostaje druga połowa, która ma obawy. Najczęściej wskazywane to możliwość ataków zewnętrznych na zgromadzone dane (36%) oraz brak dostępu do informacji w przypadku awarii Internetu (25%) – wynika z raportu Onex Group „Chmura w MŚP. Zaufanie czy ostrożność przedsiębiorców?”. W przypadku firm korzystających ze stacjonarnej infrastruktury IT, największy niepokój budzi możliwość utraty danych w momencie awarii (47% wskazań).

ORACLEW otoczeniu zmieniających się regulacji, a w szczególności w przededniu fundamentalnej zmiany ustawy o ochronie danych osobowych, warto raz jeszcze spojrzeć na przetwarzane informacje zastanawiając się, czy chronimy je adekwatnie do ich wartości i jakie będą konsekwencje, jeśli zagrożenie się zmaterializuje.

Jedna z najstarszych Izb gospodarczych w Polsce wykorzystuje narzędzia cyfrowej transformacji w swojej codziennej działalności i współpracy w grupie 131 zrzeszonych obecnie firm, a także partnerów merytorycznych i interesariuszy. Często jest to współpraca w rozproszonym środowisku o różnych potrzebach i oczekiwaniach. Odpowiedzią na te potrzeby okazał się pakiet usług Office 365, który zapewnił bezpieczny przepływ i dostęp do dokumentów, a także umożliwił wdrożenie nowych sposobów komunikacji.

oracle 120Firma Oracle wprowadza kolejne innowacje na platformie Oracle Cloud Platform i prezentuje istotne udoskonalenia, które ułatwią przedsiębiorstwom przenoszenie aplikacji biznesowych do chmury. Oracle oferuje teraz obsługę systemów Oracle Real Application Clusters (RAC), Oracle FastConnect i Microsoft Windows Server w ramach infrastruktury udostępnianej jako usługa (IaaS) następnej generacji.

oracle 120Firma Oracle rozszerzyła możliwości integracyjne platformy Oracle Cloud o usługę Oracle API Platform Cloud Service. Ta nowa usługa chmurowa łączy narzędzia przejętej niedawno firmy Apiary - w których przy projektowaniu i zarządzaniu punkt wyjścia stanowią interfejsy API (ang. API-first), oraz funkcje Oracle do zarządzania takimi interfejsami.

Coraz więcej firm w Polsce i na świecie korzysta z chmury. Przy niewielkim nakładzie finansowym rozwiązania chmurowe stwarzają szansę poprawy organizacji, zwiększenia efektywności i obniżenia wydatków przeznaczanych nie tylko na IT. Dziś małe firmy traktują chmurę jako środowisko pracy, które może zastąpić tradycyjne biuro, ale ma ona dużo większe możliwości – podkreśla Magdalena Dziewguć z Google Polska.

ORACLEOracle nieprzerwanie doskonali swoją ofertę dla klientów chmurowych przez rozległe inwestycje w inżynierię i infrastrukturę. Firma poinformowała, że w ramach tych działań rozbudowuje w Niemczech regionalne, europejskie centrum do obsługi chmury, rozszerzając go o nowoczesną architekturę do udostępniania infrastruktury jako usługi oraz nowe usługi IaaS i PaaS. Zlokalizowane w Niemczech nowoczesne zasoby IaaS pozwolą przedsiębiorstwom tworzyć i przenosić obciążenia o znaczeniu newralgicznym do chmury, zapewniając im przy tym niezrównane bezpieczeństwo i kontrolę oraz znacznie atrakcyjniejszy stosunek ceny do wydajności niż oferty konkurencyjne.

Z raportu Onex Group „Chmura w MŚP. Zaufanie czy ostrożność przedsiębiorców?” wynika, że firmy korzystające na co dzień z rozwiązań chmurowych doceniają w nich przede wszystkim: sprawność komunikacji w firmie (77%), możliwość pracy zdalnej (74%) oraz łatwość przechowywania i przetwarzania danych (72%). Niestety nadal istnieje spora grupa przedsiębiorców, którzy nie ufają chmurze z uwagi na bezpieczeństwo – ta zaleta została wskazana przez 45% firm (wzrost o 27 pp. r/r).

oracle 120Firma Oracle poinformowała, że została uznana za lidera w raporcie „Magiczny kwadrant dla korporacyjnych rozwiązań integracyjnych typu platforma jako usługa”1. Jest to kolejne ważne wyróżnienie, które firma otrzymała w uznaniu za dynamikę i rozwój Oracle Cloud Platform w roku 2017.

Firma Oracle poinformowała o podpisaniu umowy dotyczącej przejęcia firmy Moat, najszybciej rozwijającego się dostawcy systemów do analizowania skuteczności kampanii marketingowych. Rozwiązania Moat rozszerzą platformę Oracle Data Cloud, która wykorzystuje dane i analizy, aby pomóc czołowym wydawcom i specjalistom ds. marketingu w optymalizacji publikowanych materiałów.

oracle 120„Ile tak naprawdę pieniędzy można zaoszczędzić dzięki chmurze?” — to kluczowe pytanie, które zadaje sobie każda firma przy podejmowaniu decyzji o migracji do chmury. A ponieważ coraz więcej przedsiębiorstw przechodzi obecnie na ten model przetwarzania — przewiduje się, że w 2019 r. globalne wydatki na IaaS wyniosą 28 mld USD1, czyli o 155% więcej niż w 2015 r.2 — pytanie to wymaga szybkiej odpowiedzi.

„Klient stanowi najważniejszą wartość naszej organizacji, dlatego należy o niego dbać i bardzo proaktywnie zabiegać. Musimy przekonać go, że nie zawiedzie się wybierając naszą firmę, a wieloletnia współpraca jest korzystna dla obu stron.” Rozmawiając z prezesami firm często słyszę takie deklaracje. Jednak zadziwiająco rzadko przekładają się one na realne doświadczenia klientów. Jak wdrożyć filozofię „klient centricity” w firmie?

oracle 120Oracle poinformował, że rozwiązania pakietu Oracle Retail Merchandising są teraz dostępne w formie usługi w chmurze Oracle Cloud. Wprowadzenie usług chmurowych w tej kategorii pomoże handlowcom w strategicznym rozwoju ich firm — poprzez zwiększenie mobilności, uproszczenie obsługi użytkownika, stymulowanie zaangażowania klientów, tworzenie elastycznego i skalowalnego środowiska biznesowego.

oracle 120Firma Oracle zaprezentowała pierwszą w branży chmurową konwergentną pamięć masową Cloud Converged Storage. Za pomocą oprogramowania Oracle ZFS Cloud wchodzącego w skład najnowszej wersji urządzenia Oracle ZFS Storage Appliance przedsiębiorstwa mogą łatwo i bezproblemowo przenosić dane i/lub aplikacje do chmury w celu uzyskania optymalnych korzyści i oszczędności, a jednocześnie uniknąć wysokich kosztów licencji na oprogramowanie i dostęp do chmury, naliczanych przez dostawców lokalnego oprogramowania starego typu.

Vmware oraz OVH poinformowali, że OVH zamierza przejąć dział VMware vCloud Air. Nie ujawniono finansowych szczegółów transakcji. Ma ona zostać sfinalizowana w drugim kwartale 2017 roku.

W popularnym dowcipie rysunkowym szef mówi do pracownika serwerowni: „Przecież wszystko działa, za co my ci płacimy?”. Czas przekonać się, ile prawdy jest w obiegowym wyobrażeniu o pracy administratorów i co tak naprawdę robią dla klienta.

Polska bankowość należy do najbardziej innowacyjnych na świecie. Przelewy realizowane są znacznie szybciej niż np. w Stanach Zjednoczonych czy Francji, a wyniki stress testów dowodzą, że również pod względem bezpieczeństwa nie mamy powodów do narzekania. Jest jednak poważna rysa na tym – wydawałoby się – nieskazitelnym wizerunku: polskie instytucje finansowe w większości nie znają odbiorców swoich usług. Podobnie sprawy mają się na bardziej rozwiniętych rynkach niż nasz. Według Capgemini tylko 37 proc. klientów banków uważa, że te instytucje dobrze rozpoznają ich potrzeby.

ORACLEZe względu na rozwój opieki zdrowotnej ukierunkowanej na pacjenta oraz coraz większe możliwości pacjentów, na całym świecie w systemach opieki zdrowotnej ma obecnie miejsce ogromny postęp medyczny i technologiczny. Dzieje się tak również w Polsce, a przykładem może być firma Diagnostyka Sp. z o.o., która wdrożyła rozwiązanie Oracle Database Backup for Disaster Recovery do tworzenia kopii zapasowych baz danych na potrzeby odtwarzania po awarii.

sap logoWedług najnowszych analiz Bain & Company, globalny rynek usług chmurowych ma osiągnąć w 2020 roku wartość 390 miliardów dolarów. To ponad dwukrotny wzrost w stosunku do sytuacji obecnej (180 mld USD). Wdrożenia usług cloud zadeklarowało aż 48 spośród firm z listy Fortune Global 50. Trudno się więc dziwić, że na rynku pojawiają się kolejne rozwiązania chmurowe, które otwierają te usługi na nowe sektory czy typy użytkowników biznesowych. Przykładem jest SAP Hybris Revenue Cloud – rozwiązanie rozszerzające dostępne dotychczas usługi chmurowe SAP o nowe funkcjonalności, wspierające proces pozyskiwania klientów i działania handlowe.

oracle 120Firma Oracle poinformowała, że najnowsza wersja jej bazy danych, Oracle Database 12c wersja 2 (12.2), jest teraz dostępna wszędzie: w chmurze, w modelu Oracle Cloud at Customer i w środowisku lokalnym. Oracle Database 12.2 obejmuje rozszerzenia architektury umożliwiającej obsługę wielu podmiotów (multitenant) oraz technologie zapewniające klientom wyjątkowe możliwości konsolidacji, wydajność, niezawodność i bezpieczeństwo przetwarzania wszystkich obciążeń, łącznie z podstawowymi obciążeniami programistycznymi i obciążeniami o znaczeniu newralgicznym.

Orange Polska i należąca do niej spółka Integrated Solutions (IS), dostarczyły rozwiązania chmurowe do sieci sklepów Mila. Wśród wybranych usług znalazły się Integrated Computing, infrastruktura IT udostępniania w modelu chmury oraz UCaaS – system komunikacji zintegrowanej w technologii cloud. Chmura była szansą na szybsze i tańsze uruchomienie kluczowych systemów IT, w trakcie procesu przygotowywania się do samodzielnego funkcjonowania. Mila korzysta również z usług mobilnych i łącza Biznes VPN od Orange Polska.

oracle 120Firma Oracle poinformowała o rozszerzeniu oferty Oracle Cloud at Customer o platformę Oracle Exadata Cloud Machine. Dzięki niej przedsiębiorstwa będą mogły uprościć wdrożenie chmury poprzez korzystanie z niej w swoich własnych centrach obliczeniowych. Użytkownicy mogą teraz korzystać z Oracle Exadata na wiele sposobów - używać jako usługę chmurową w ich własnym centrum przetwarzania danych, w chmurze Oracle Cloud oraz w tradycyjnym środowisku lokalnym.

Big Data as-a-Service (BDaaS), czyli przetwarzanie w chmurze obliczeniowej wielkich zbiorów danych, to dziś najszybciej rozwijająca się gałąź IT. Najnowszy raport firmy analitycznej MarketsandMarkets wskazuje na 31 proc. wzrost wartości rynku BDaaS rok do roku. Emocje studzą dane opublikowane przez GUS. Wynika z nich, że polski biznes wciąż pozostaje w tyle, a strategiczne decyzje podejmowane przez menedżerów w przytłaczającej większości nie są poparte analityką Big Data.

Red Hat poinformował, że Szwajcarskie Koleje Federalne (Schweizerische Bundesbahnen, SBB) wdrożyły Red Hat OpenShift Container Platform jako fundament swojego programu modernizacji IT. Dzięki Red Hat OpenShift Container Platform, SBB stworzyły skalowalną i elastyczną platformę tworzenia aplikacji. Na jej bazie dostarczono nowe usługi, w tym zaktualizowaną aplikację mobilną, aby lepiej służyć milionom pasażerów, którzy co roku podróżują pociągami SBB.

Polskie firmy coraz powszechniej wdrażają rozwiązania oparte na chmurze, doceniając korzyści oraz oszczędności w wydatkach na IT. Eksperci prognozują, że rynek ten będzie w najbliższych latach rósł skokowo, a technologia chmurowa wkrótce będzie w stanie zaspokoić wszystkie potrzeby biznesowe firm. Z tych możliwości nie w pełni mogą skorzystać sektor publiczny i bankowość z powodu sztywnych regulacji.

5 do 7 – taki procent największych przedsiębiorstw z rankingu Global 2000, w tym polskie firmy takie jak PKN Orlen, PKO BP, PZU czy PGE, korzysta w tej chwili z aplikacji biznesowych w chmurze. To duży skok względem 2013 roku, gdy przyznawało się do tego 1% przedsiębiorstw, a jednocześnie zaledwie zalążek skali migracji, która pod koniec tego roku objąć ma nawet do 20% największych globalnych firm.

Przyzwyczajeni jesteśmy do serwerów dedykowanych, ale nie jesteśmy jeszcze przyzwyczajeni do chmury, a dokładnie do infrastruktury w chmurze (ang. IaaS). Zazwyczaj jest tak, że nową technologię chcemy porównać z technologią, która jest nam bardziej znana. Po co? Aby ustalić przede wszystkim istotne różnice, które mogą wpłynąć na zapewnienie nam lepszej jakości w użytkowaniu lub poprawę efektywności realizacji procesów. Innym powodem porównania jest utwierdzenie samego siebie w przekonaniu, że dotychczas stosowane rozwiązanie jest dobre i wystarczy – tym samym nie ma co się porywać na „nowinki”. Dostępnych jest coraz więcej opracowań, w których rozwiązanie typu serwer dedykowany porównywane jest do chmury. Tylko jak porównać nieporównywalne?

Infor poinformował o powstaniu nowej jednostki biznesowej H&L Digital, dostarczającej kompleksowe rozwiązania cyfrowe w chmurze. H&L Digital wraz z już istniejącym oprogramowaniem i platformami Infor pozwala oferować usługi Digital as a Service – nowe możliwości zapewniające klientom Infor uzyskiwanie dodatkowych źródeł przychodów z wykorzystaniem własności intelektualnej oraz pomagające skuteczniej prowadzić biznes.

Back to top