Instytucje finansowe, które chcą ściągać należności od klientów zalegających ze spłatą zobowiązań, a jednocześnie utrzymać pozytywny wizerunek marki, mają teraz do dyspozycji skuteczne nowe narzędzie: Oracle Banking Collections. Rozwiązanie to, dostępne w chmurze, zapewnia instytucjom kredytowym bardziej kompleksowy wgląd w sytuację finansową dłużników, natomiast dłużnikom udostępnia funkcje umożliwiające im łatwiejsze uregulowanie swoich zobowiązań.
Podczas gdy liczba przypadków zalegania ze spłatą kredytów hipotecznych i zadłużenia na karcie kredytowej utrzymuje się na stałym poziomie, liczba przypadków zalegania ze spłatą kredytów studenckich i samochodowych znacznie wzrosła. Według agencji Fitch Ratings w lutym tego roku odsetek klientów zalegających ze spłatą kredytów samochodowych subprime o więcej niż 60 dni wyniósł 5,16%, co stanowi najwyższą wartość od prawie dwudziestu lat. Proces ściągania należności jest złożony, mało wydajny i narażony na oszustwa.
Rezerwa Federalna poinformowała, że na dzień 31 marca 2016 r. całkowite zadłużenie gospodarstw domowych w samej Ameryce Północnej wyniosło 12,25 bln USD. Oracle Banking Collections to system do kompleksowego ściągania należności w zakresie wszystkich produktów klienta zalegającego ze spłatą zobowiązań. Proces windykacyjny został dopasowany do wymagań epoki cyfrowej — narzędzie zapewnia wydajne przepływy pracy, sprawniejsze podejmowanie decyzji i bardziej intuicyjne funkcje ukierunkowane na klienta, które umożliwiają mu samodzielne rozwiązanie problemu” — powiedział Chet Kamat, wiceprezes Oracle Financial Services, szef działu produktów dla sektora bankowości. „Instytucje finansowe mogą wdrożyć to rozwiązanie w chmurze Oracle Cloud lub lokalnie.Instytucje finansowe co roku wydają miliony dolarów na próby rozwiązania problemu ze ściąganiem należności za pomocą starej jak świat metody angażowania firm windykacyjnych, które często korzystają z przestarzałych technologii i mają niedokładne dane dotyczące kredytobiorców. Nowe rozwiązanie Oracle Banking Collections pomaga instytucjom finansowym i zaangażowanym przez nie firmom windykacyjnym w sprawniejszym ściąganiu należności od klientów zalegających ze spłatą zobowiązań dzięki trzem wyjątkowym atutom:<BR
- Szczegółowy wgląd w całą relację kredytobiorcy z daną instytucją finansową, dzięki czemu windykatorzy mają więcej informacji o kliencie, z którym mają kontakt, i wiedzą, jak najlepiej z nim porozmawiać na temat spłaty zobowiązań.
- Jeden system do rejestrowania wszystkich działań windykacyjnych, pomagający zachować zgodność z rygorystycznymi przepisami w zakresie ściągania należności, m.in. przepisami ustanowionymi przez amerykański Urząd finansowej ochrony konsumentów (Consumer Financial Protection Bureau).
- Wyjątkowe funkcje samopomocy, które umożliwiają klientowi proaktywne określenie planu naprawczego i uniknięcie całego procesu ściągania należności.
Źródło: www.oracle.com