Previous Next Play Pause
Systemy MES, a Przemysł 4.0 Systemy MES, a Przemysł 4.0
Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata
Druga młodość ERP Druga młodość ERP
Big zmiana z Big Data Big zmiana z Big Data
Innowacje i potrzeba „szybkich błędów” Innowacje i potrzeba „szybkich błędów”
8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia 8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia
Klient z danych poskładany Klient z danych poskładany
Z systemu pudełkowego do ERP Z systemu pudełkowego do ERP
5 kluczowych systemów Big Data na świecie 5 kluczowych systemów Big Data na świecie
Wysoko w chmurach Wysoko w chmurach
CRM (ang. customer relationship management) to nie tylko oprogramowanie do zarządzania kontaktami z klientami, to przede wszystkim strategia przydatna organizacjom, które stawiają klienta w centrum swoich działań. Podstawowym jej narzędziem jest system pomagający optymalizować zarządzanie kontaktami z klientami, opracowany pod konkretne zapotrzebowanie firmy. Kwestią nadrzędną jest jednak strategiczne podejście do relacji z klientem, taką właśnie filozofię wyznaje firma Bonair S.A.


REKLAMA:
snt ile kosztuje wdrozenie erp
 
 
Obecnie systemy CRM są najczęściej wykorzystywane w dużych firmach dysponujących ogromnymi bazami, których obsługa jest skomplikowana i realizowana przez wiele osób jednocześnie. Pochodną strategii CRM jest marketing Relacji – zestaw narzędzi dobieranych do organizacji wyznaczający ich poziom relacji. W przykładu organizacji dysponujących dużymi bazami klientów często stosowany jest marketing relacji na poziomie Odpowiedzialnym. W takich przypadkach system CRM pomagają przede wszystkim w utrzymaniu klientów i monitorowaniu ich satysfakcji oraz udoskonalaniu produktów. Jednak system CRM może się świetnie sprawdzić również w organizacjach dysponujących niewielkimi bazami klientów. W takich firmach, gdzie relacje z klientami najczęściej mają charakter bezpośredni i długookresowy, stosuje się marketing relacji na poziomie Partnerskim.

W takim przypadku aplikacja CRM umożliwia przedsiębiorstwom zarządzanie relacjami i współpracą przy bardzo dużym poziomie integracji z systemami klienta. CRM stanowi dla tych firm platformę wymiany informacji, umożliwiającą nadawanie użytkownikom ról biznesowych i pokazującą każdemu członkowi zespołu istotne dla niego dane. Funkcja ta jest bardzo użyteczna w sytuacji, gdy przy obsłudze jednego klienta pracuje kilka osób. CRM sprawdzi się też doskonale w firmach, które bardzo ściśle współpracują z klientami, a także w przypadku firm mających silne relacje z partnerami łącznie z posiadaniem spójnych procesów wymagających obsługi i monitoringu.

CRM operacyjny to system wspierający codzienną pracę działów sprzedaży czy obsługi klienta i wspomagający bieżące raportowanie. Może on zasilać CRM analityczny, stanowiący osobny system, będący sprawnym narzędziem analitycznym, działającym w strukturach systemów Business Intelligence. Pozwala on na bieżące analizowanie zachowań klientów, wykrywając ich wzorce i zagrożenia, umożliwia także segmentowanie rynku. Na podstawie przeprowadzonej segmentacji, można planować działania marketingowe pomocy CRM operacyjnego.

Bonair S.A. jako partner wdrożeniowy Microsoft Dynamics realizuje coraz więcej wdrożeń w mniejszych firmach. Ten segment rynku rozwija się bardzo dynamicznie, co wynika zapewne z rosnącej świadomości klientów na temat możliwych korzyści płynących ze stosowania dobrego systemu CRM, a także z dużej konkurencji na rynkach.

Obecnie rynki są bardzo konkurencyjne, a produkty i usługi coraz bardziej zbliżone do siebie jakością i ceną, dodatkowo klienci wytworzyli w sobie dużą tolerancje zmiany. W takiej sytuacji coraz istotniejszą przewagą konkurencyjną stają się dobre relacje z klientami, a ich utrzymanie, warunkiem koniecznym do odniesienia sukcesu. Tym bardziej, że na kontrahentów zniechęconych do firmy czekają oferty konkurencji. CRM to rozwiązanie znacznie ułatwiające i usprawniające relacje z klientami oraz ich pełen monitoring, bez względu na wielkość organizacji, a także rozbudowane możliwości przeprowadzania zaawansowanych analiz.

Autor: Tomasz Kozłowski, Team CRM Leader w Bonair S.A.
Źródło: www.bonair.com.pl

PODOBNE


 

  • odl reklama baner
  • l systems wysuwany2019
  • ENOVA365 KWADRAT
  • eqsystembaner

  • Greenfit obniz koszt wdrozenia