Jak platforma Azure pozwoliła Grupie CCC być o dwa kroki przed klientem?
MICROSOFTLiderzy w Grupie CCC zmodernizowali swoje podejście do danych. Aby stać się organizacją w pełni na nich opartą, wykorzystują platformę Azure i łączą ze sobą klientów, zespoły i decydentów. Nowe, multi-cloudowe frameworki umożliwiły Grupie CCC bycie o dwa kroki przed klientem i zmienianie trendów rynkowych. Decyzje biznesowe wspierane danymi zwiększają również wydajność operacyjną i pomagają osiągnąć doskonałość w obsłudze klienta, zapewniając firmie przewagę konkurencyjną.


 REKLAMA 
 Baner srodtekstowy350x350 strona KSeF 
 
Grupa CCC sprzedaje rocznie ok. 50 milionów par butów w ok.1000 sklepach i 28 krajach. Organizacja kontynuuje swój rozwój, na nowo przyglądając się danym i ich roli w nowoczesnym przedsiębiorstwie.

Większość firm analizuje dane, aby zrozumieć, co wydarzyło się w przeszłości" - mówi Krystian Hatała, Head of Data and Analytics Platform w Grupie CCC. "My wykorzystujemy dane proaktywnie. Kiedy mam cel biznesowy, proszę zespół data scientist o dostarczenie insightów, które pomogą ten cel osiągnąć.


Wzmacnianie ukierunkowania na klienta dzięki danym

Transformacja firmy rozpoczęła się od rozwiązania CRM opartego na danych.

Stworzyliśmy potężne środowisko analityczne połączone z omnichannelowymi kampaniami marketingowymi dla domeny CRM" - wyjaśnia Wojciech Górniak, Group Head of CRM, Head of Data & AI Hub.


Rozwiązanie zbudowane we współpracy z partnerem, firmą Elitmind, zapewniło 360-stopniowy widok klienta. Uruchomienie nowego narzędzia zostało przyspieszone przez pandemię i pomogło Grupie CCC odpowiedzieć na wyzwania ostatnich lat.

Widzieliśmy, że zachowania konsumentów całkowicie się zmieniły" - mówi Górniak. "Urządzenia mobilne, skanery 3D, kioski samoobsługowe w sklepach - jest wiele punktów, w których spotykamy się teraz z naszymi klientami. I jest to naturalny element dzisiejszej ścieżki zakupowej klienta, która jest niezwykle złożona.


Przy tak wielu źródłach danych zespół potrzebował jednolitego systemu analizy.

Wykorzystaliśmy Azure Data Lake i Data Warehouse do zbierania, przechowywania i segmentowania danych. Następnie zintegrowaliśmy je z opartym na sztucznej inteligencji systemem marketing automation firmy Synerise" - wylicza Górniak.


Dane wprowadzane do systemu marketingowego są wykorzystywane do tworzenia ukierunkowanych kampanii, które prowadzą klientów przez proces zakupowy.

System za pomocą dostępnych danych i setek zmiennych pomaga nam tworzyć lepsze kampanie i dopasowane oferty - dodaje.


Wprowadzanie kultury informacyjnej


Po udanym wdrożeniu projektu CRM, Grupa CCC zdecydowała się rozszerzyć podejście oparte na zasadzie data-first na wszystkie zespoły.

Stworzyliśmy potężne centrum analityczne, w którym wszystkie systemy znajdują się pod jednym dachem, centralizując pracę zespołów IT, danych i zarządzania danymi. Łączymy je wszystkie za pomocą analityki wizualnej - zdradza Górniak.


Nowoczesna platforma danych obejmuje usługę analityki big data Azure Databricks oraz Azure Event Hubs, która odbiera i przetwarza miliony zdarzeń na sekundę.

Rozwiązanie to odblokowuje poprawę wydajności i wzrost rynkowy, a także pozwala na skoncentrowanie się na kliencie.

Obecnie budujemy cyfrowe laboratorium AI, w którym gromadzimy i analizujemy wszystkie dane - mówi Górniak. Jeśli chodzi o rozwój, wykorzystujemy dane, aby zrozumieć czy warto wchodzić na dany rynek lub jakie produkty powinniśmy rozwijać.


Jednak wykorzystanie danych w efektywny sposób wymaga nowego sposobu myślenia.

Budujemy nową strategię w zakresie zarządzania danymi. Stworzyliśmy nowe role i zadbaliśmy o zmianę kultury organizacyjnej, aby ta transformacja mogła się dokonać" - wyjaśnia Hatała.


Chodzi o umiejętność czytania i rozumienia danych - dodaje Górniak. "Możemy zbudować wyszukany model uczenia maszynowego, ale jeśli damy go komuś, kto nie wie, co z nim zrobić, inwestycja zamieni się w stratę".


Marsz ku przyszłości skoncentrowanej na danych

W pierwszej kolejności koncentrujemy się na doskonaleniu obsługi klienta, następnie na marketingu i e-commerce, a na końcu na optymalizacji operacyjnej - mówi Górniak. Ponadto firma powiększa swój zespół inżynierów IT, aby wewnętrznie realizować program oparty na danych. "Analityka zajmuje bardzo ważne miejsce w naszej agendzie, ponieważ wierzymy w przygotowanie się na przyszłość. Musimy być proaktywni, mając odpowiedni wgląd w sytuację" - podsumowuje Górniak.


Źródło: www.microsoft.com/pl-pl/

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top