Bottari na piątym biegu z systemem ERP

Firma Bottari zdecydowała się na wdrożenie systemu ERP Dynamics NAV celem usprawnienia zarządzania kluczowymi obszarami działalności przedsiębiorstwa, w tym zarządzania magazynem, finansami czy pracą handlowców.
Bottari, przedstawiciel włoskiego koncernu Bottari S.p.a specjalizującego się w produkcji i dystrybucji akcesoriów samochodowych, tuningowych, rowerowych, motocyklowych i kosmetyki samochodowej, zdecydował się na wdrożenie systemu ERP Microsoft Dynamics NAV. Do decyzji o implementacji oprogramowania przyczynił się dynamiczny rozwój firmy, a tym samym konieczność nadzorowania i usprawnienia wszystkich procesów zachodzących w obrębie przedsiębiorstwa.

Przed wdrożeniem systemu firma korzystała już z oprogramowania do zarządzania obszarem sprzedaży, magazynu oraz zakupów, jednak aplikacje te nie pozwalały na efektywne zarządzanie zapasami i miejscami magazynowymi, co skutkowało mniej wydajnym wykorzystywaniem zasobów i gospodarowaniem towarów. Stary system uniemożliwiał także integrację z systemem finansowo-księgowym, co tym bardziej skłaniało Zarząd firmy do wdrożenia nowego, bardziej funkcjonalnego oprogramowania.
Analiza potrzeb biznesowych firmy wykazała, że zastosowanie wyłącznie standardowych rozwiązań nie wystarczy, aby w pełni sprostać oczekiwaniom naszego Klienta. To zadecydowało, że nasi specjaliści opracowali również narzędzia wspierające procesy zarządzania miejscami magazynowymi, system raportowania dla Zarządu, aplikację do elektronicznej wymiany dokumentów z klientami (EDI), system zarządzania handlowcami oraz funkcjonalność wspomagającą pakowanie i wysyłkę towarów do sieci handlowych – wymienia Karol Kamiński, Dyrektor Operacyjny z firmy Resolution, będącej autoryzowanym partnerem Microsoft Dynamics, która dokonała implementacji systemu.
Eksperci z Resolution wdrożyli kilka kluczowych modułów w celu zautomatyzowania procesów zachodzących w firmie, tj. moduły do zarządzania finansami, sprzedażą i marketingiem, zakupami, magazynem oraz kluczowy dla Bottari moduł wspomagający zarządzanie magazynem wysokiego składowania (WMS).
Moduł wspierający zarządzanie finansami pozwala na monitoring kluczowych informacji, które następnie mogą zostać zaprezentowane kadrze menedżerskiej w przejrzystej formie. Na podstawie tych danych menadżerowie mogą podejmować efektywne decyzje oraz trafnie przewidywać, które działania i w jakim zakresie należy podjąć, aby firma mogła się dalej dynamicznie rozwijać i pozyskiwać nowych, zadowolonych klientów – wyjaśnia Artur Podlewski, Dyrektor ds. Rozwoju, Resolution.
Wdrożona aplikacja do zarządzania obszarem sprzedaży i marketingu umożliwia automatyzację wielu procesów sprzedażowych, a także spersonalizowanie czynności dotyczących kontaktów z poszczególnymi klientami. Z kolei specjalistyczne narzędzia pakietu ERP Dynamics NAV pozwalają na zaprojektowanie magazynu w taki sposób, aby jak najwydajniej zagospodarować jego powierzchnię i umożliwić pracownikom maksymalną ergonomię jego użytkowania. Dzięki aplikacji gromadzącej dane o zapasach w czasie rzeczywistym, pracownicy firmy mają bieżący dostęp do informacji na temat dostępności i miejsca składowania konkretnego towaru i są w stanie udzielić dokładnej informacji, kiedy i w jakiej ilości dany towar będzie dostępny. Z kolei personel działu zakupów może utrzymywać optymalny poziom zapasów i ograniczać koszty ich przechowywania, maksymalizując w ten sposób wydajność przyjęć i wydań towarów oraz stopień wykorzystania powierzchni magazynu. Dodatkowo, system pozwala na analizowanie kluczowych czynników determinujących wydajność działania firmy poprzez generowanie raportów w każdym momencie, uwzględniając przy tym dowolne parametry.
Dzięki funkcjonalnościom oferowanym przez Dynamics NAV, jak również specjalnie opracowanym przez firmę Resolution, wyraźnej poprawie uległ proces planowania zakupów i zamawiania towarów, ofertowania sprzedaży oraz zarządzania zapasami. Zastosowanie zintegrowanego rozwiązania wpłynęło również na szybsze przetwarzanie danych oraz na ich większą spójność – podsumowuje Katarzyna Michnowska, Manager ds. Zakupów, Bottari.
Firma Bottari dołączyła do grona przedsiębiorstw, w których zarządzanie poszczególnymi obszarami działalności wspomagane jest systemem Microsoft Dynamics NAV. Wdrożona aplikacja nie tylko pozwala Bottari konkurować z innymi firmami na tak dynamicznym rynku, jakim jest branża motoryzacyjna, ale – co ważne – stwarza firmie również nowe możliwości rozwoju – mówi Janusz Małgorzaciak, Ekspert Rozwiązań ERP Microsoft Dynamics, Microsoft.
Źródło: www.resolution.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top