System ERP Impuls BPSC w Remag SA

 Sukcesem zakończyło się wdrożenie systemu ERP -  Impuls BPSC w katowickim przedsiębiorstwie REMAG. Przedstawiciele obu firm podkreślają, że jednym z ważniejszych elementów całego przedsięwzięcia była wzorowa współpraca zespołów wdrożeniowych.


REMAG powstały w Katowicach już w 1946 r. zajmuje się produkcją, dzierżawą oraz serwisem nowoczesnych kombajnów mających zastosowanie w kopalniach i kamieniołomach. Maszyny te przeznaczone są do drążenia chodników i tuneli w każdych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno w kopalniach jak i na powierzchni. W 1999 r. REMAG wdrożył System Zarządzania Jakością zgodnie z normą PN-ISO 9001 i uzyskał certyfikaty jakości RW TÜV, PCBC oraz IQNet. W 2002 r. firma wdrożyła Procesowe Zarządzanie Jakością zgodnie z normą PN-EN-ISO 9001:2001.

„W 2002 r., kiedy rozpoczęto poszukiwanie nowego systemu informatycznego, REMAG miał już za sobą doświadczenia 15 lat informatyzacji” – mówi Bohdan Leśnik, główny specjalista ds. informatyki i kierownik zespołu wdrożeniowego firmy. „W przedsiębiorstwie pracowało kilkanaście częściowo powiązanych programów, pisanych na potrzeby poszczególnych komórek organizacyjnych. Programy tworzone były przez informatyków nie związanych z REMAG-iem, pracujących w małych lub wręcz jednoosobowych firmach. Takie rozwiązanie pozwalało na idealne dopasowanie programów do potrzeb użytkowników, ale jednocześnie stwarzało zagrożenie dla funkcjonowania systemu w razie dłuższej nieobecności programisty” dodaje Bohdan Leśnik.

Inną wadą takiego rozwiązania była różnorodność użytych technologii informatycznych. Przedsiębiorstwo poszukiwało systemu, który swoją funkcjonalnością zastąpiłby wcześniej używane programy, pracującego z mocną bazą danych i wspieranego przez stabilną firmę wdrożeniową mającą do dyspozycji duży zespół konsultantów. Do ogłoszonego przetargu na wdrożenie kompleksowego systemu informatycznego przystąpiło ponad 20 firm. Zarząd REMAG-u zdecydował o wyborze systemu Impuls firmy BPSC. „Zaprezentowane rozwiązanie miało wymaganą funkcjonalność, firma spełniała nasze oczekiwania odnośnie doświadczenia i stabilności. Oferta była także atrakcyjna cenowo” – podkreśla Bohdan Leśnik. Podstawowym celem wdrożenia było precyzyjne rozliczanie kosztów produkcji. Poprzedni sposób rozliczania wymuszał comiesięczne przeprowadzanie inwentaryzacji produkcji w toku. Dzięki nowemu rozwiązaniu wystarczy jedna inwentaryzacja w roku. Zmniejsza to w istotny sposób pracochłonność i koszt jej przeprowadzenia, a także ogranicza zakłócenia w produkcji, jakie powodował comiesięczny spis. Implementacja systemu miała charakter kompleksowy i swoim zasięgiem objęła wdrożenie modułów: finansowo-ksiegowego, środków trwałych, gospodarki materiałowej, sprzedaży, technicznego przygotowania produkcji, kadrowo-płacowego, obsługi klientów (CRM – obsługuje on także pracę działu serwisu, który codziennie przyjmuje ponad 20 zgłoszeń) oraz ewidencji odzieży roboczej. Równie istotne jak samo wdrożenie były szkolenia pracowników. Najpierw przeszkolono członków zespołu wdrożeniowego, z czasem poszerzanego dodatkowymi osobami, które z kolei przekazywały zdobytą wiedzę innym pracownikom odpowiednich działów.

„Obecnie mamy za sobą zamknięcie pierwszego pełnego rocznego okresu rozliczeniowego, a bilans został zatwierdzony przez biegłych rewidentów. Jesteśmy zadowoleni z posiadanego systemu” – stwierdza Bohdan Leśnik. ”Ciekawym rozwiązaniem było z pewnością posadowienie bazy danych Oracle na serwerach pracujących w środowisku Linux na serwerach IBM. W trakcie eksploatacji REMAG dokupił dodatkowe licencje oprogramowania w celu rozszerzenia działania systemu na całość przedsiębiorstwa” - dodaje Dawid Paruzel kierownik zespołu wdrożeniowego BPSC. W planach jest dalszy rozwój systemu. REMAG wykupił w BPSC usługę opieki informatycznej, przewiduje się także ewentualne dodatkowe modyfikacje aplikacji.

Źródło: www.bpsc.com.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top