1ci logo 2021Dlaczego spółka zajmująca się sprzedażą i serwisowaniem sprzętu medycznego potrzebuje systemu ERP? W jaki sposób można monitorować sprzęt medyczny i realizować transgraniczne transakcje w wielu walutach, a także co należy wiedzieć przed wdrożeniem ERP?


 REKLAMA 
 PRZENIEŚ ERP DO CHMURY 
 
Odpowiedzi na te i inne pytania udzielił nam Pan Oğuzhan Aydoğan, kierownik ds. handlowych Labmarker – tureckiej spółki zajmującej się sprzedażą i serwisowaniem sprzętu medycznego. Spółka obecna jest na rynku od 1998 roku i posiada klientów na całym świecie, w tym w USA, Niemczech i Szwajcarii.

Na początek chciałbym spytać, dlaczego zdecydowali się Państwo wdrożyć system ERP? Jakie główne wyzwania stały przed Państwa spółką?

Chcieliśmy zwiększyć efektywność zarządzania zapasami sprzętu medycznego oraz wdrożyć system jego monitorowania. Znajdująca się w Turcji centrala firmy oraz nasz oddział w Niemczech posiadały całą gamę rozwiązań w zakresie automatyzacji biznesu, w tym CRM, przy czym rozwiązania te nie były ze sobą połączone i zintegrowane. Duże ilości danych trzymano po prostu w zwykłych arkuszach programu Excel.


Jakie problemy napotkali Państwo w związku z tym?

Takie rozwiązanie nie mogło funkcjonować długookresowo, a ze względu na ręczne zarządzanie danymi dochodziło do wielu pomyłek. Trudno było też mieć wgląd w całość naszej działalności, a nie tylko w konkretne oddziały. Nie posiadając specjalistycznego narzędzia ciężko jest zarządzać wieloma spółkami i dokonywać transakcji w wielu walutach.

Mieliśmy również nadzieję, że medyczny system ERP pozwoli nam na zarządzanie złożonymi zamówieniami, optymalizację dostaw i obniżenie kosztów. A wszystko to dzięki lepszemu zarządzaniu zapasami magazynowymi na skutek możliwości dopasowania żądania do stanów magazynowych na bieżąco.


W jaki sposób mogą Państwo dziś monitorować sprzęt medyczny po wdrożeniu technologii 1C:Enterprise oraz 1C:Drive?

Wybieraliśmy spośród czterech różnych systemów ERP oferowanych przez międzynarodowych dostawców. Produkty 1Ci okazały się najbardziej elastyczne i najlepiej dostosowane do pracy opartej na wielu spółkach i różnych walutach. Dziś mamy już wszystkie informacje niezbędne do tego, by uzyskać sprawozdania na poziomie zarówno oddziału, jak i całej firmy. System zbiera i przechowuje dane o stanach magazynowych, naszych planach zakupowych oraz informacje o zamówieniach. Dzięki temu nigdy nie brakuje nam sprzętu, ilekroć go potrzebujemy i zawsze wiemy co zamówić z wyprzedzeniem.


Jakie inne problemy udało się Państwu rozwiązać dzięki oprogramowaniu do monitorowania sprzętu medycznego?

Mamy całościowy wgląd w naszą działalność i możemy teraz generować całe mnóstwo sprawozdań i monitorować każdy proces biznesowy. Efektywność zarządzania zamówieniami i wysyłką towarów osiągnęła maksymalny poziom. Lepsze zarządzanie magazynem to dla nas także niższe koszty. Posiadanie informacji odnośnie dwóch podmiotów w Turcji oraz jednego w Niemczech w jednym miejscu to bez wątpienia wygodne rozwiązanie dla kierownictwa.


Dlaczego wybrali Państwo produkty 1Ci zamiast konkurencyjnych rozwiązań?

Wybraliśmy 1С:Enterprise i 1C:Drive ze względu na ich elastyczność i możliwości dostosowania, co dla medycznego systemu ERP jest bardzo istotne. Rozwiązania te są również doskonale przystosowane do tureckiego ustawodawstwa, które nie należy do najprostszych, co również jest kluczowe dla nas jako firmy. Wielu globalnych dostawców nie zapewnia takiego wsparcia, co nie tylko bardzo utrudnia korzystanie z ich produktów, ale także sprawia, że w połączeniu z kosztami tychże rozwiązań staje się to bezsensowne. Jednakże rozwiązania oferowane w Turcji także nie były tutaj odpowiednie, gdyż działamy na całym świecie i posiadamy podmiot prawny w Niemczech. Musimy zatem mieć możliwość dokonywania transakcji wielowalutowych, a także monitorować działalność obu oddziałów i otrzymywać sprawozdania odnośnie całej firmy. Taką funkcjonalność mogli zaoferować tylko globalni dostawcy. Po przeprowadzeniu wnikliwych badań zdecydowaliśmy się na wybór produktów 1Ci.


Jak wyglądał projekt wdrożenia? Czy był długi i skomplikowany?

W zasadzie nie, całość była dość prosta i nie zajęła zbyt wiele czasu. Cały proces został podzielony na kilka etapów. W pierwszej kolejności spółka DND, partner 1Ci w Turcji, przeanalizowała nasze procesy biznesowe i opracowała plan dostosowania oprogramowania oraz wzbogacenia go o niezbędne funkcje. Następnie wprowadziła potrzebne zmiany. W dalszej kolejności nasz niemiecki oddział w całości przeszedł na nowe oprogramowanie. Przez jakiś czas testowaliśmy nowe rozwiązanie, po czym nasza spółka macierzysta w Turcji wdrożyła dla całej działalności z wyjątkiem operacji finansowych i księgowych.


Jakie są Państwa plany dotyczące dalszego rozwoju i wykorzystania systemu ERP oraz innych narzędzi automatyzacji?

Po udanym okresie testowym planujemy przenieść także finanse i księgowość naszej spółki macierzystej do nowego systemu ERP. Jesteśmy zadowoleni ze sposobu, w jaki rozwija się produkt i z jego nowych wersji, a ponadto mamy pewność, że będzie można go rozwijać wraz ze wzrostem naszej działalności oraz że spełni nasze przyszłe oczekiwania.

Źródło: www.1ci.com/pl-pl/

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top