Hasło „cyfrowa rewolucja” jest w ostatnim czasie odmieniane przez wszystkie przypadki. Czy jednak rewolucja to jedyny sposób na wprowadzanie zmian i optymalizacji? Niekoniecznie. Cyfrowa zmiana procesów HR może odbywać się krok po kroku. Na rynku dostępne są narzędzia IT, które skutecznie pomagają pracodawcom usprawniać procesy HR zarówno całościowo jak i w wybranych obszarach.


 REKLAMA 
 Baner srodtekstowy350x350 strona KSeF 
 
Wiele firm wdraża usprawnienia krok po kroku. Rozpoczyna od wybranych zagadnień, wiedząc, że mała zmiana może przynieść duże korzyści. Obszar, w którym optymalizacja z wykorzystaniem narzędzia może w znaczny sposób wpłynąć na efektywność pracy wielu osób, to na przykład obsługa przeglądów wynagrodzeń i premiowanie pracowników. Wynika to z faktu, że w tym procesie uczestniczy nie tylko dział HR, ale także wszyscy menedżerowie zarządzający zespołami i występuje on w każdej organizacji, niezależnie od tego, czy ma ona świadomie ukształtowaną, kompleksową strategię HR, czy działa bardziej w trybie administracji zdarzeniami kadrowymi – podkreśla Teresa Olszewska, Prezes Zarządu w GAVDI Polska.
Odpowiedni, jasny system wynagrodzeń i premii to bardzo ważny element systemu motywacyjnego. Powinien być przejrzysty dla pracowników i menedżerów, i odpowiednio zarządzany, aby sam proces przyznawania podwyżek i premii nie trwał zbyt długo. Dzięki rozwiązaniom chmurowym organizacje mogą inteligentnie zarządzać budżetem podwyżek i premii oraz znacząco skracać czas trwania procesu przeglądu wynagrodzeń czy naliczania premii związanej z realizacją celów. Istotnym aspektem jest również bezpieczeństwo tak wrażliwych danych jak wynagrodzenia i premie. Dzięki obsłudze procesu przez wszystkich jego uczestników bezpośrednio w systemie nie występuje takie zjawisko jak przesyłanie mailem arkuszy podwyżkowych czy premiowych pomiędzy działem HR a menedżerami.
Drugi obszar, w którym zastosowanie profesjonalnego narzędzia może wnieść duże korzyści to procesy szkoleniowe, ponieważ mają one bezpośredni związek z budowaniem właściwych kompetencji i zaangażowania pracowników. Tradycyjne czy elektroniczne formy rozwoju to oczywisty element działań HR. Obecnie coraz ważniejsze stają się również są wszelkie opcje umożliwiające uczenie się pracowników do siebie nawzajem, czyli tzw. społeczne uczenie się – dodaje Teresa Olszewska.
Całościowa obsługa procesu szkoleniowego to dość kompleksowy proces rozpoczynający się od zbudowania planu i budżetu szkoleń opartego na zweryfikowanych potrzebach rozwoju kompetencji i wiedzy. Następnie należy obsłużyć rejestrację uczestników, komunikacje z nimi oraz sam udział w szkoleniu tradycyjnym czy e-learningowym. Często potrzebne są różnego rodzaju testy, egzaminy i ankiety oraz coraz ważniejsze w dzisiejszych czasach – możliwości wspierające społeczne uczenie się bazujące na wymianie wiedzy, polecaniu wartościowych szkoleń czy możliwości pracy on-line z innymi uczestnikami szkoleń zarówno z poziomu komputera jak i urządzeń mobilnych. Najlepiej, gdy wszystkie te elementy są obsłużone w jednym spójnym systemie, który pomaga ujednolicić i zoptymalizować całokształt procesów szkoleniowych i rozwojowych.

Źródło: GAVDI Polska

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top