przewodnik po chmurze
Previous Next Play Pause
Systemy MES, a Przemysł 4.0 Systemy MES, a Przemysł 4.0
Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania
Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata
Druga młodość ERP Druga młodość ERP
Big zmiana z Big Data Big zmiana z Big Data
Innowacje i potrzeba „szybkich błędów” Innowacje i potrzeba „szybkich błędów”
8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia 8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia
Klient z danych poskładany Klient z danych poskładany
Z systemu pudełkowego do ERP Z systemu pudełkowego do ERP
5 kluczowych systemów Big Data na świecie 5 kluczowych systemów Big Data na świecie
Wysoko w chmurach Wysoko w chmurach
Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi
7 mitów na temat WMS-ów 7 mitów na temat WMS-ów
loading...
Wanda to opracowany przez Unit4 cyfrowy asystent dla przedsiębiorstw, wprowadzony na rynek na początku zeszłego roku. To pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie, które pozwala użytkownikom na komunikowanie się z systemami biznesowymi przy pomocy języka naturalnego. Od początku zeszłego roku produkt został mocno rozwinięty. Teraz spółka Unit4 ogłosiła wprowadzenie wersji beta nowego rozwiązania - Wanda EasySpeak. które ma zapobiegać nieporozumieniom kulturowym w międzynarodowych zespołach projektowych.

REKLAMA:
snt banner 300
 
 
Unit4 chce stawić czoła utrudnieniom pojawiającym się, gdy pracownicy pochodzący z różnych krajów próbują porozumieć się między sobą. Rozwiązaniem problemu nieporozumień kulturowych ma być nowy projekt o przyjaznej nazwie – EasySpeak, który przeszedł już fazę testów w wewnętrznych w Unit4. Koncept wykorzystuje możliwości z zakresu technologii AI poprzez usługę cyfrowego asystenta znanego pod imieniem Wanda. Asystent osadzony jest w istniejących aplikacjach komunikacyjnych takich jak Skype czy Facebook Messenger, wysyła odbiorcy powiadomienia i sugestie w czasie rzeczywistym i pomaga realizować zadania w trakcie pracy.
Efektywna komunikacja stanowi klucz do sukcesu każdego przedsięwzięcia biznesowego, lecz jest szczególnie niezbędna wtedy, gdy istnieje realne ryzyko, że twoja wiadomość zostanie źle zinterpretowana” - mówi Stephan Sieber, prezes zarządu Unit4. „To, co jest powszechne i akceptowane wśród pracowników z jednego kraju, może być odmiennie postrzegane przez ich zagranicznych kolegów. Opracowaliśmy rozwiązanie, które rozpoznaje tego rodzaju językowe przeszkody oraz różnice kulturowe i gwarantuje, że komunikaty interpretowane są we właściwy sposób, co pozwala na uniknięcie nieporozumień i szybsze wyciąganie wniosków. Inteligentne rozwiązania, które możemy uzyskać dzięki dzisiejszej technologii są niesamowite, a to, które dziś ogłaszamy, wyznacza nową erę produktywności przedsiębiorstw. - wyjaśnia Sieber.
Wanda korzysta z AI oraz z technologii rozpoznawania języka Microsoft Azure. Asystent EasySpeak został zaprogramowany z uwzględnieniem tysięcy założeń dotyczących odmiennych kultur, które stanowią bazę informacji wykorzystywaną do analizy uczuć, jakie towarzyszą danej konwersacji, uprzedzając odbiorcę o potencjalnych nieporozumieniach. Wyposażony jest także w silnik empatii pozwalający mu uczyć się empatycznego reagowania na daną sytuację tak, by podpowiadać rozmawiającemu odpowiedzi, które nie urażą osób biorących udział w konwersacji.
Naprawdę wspaniałe jest to, że dzięki wbudowanej technologii Uczenia Maszynowego, Wanda może uczyć się sama, dzięki czemu jest pierwszym na świecie empatycznym chatbotem”- mówi Sieber. Choć projekt wciąż pozostaje w początkowej fazie, już teraz obserwujemy wzrost produktywności przedsiębiorstw stosujących EasySpeak. Faza pilotażowa w firmie Unit4 przebiegła bez zarzutów, a informacje zwrotne można interpretować jako bardzo pozytywne.
EasySpeak jest zaprogramowany w oparciu o powszechne w danym kraju interpretacje określonych komunikatów w zestawieniu z zamierzonym sensem wypowiedzi. Na przykład w Wielkiej Brytanii komentarz „To brzmi ciekawie” często używany jest jako odrzucenie danej propozycji. Dlatego odpowiedź „To ciekawa propozycja” może oznaczać „Chyba zwariowałeś”.

Przykładowa tabela interpretacji wygenerowana w programie EasySpeak:
 
Co mówi Brytyjczyk    Co Brytyjczyk ma na myśli    Co rozumieją inni
Eng: I hear what you say
Pl: Słyszę, co mówisz.
  Nie zgadzam się i nie chcę o tym dłużej rozmawiać   Zgadza się z moim punktem widzenia
Eng: With the greatest respect
Pl: Z całym szacunkiem
  Uważam cię za idiotę   Słucha tego, co do niego mówię
Eng: That’s not bad
Pl: Nieźle
  Dobrze    Słabo
Eng: It’s a very brave proposal
Pl: To bardzo odważna propozycja
  Chyba oszalałeś   Docenia moją odwagę
Eng: Quiet good
Pl: Nie najgorzej
  Jestem nieco rozczarowny  

Całkiem nieźle

 Eng: I would suggest
Pl: Sugerowałbym…
  Zrób to, bo w przeciwnym razie będziesz miał problem   Przemyśl to, ale zrób, jak ci się podoba
Eng: Oh incidentally/ By the way
Pl: Ach, przy okazji…
  Głównym tematem naszej dyskusji jest…   To nie jest szczególnie ważne
Eng: It was a bit dissapionted
Pl: Trochę zawiodło mnie to, że…
  Zdenerwowało mnie…   Nieważne
Eng: Very interesting
Pl: Bardzo ciekawe
  To nonsens   Są pod wrażeniem
Eng: I’ll bear it in mind
Pl: Będę to mieć na względzie
  Już przestałem o tym myśleć   Chyba to zrobią
Eng: I’m sure it’s my fault
Pl: To na pewno moja wina
   To twoja wina   Dlaczego sądzą, że to ich wina?
Eng: You must come for dinner
Pl: Musisz wpaść do mnie na kolację
  To nie zaproszenie, tylko kurtuazja   Wkrótce mnie zaprosi
Eng: I almost agree
Pl: Niemal się z tobą zgadzam
  Kompletnie się nie zgadzam   Wymaga jeszcze tylko niewielkiego przekonywania
Eng: I only have a few minor comments
Pl: Mam tylko parę drobnych uwag
  Proszę to napisać od nowa   Znalazł kilka literówek
Eng: Could we consider some other options?
Pl: Czy możemy rozważyć kilka innych opcji?
  Nie podoba mi się twój pomysł   Jeszcze się nie zdecydowali
 
  • Unit4 wyposażył swoje innowacyjne rozwiązanie w kilka różnych trybów działania oraz dodatkowych funkcji:
  • EasySpeak Reader – służący interpretacji wiadomości e-maili. • EasySpeak Listener – wysyła słuchaczowi komunikaty tekstowe w czasie rzeczywistym podczas konwersacj
  • EasySpeak Moderator - dokonuje interwencji głosowych w czasie rzeczywistym podczas telekonferencji, aby uniknąć nieporozumień (przeprasza także za szczekanie psów i inne odgłosy dobiegające z zewnątrz).
  • Tryb Dyskretny - widoczne na ekranie powiadomienia i alerty wygenerowane w oparciu o przebieg konwersacji.
  • Tryb Interwencyjny – podobny do powyższego, jednak wyposażony dodatkowo w słyszalny komunikat, namawiający osobę mówiącą do odmiennego sformułowania poprzedniego zdania - w jaśniejszy lub grzeczniejszy sposób.

Po sukcesie projektu pilotażowego, wdrożonego wśród swych pracowników na całym świecie, Unit4 chce zaoferować korzyści aplikacji Wanda EasySpeak innym organizacjom. Zainteresowane przedsiębiorstwa mogą zapisać się na testowanie wersji beta 1 kwietnia


Źródło: www.unit4.com/pl 

PODOBNE


 

  • ENOVA365 KWADRAT

  • eqsystembaner

  • snt button 250