Previous Next Play Pause
Systemy MES, a Przemysł 4.0 Systemy MES, a Przemysł 4.0
Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania Maraton, czy sprint? Zwinne wdrożenia oprogramowania
Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata
Druga młodość ERP Druga młodość ERP
Big zmiana z Big Data Big zmiana z Big Data
Innowacje i potrzeba „szybkich błędów” Innowacje i potrzeba „szybkich błędów”
8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia 8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia
Klient z danych poskładany Klient z danych poskładany
Z systemu pudełkowego do ERP Z systemu pudełkowego do ERP
5 kluczowych systemów Big Data na świecie 5 kluczowych systemów Big Data na świecie
Wysoko w chmurach Wysoko w chmurach
Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi Innowacyjność technologiczna MSP - sposób na optymalizację i budowanie przewagi
7 mitów na temat WMS-ów 7 mitów na temat WMS-ów
loading...
todisNiedawno obchodziliśmy 30 rocznicę powstania strony www. W dzisiejszych czasach trudno jest nam sobie wyobrazić choćby dzień offline (bez Internetu). Pokolenie Millenium uważane jest za najbardziej „podłączoną” dotychczas generację. Cyfryzacja towarzyszy nam w codziennym życiu i nawet nie zauważamy jak bardzo stała się wszechobecna.

REKLAMA:
snt ile kosztuje wdrozenie erp
 
Podobne zjawisko zauważyć można w firmach. Postęp technologiczny jest ogromny i z każdym rokiem przyspiesza. Transformacja cyfrowa pociąga za sobą zarówno skutki negatywne, jak i otwiera nowe możliwości. Niemniej jednak należy przyjąć ją za fakt i dostosować przedsiębiorstwo do obecnych realiów. Jest to duże i nieuniknione wyzwanie dla kadry menadżerskiej.

Przede wszystkim, zmieniają się wymagania klientów, na które należy odpowiedzieć, aby pozostać na rynku. Dobrym przykładem jest Uber, który stworzył platformę do zamawiania kierowców i poważnie zagroził niektórym korporacjom taksówkarskim. W zawrotnym tempie rozwija się także e-handel, platformy do płatności on-line, umawiania wizyt czy bankowość elektroniczna. Prawdziwą rewolucję zauważyć też można w sposobie prowadzenia działań marketingowych i reklamy. Duże zmiany zaszły też w procesie rekrutacji – wybór różnorodnych kanałów i metod - oraz rozwoju i szkoleń pracowników – np. webinaria.

Transformacja cyfrowa i robotyzacja pozwoliły też częściowo wyeliminować czynnik ludzki z czynności niebezpiecznych. Z drugiej strony powstały zawody, które jeszcze kilkanaście lat temu nie istniały. Styl zarządzania firmą i dotychczasowy sposób myślenia menadżerów powinien ulec zmianie. Przede wszystkim cały proces transformacji cyfrowej w firmie powinien być przejrzysty, a pracownicy powinni być poinformowani o poszczególnych podjętych krokach, etapach, skutkach, a przede wszystkim o wynikających ze zmian obowiązkach i procedurach. Jasny przekaz zapobiegnie obawom, plotkom i zminimalizuje naturalny opór wobec zmian.

Oczywistym efektem transformacji cyfrowej jest korzystanie z różnorodnych systemów biznesowych klasy ERP, CMS, CRM czy BI. Ich możliwości pozwalają znacząco usprawnić procesy, zwiększyć wydajność i efektywność, a co za tym idzie obniżyć koszty. Jednocześnie powyższe rozwiązania pozwalają na otrzymywanie wszelkich informacji w czasie rzeczywistym, co przyspiesza proces podejmowania decyzji oraz zarządzania. Bardzo istotna jest także możliwość pracy zdalnej, która jest szczególnie ważna dla konsultantów i handlowców - znaczną część czasu pracy spędzających w podróży - oraz dla aktywnych zawodowo kobiet posiadających (wychowujących) dzieci. Systemy biznesowe usprawniają proces komunikacji oraz zarządzania dokumentami, a także zarządzanie pracą zespołu i work flow. Dzisiejsze rozwiązania pozwalają na odpowiednią alokację zadań. Automatyzacja (wykorzystanie botów czy AI) pozwala skierować zasoby ludzkie na inny, bardziej złożony i kreatywny rodzaj pracy.

Co zatem stanowi największe wyzwanie? Eksperci zgodnie twierdzą, że to nie sam proces transformacji cyfrowej w przedsiębiorstwie, a właśnie odpowiednie zarządzanie czynnikiem ludzkim, klarowny zakres obowiązków i sprawna komunikacja. Ponadto, kadra menadżerska, wykorzystując cyfrowe usprawnienia, może skoncentrować większą uwagę np. na zarządzaniu talentami. Konieczna jest zmiana stereotypowego myślenia i tradycyjnych modeli zarządzania oraz koncentracja na innych umiejętnościach pracowników.

Źródło: www.todis.pl

PODOBNE


 

  • odl reklama baner
  • l systems wysuwany2019
  • ENOVA365 KWADRAT
  • eqsystembaner

  • Greenfit obniz koszt wdrozenia