Efektywny biznes XXI w., znaczy mobilny binzes
Firma SAP opublikowała raport z badania porównawczego efektywności biznesowej (SAP Benchmarking Report), przeprowadzonego wśród klientów SAP. Wyniki pokazują poprawę wskaźników ekonomicznych w firmach wykorzystujących w sposób zaawansowany rozwiązania mobilne, m.in. w zakresie podwojenia marży operacyjnej i trzykrotnie wyższego wzrostu przychodów w porównaniu z przedsiębiorstwami o średnim stopniu stosowania mobilności.
Badanie objęło ponad 300 klientów firmy SAP, wśród których znalazły się firmy różnej wielkości z branż takich jak: bankowość, dobra konsumpcyjne, zaawansowane technologie, usługi specjalistyczne, sektor publiczny, telekomunikacja i przedsiębiorstwa użyteczności publicznej.
Badanie objęło cztery obszary: strategia dotycząca rozwiązań mobilnych, tworzenie aplikacji mobilnych, kontrola urządzeń mobilnych oraz korzystanie z aplikacji mobilnych. Badano poziom zaawansowania w każdym z tych obszarów i stosowane „najlepsze praktyki, a także ich wpływ na wyniki biznesowe uzyskiwane przez firmę. W zależności od oceny przedsiębiorstwa zostały w każdym z obszarów zaklasyfikowane do jednej z pięciu grup.
Firmy, które znalazły się w czołówce w większości obszarów, cechuje:
Firmy, które znalazły się w czołówce w większości obszarów, cechuje:
- wdrożenie strategii mobilnej dla wszystkich działów i istotnych procesów, pozyskiwanie danych wejściowych od wszystkich uczestników zewnętrznych i wewnętrznych;
- ugruntowane standardy w zakresie systemu operacyjnego, wdrożona niezawodna platforma, uwzględnienie wszystkich kwestii związanych z bezpieczeństwem i skalowalnością;
- solidna, dobrze udokumentowana polityka bezpieczeństwa, centralne monitorowanie i doskonały mechanizm uwierzytelniania urządzeń;
- włączenie użytkowników w cykl opracowywania i zgłaszanie opinii już na wczesnym etapie, przeprowadzanie szkoleń w dziedzinie nowych aplikacji i zagadnień dotyczących technologii bezprzewodowej, mobilny dostęp do wszystkich aplikacji biznesowych.
Technologia mobilna jest dziś głównym sposobem komunikacji, nawiązywania kontaktów i przeprowadzania transakcji. Nasze najnowsze badanie porównawcze dowodzi jednak, że rozwiązania mobilne wciąż jeszcze nie są tak popularne w firmach — powiedział Nick Brown, wiceprezes ds. strategii mobilnej i rozwoju rynku mobilnego w firmie SAP. „ alety rozwiązań mobilnych są dobrze udokumentowane i znane większości przedsiębiorstw, ich udane wdrożenie wymaga jednak wyraźnej strategii i kompleksowej platformy. Platforma SAP do tworzenia aplikacji mobilnych to jedyne ujednolicone rozwiązanie mobilne, które jest w stanie spełnić wszystkie potrzeby w dziedzinie aplikacji tego typu. Spodziewamy się, że w 2015 r. będą z niej korzystać miliony programistów, którzy będą tworzyć tysiące aplikacji stosowane przez ponad miliard ludzi.Źródło: www.sap.com