Raport Analysys Mason
Comarch opublikował wyniki raportu zleconego firmie analitycznej Analysys Mason. Autor dokumentu Mark H. Mortensen analizuje w nim możliwość współdzielenia niektórych funkcjonalności systemów BSS i OSS przez procesy związane z obsługą klientów indywidualnych i biznesowych. Celem takiego działania miałoby być obniżenie kosztów i skrócenie czasu wprowadzania nowych usług na rynek.
Raport analizuje procesy związane z obsługą klientów indywidualnych i biznesowych oraz wyzwania jakie stawiają one operatorom telekomunikacyjnym. Dokument przedstawia także podobieństwa i różnice w usługach oferowanych klientom w obu segmentach oraz różnice w skali i złożoności procesów wspierających oba te obszary.
Autor raportu zwraca szczególną uwagę na proces „opportunity-to-cash” (od momentu zainteresowania klienta usługą do momentu uzyskania należności przez operatora) jako ten, w którym jednoczesne współdzielenie systemów BSS i OSS przez obszary B2C i B2B może przynieść najwięcej korzyści. Mark H. Mortensen przedstawia wiele biznesowych, technicznych i organizacyjnych aspektów, które operatorzy telekomunikacyjni powinni wziąć pod uwagę zanim zdecydują się na tego rodzaju transformację i współdzielenie systemów.
We wnioskach autor raportu stwierdza, że większość systemów służących do procesu obsługi całego cyklu życia usługi (service fulfillment) może być współdzielona przez procesy B2B i B2C, jednak wymaga to wdrożenia architektury horyzontalnej, ze scentralizowanym katalogiem produktów i usług. Innym obszarem, gdzie współdzielenie tych systemów i elementów architektury IT jest możliwe, jest zarządzanie klientem, jakkolwiek należy tu wziąć pod uwagę różne wymagania klientów B2B i B2C oraz różnice w złożoności operacji i skali transakcji.
Źródło: www.comarch.pl
Autor raportu zwraca szczególną uwagę na proces „opportunity-to-cash” (od momentu zainteresowania klienta usługą do momentu uzyskania należności przez operatora) jako ten, w którym jednoczesne współdzielenie systemów BSS i OSS przez obszary B2C i B2B może przynieść najwięcej korzyści. Mark H. Mortensen przedstawia wiele biznesowych, technicznych i organizacyjnych aspektów, które operatorzy telekomunikacyjni powinni wziąć pod uwagę zanim zdecydują się na tego rodzaju transformację i współdzielenie systemów.
We wnioskach autor raportu stwierdza, że większość systemów służących do procesu obsługi całego cyklu życia usługi (service fulfillment) może być współdzielona przez procesy B2B i B2C, jednak wymaga to wdrożenia architektury horyzontalnej, ze scentralizowanym katalogiem produktów i usług. Innym obszarem, gdzie współdzielenie tych systemów i elementów architektury IT jest możliwe, jest zarządzanie klientem, jakkolwiek należy tu wziąć pod uwagę różne wymagania klientów B2B i B2C oraz różnice w złożoności operacji i skali transakcji.
Źródło: www.comarch.pl