Wsparcie zarządzania cyklem życia majątku w przedsiębiorstwie

COIGZ uwagi na monolityczny charakter większości systemów Planowania Zasobów Przedsiębiorstwa klasy ERP (Enterprise Resource Planning), rynek wymusił powstawanie nowych rozwiązań informatycznych specjalizowanych do wspomagania wybranych grup procesów biznesowych.

 

 

 REKLAMA 
 Baner srodtekstowy350x350 strona KSeF 

Powstały nowe klasy systemów, niezwykle istotne w realiach dzisiejszej gospodarki, uzupełniające zintegrowane systemy zarządzania klasy ERP, jak na przykład:
  • CRM (Customer Relationship Management) – wspomagający zarządzanie komunikacją i informacjami z klientami
  • SCM (Supply Chain Management) – wspomagający procesy związane z dostawcami przedsiębiorstwa,
  • PLM (Product Life Cycle Management) – dedykowany do wsparcia zarządzania całym cyklem życia produktu,
  • EAM (Enterprise Asset Management) – powstały do optymalizacji zarządzania majątkiem przedsiębiorstwa.
COIG S.A., w ramach produkcji niezależnych komponentów w architekturze nakierowanej na usługi SOA (Service Oriented Architecture), uzupełnia rynek o specjalizowany komponent do wspomagania zarządzania cyklem życia majątku klasy ALM (Asset Life Cycle Management).

E-zlecenia to nowoczesny system informatyczny, który obsługuje i wspomaga procesy biznesowe zachodzące w obszarze obsługi całego cyklu życia środka trwałego od momentu zaplanowania potrzeb przedsiębiorstwa, poprzez zakup/inwestycje, instalację, eksploatację, aż po jego likwidację.


calkowity_koszt_cyklu_zycia_srodka_trwalego

Schemat 1. Całkowity koszt cyklu życia środka trwałego
Koszt zakupu to zwykle mniej niż 20% całkowitego kosztu cyklu życia środka trwałego
Źródło: opracowanie COIG S.A


Aplikacja spełnia wszelkie standardy związane z bezpieczeństwem przechowywanych informacji wynikających z przepisów prawnych. Dostęp do niej jest realizowany poprzez przeglądarkę internetową z wykorzystaniem protokołu SSL zabezpieczonego 128 bitowym certyfikatem. System wykorzystuje zasadę jednokrotnego logowania. Technologia aplikacji jest zgodna ze światowymi trendami, a jej podstawową zaletą jest to, że Klient nie traci czasu na indywidualne instalacje na komputerach. Po przeprowadzeniu odpowiedniej konfiguracji system może bezpośrednio wymieniać informacje z aplikacjami informatycznymi wykorzystywanymi przez Klienta, a w szczególności z systemami zarządzania przedsiębiorstwem klasy ERP. Pozwala to na lepsze dostosowanie aplikacji do już istniejących procesów biznesowych. Zasady współpracy mogą być realizowane w różnych wariantach, w zależności od możliwości integracyjnych systemów eksploatowanych u klienta.

Przyjazny sposób wdrożenia


Wdrożenie aplikacji ogranicza się jedynie do konfiguracji systemu zgodnie z potrzebami Klienta. Po jej zakupie można z niej korzystać niemal natychmiastowo. Wzrost efektywności pracy będzie widoczny już w pierwszych dniach uruchomienia. Jest to zaleta, której brakuje innym rozwiązaniom tego typu, gdzie zwykle wdrożenie trwa miesiącami i wymaga zmian organizacyjnych. Poprzez zastosowanie nowoczesnych mechanizmów integracji z obsługiwanymi narzędziami informatycznymi, Klient nie ma potrzeby dokonywania zmian w organizacji swoich procesów. System może wykorzystać dotychczas stosowane w organizacji szablony dokumentów, dodatkowo oferując własne repozytorium dokumentów. Dzięki zastosowaniu szerokiego spektrum ról i uprawnień system umożliwia precyzyjne zmapowanie procesów biznesowych, co może stać się impulsem do ich dalszej optymalizacji - oczywiście z wykorzystaniem aplikacji e-Zlecenia.

Źródło: www.coig.pl

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top