Większa elastyczność i lepsza obsługa klienta - kluczowe życzenia użytkowników systemów ERP

IFS - ERP, systemy ERP, CRMJak wynika z raportu opracowanego przez firmę Research Plus Ltd na zlecenie IFS, w co trzeciej firmie (35%) w Wielkiej Brytanii za najważniejszy obszar do ulepszenia w wykorzystywanych przez nie systemach ERP uznaje się większą elastyczność. Zaraz za nią stoi wyższy standard obsługi klienta, który poprawić chciałoby 29% ankietowanych.
 REKLAMA 
 Baner srodtekstowy350x350 strona KSeF 
Poprawa jakości szkoleń oraz większa użyteczność systemu otwierają listy życzeń odpowiednio 18% i 9% ankietowanych. Wszystkie powyższe usprawnienia wyraźnie wyprzedziły zwiększony zwrot z inwestycji (4%), pomimo obecnej presji w biznesie na zapewnianie efektywności kosztowej.

Ponadto 15% dyrektorów z branży IT nie wyraziło pewności, że aktualnie używane przez nich systemy ERP posiadają elastyczność wystarczającą do wydajnej współpracy z aplikacjami zewnętrznymi. Wymowne jest to, że tylko 5% ankietowanych nie zmieniłoby żadnych elementów w swoich obecnych pakietach ERP. Alastair Sorbie, Prezes Zarządu firmy IFS, mówi:
Duże znaczenie ma to, że większość firm oczekuje większej elastyczności systemów ERP oraz wyższego poziomu obsługi klienta ze strony dostawcy bardziej niż takich czynników, jak wyraźniejszy pomiar ROI.
Sille Gavnholt Jygert, Konsultant i Kierownik Programów w firmie analitycznej Frost & Sullivan, potwierdza:
Jeżeli chodzi o wdrożenia systemów ERP, coraz większego znaczenia nabiera efektywność, a nie koszty; teraz chodzi bardziej o wykonywanie właściwych działań we właściwy sposób. Często oznacza to potrzebę większej elastyczności we wdrożeniu i wykorzystaniu systemu ERP. Uważamy, że istnieją trzy główne obszary, w których użytkownicy mogą odnieść korzyści ze zwiększenia elastyczności systemów ERP:
  • Większa koncentracja na procesach i zmianach, które system ERP ma wspierać.
  • Nowe modele usług wdrożeniowych i wsparcia: coraz częściej dostawcy będą musieli zapewniać wsparcie dla konkretnych problemów biznesowych, a nie dla określonych technologii, aby móc działać w coraz szybciej zmieniającym się środowisku.
  • Obsługa klientów: pojawią się nowe modele pozwalające realizować proces biznesowy i silniej angażować użytkowników, pomagając im przez to efektywniej wykorzystywać system w rozwiązywaniu problemów biznesowych.
Według Jamesa Greavesa, Dyrektora ds. IT w firmie projektowej Portsmouth Aviation, zdolność zachowania elastyczności i reagowania na zmieniające się wyzwania biznesowe to jeden z kluczowych atrybutów poszukiwanych u dostawców i w systemach ERP.
Portsmouth Aviation nie stałaby się odnoszącą sukcesy firmą, jaką jest dziś, bez elastycznej struktury ERP podpartej najwyższej klasy intuicyjną obsługą techniczną” — wyjaśnia Greaves. Standardowe funkcjonalności IFS Applications umożliwiły nam zoptymalizowanie kontroli nad takimi elementami, jak raportowanie, zabezpieczenia i interfejsy, co spotkało się z pozytywnymi reakcjami pracowników na wszystkich poziomach, od zespołu administracyjnego po zarząd”. A jeśli chodzi o zwrot z inwestycji, Greaves podsumowuje: „Zwrot z inwestycji jest obecnie tak ważny jak nigdy, jednak pomimo panującego klimatu finansowego nadal inwestujemy w nasz system ERP. Staramy się zapewnić większą funkcjonalność przy mniejszych zasobach, a system firmy IFS pozwolił nam dostrzegalnie zoptymalizować nasze procesy biznesowe.
Źródło: www.ifsworld.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top