Szkolenia IT dla każdego

COMARCH - systemy ERP, MRP, ERPRealizacja zamkniętych szkoleń informatycznych – szytych na miarę pod kątem określonych firm, branż czy stanowisk pracy – nie jest obecnie niczym nowym. Praktycznie każda firma ma w swojej ofercie dostosowanie programu szkoleń do wymagań klienta. Bez tego jakże ważnego aspektu można stracić wiele kontraktów, nie mówiąc już o negatywnym wpływie na zadowolenie klienta. Trudno powiedzieć, co gorsze. Dlatego każda firma szkoleniowa stara się dostosować program oferowanego szkolenia do zmieniających się oczekiwań klientów.
 REKLAMA 
 Baner srodtekstowy350x350 strona KSeF 
Pojawia się jednak poważny problem, gdy szkolenie jest otwarte (z terminem dostępnym dla każdego zainteresowanego), a klientów jest kilku i każdy z nich ma inny zasób doświadczeń, pracuje w innej branży i ma inne wymagania co do przebiegu spotkania. Sprawa jest prostsza, jeżeli żaden z uczestników nie ma wiedzy w danym temacie, czyli gdy wszyscy zaczynają od podstaw. Z reguły poważny zasób informacji podstawowych można przekazać uczestnikom szkoleń niezależnie od tego, jakie firmy i branże reprezentują. Co jednak, gdy posiadają już pewną wiedzę i oczekują jej rozwinięcia, ale tylko w obrębie dziedziny, w której obecnie pracują? W takim przypadku znalezienie wspólnego mianownika – wśród oczekiwań księgowej, handlowca i pracownika marketingu – staje się niezwykle trudne lub wręcz niemożliwe. I to nawet wtedy, gdy temat szkolenia teoretycznie nie jest trudny i dotyczy chociażby arkusza kalkulacyjnego czy edytora tekstu. Wydaje się, że jedynym wyjściem w takiej sytuacji jest założenie z góry, że szkolenie będzie profilowane. Tak więc do tradycyjnego przygotowywania kursów pod kątem wiedzy należy dołożyć profilowanie w zakresie branż, do których są one kierowane. Oczywiście wiąże się to z rozbudowaniem zaplecza materiałowego – przygotowaniem odpowiednich skryptów, wykonaniem ćwiczeń i przykładów. Taki wysiłek gwarantuje jednak, że analityk będzie uczył się, jak przetwarzać dane, księgowa – jak wykonać odpowiednie obliczenia, a logistyk – jak przygotować bazę danych – mimo że każdy z nich będzie na szkoleniu o tej samej nazwie: Microsoft Excel.

To samo dotyczy bardziej zaawansowanych szkoleń informatycznych, np. najbardziej typowego szkolenia z zakresu języka SQL. Co zrobić, jeżeli na szkolenie przyjdzie programista, administrator i analityk? Każdego z nich będą interesować inne elementy szkolenia, każdy z nich będzie zadawał pytania ze swojej dziedziny. W rezultacie żaden z nich nie wyjdzie ze szkolenia całkowicie usatysfakcjonowany.

W obecnym świecie, w którym następuje głęboka specyfikacja zadań i zawodów, profilowane szkolenia informatyczne wydają się jedynym wyjściem z tej sytuacji. Pozwalają one na lepsze przygotowanie pracowników do realizowania zadań, a co za tym idzie – zwiększają ich wydajność. Naturalnie wiąże się to z rosnącym zadowoleniem klientów, którzy wynoszą ze szkoleń dokładnie to, czego od nich oczekiwali.

Centrum Szkoleniowe w Comarch dysponuje ofertą szkoleń profilowanych pod kątem branż, zarówno w szkoleniach zamkniętych, jak i otwartych. Nieustannie rozwijane jest profilowanie szkoleń, co powoduje większe dopasowanie oferty do potrzeb biznesu. Bogata oferta to też większe wyzwania, szczególnie z utrzymaniem aktualności programów oraz materiałów szkoleniowych. Jednak profity tej działalności wydają się dużo większe niż włożona w nie praca. A największym z nich jest przecież zadowolenie klientów.

Pracownicy Comarch nieustannie monitorują stan oczekiwań klientów oraz poziom ich zadowolenia po realizacji usług. Zgodnie z wynikami naszych badań ankietowych ponad 60 proc. firm myśli o szkoleniach profilowanych dla swoich pracowników. Z tego powodu klienci, niezależnie od tego, czy jest to szkolenie otwarte, czy zamknięte, dokładnie sprawdzają to, do kogo szkolenie jest skierowane i na jakich przykładach bazują ćwiczenia.

Także wyniki z ankiet poszkoleniowych wskazują, że profilowanie ma sens. W skali 1-6 lepsze oceny (średnia 5,69) mają szkolenia profilowane niż szkolenia zwykłe (średnia około 5,48). Ta różnica, mimo że wydaje się niewielka, ma tak naprawdę spore znaczenie. W rzeczywistości są to bowiem setki bardziej zadowolonych klientów. A na tym nam najbardziej zależy.

Jeżeli miarą sukcesu w biznesie jest wzrost sprzedaży, to możemy się pochwalić, że aktywnie pomagamy taki sukces osiągnąć. Projekt szkoleń dofinansowanych prowadzimy od początku 2009 i kończymy w tym roku. Firmy, które zainwestowały najwięcej w szkolenia swoich pracowników – według naszego TOP25 – jednocześnie osiągnęły średnio wzrost sprzedaży w wybranych obszarach nawet o 250 proc. w porównywalnych okresach pierwszego półrocza 2009 i 2010. To najbardziej mierzalny zysk. W takich wynikach mają swój udział nasze szkolenia, bo przekazujemy kompleksowe kompetencje służące działom handlowym, wdrożeniowymi technicznym naszych partnerów – mówi Wojciech Czerepak, dyrektor Centrum Szkoleniowego Comarch.
Autor: Sylwester Woźniak, kierownik Centrum Szkoleń Zewnętrznych Comarch
Źródło: www.comarch.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top