Sam system mobilnej sprzedaży już nie wystarcza

COMARCH - systemy mobilnej sprzedaży, ERP, CRM, SFAW dzisiejszych czasach sam system mobilnej sprzedaży już nie wystarcza. Zmiany w podejściu do zarządzania tradycyjnym kanałem sprzedaży. Rok 2009 utwierdził nas w przekonaniu, że aby osiągnąć przewagę konkurencyjną nie można stać w miejscu i należy szukać coraz to nowszych rozwiązań biznesowych i informatycznych. W dzisiejszych czasach samo urządzenia mobilne i system mobilnej sprzedaży już nie wystarcza.
 REKLAMA 
 Baner srodtekstowy350x350 strona KSeF 
Takie narzędzia mają praktycznie wszyscy gracze na rynku. Dodatkowo użytkownicy tych systemów mają świadomość tego, że dane zawarte w systemie mobilnym opierają się w dużej mierze na deklaracji przedstawiciela handlowego. Upowszechnienie systemów mobilnych i wspomniana deklaratywność spowodowały przesunięcie tych narzędzi z kategorii narzędzi do budowania przewagi konkurencyjnej do kategorii standardu na rynku FMCG ( i nie tylko). Producenci FMCG stanęli przed pytaniem: co dalej? Apetyty związane z raportowaniem i codzienną aktualizacją danych były duże, stąd rynek potrzebował nowego narzędzia. Takim narzędziem stał się oferowany przez Comarch produkt o nazwie ECOD Dystrybucja.

ECOD Dystrybucja to platforma komunikacyjno-raportująca pozwalająca na raportowanie krytycznych z punktu widzenia producenta FMCG danych rynkowych tj. stanów magazynowych i odsprzedaży realizowanej przez sieć hurtu i podhurtu. Jeżeli do tej definicji dodamy informację o tym, że ECOD Dystrybucja pozwala także na automatyczne przesyłanie zamówień generowanych przez przedstawicieli handlowych oraz na przesyłanie zamówień dystrybutorów do producentów, to wyłoni nam się zupełnie nowy obraz nowoczesnego systemu informatycznego do kompleksowego zarządzania kanałem tradycyjnym. ECOD Dystrybucja wnosi zupełnie nową jakość do zarządzania tym kanałem i otwiera przed Producentami zupełnie nowe możliwości takie jak np. możliwość definiowania i rozliczania dystrybutorów z targetów odsprzedażowych ( target sell-out zamiast sell-in), poprawa wskaźników dystrybucji numerycznej czy automatyczne raportowanie zagrożeń forward stock dla podłączonych do systemu hurtowni.

Obecnie producenci mają zdecydowanie większą świadomość informatyczną niż jeszcze kilka lat temu. Ta świadomość powoduje, że potrzeba posiadania wspomnianych informacji rynkowych i systemu klasy ECOD Dystrybucja jest zdecydowanie większa. Cieszy nas to, że oferta Comarch zarówno w zakresie systemów do obsługi kanału nowoczesnego jak i kanału tradycyjnego jest tak dobrze odbierana przez rynek. To pokazuje, że obrana przez nas droga rozwoju naszych produktów i stały kontakt z klientami przynosi spodziewana rezultaty i przekłada się na coraz lepszą ofertą produktowa i coraz wyższy poziom świadczonych przez nas usług.
Autor: Bartłomiej Szuper, Dyrektor Konsultingu ECOD, sektora Handel i Usługi w Comarch

Źródło: www.comarch.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top