Firmy powinny koncentrować się na optymalizacji relacji z klientami (CRM)

WNPW okresie gorszej koniunktury czas, a co za tym idzie koszt, pozyskiwania nowych klientów zdecydowanie się zwiększył – uważa Marcin Choiński, Architekt Rozwiązań Business Intelligence Centrum Badawczo-Rozwojowe, Comarch SA. - Tymczasem utrzymanie klienta jest wielokrotnie tańsze od pozyskania nowego.

 REKLAMA 
 Baner srodtekstowy350x350 strona KSeF 
Zdaniem naszego rozmówcy, optymalizacja procesów związanych z zarządzaniem relacjami z klientami (CRM) jest więc kluczowym elementem, na którym firmy powinny koncentrować się w czasie kryzysu.
W ramach tzw. Analitycznego CRM (ACRM) wyróżnić można analizy takie, jak przewidywanie odchodzenia klientów (churn), sprzedaż obecnym klientom produktów wyższej klasy (up-sell), oraz innej kategorii (cross-sell), modelowanie odpowiedzi na kampanie marketingowe (response modeling), czy analizy koszyka zakupów (market basket analysis) – wylicza Marcin Choiński. - Wyniki uzyskane z tego typu zastosowań systemów Business Intelligence pozwalają utrzymać klientów, zwiększyć ich zadowolenie i lojalność oraz przede wszystkim podnieść wskaźniki sprzedaży oraz zredukować koszty.
Źródło: www.wnp.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top