S&T otwiera nowe przyczółki w Azji

 Grupa S&T Group, czołowa firma informatyczna w Europie Środkowej i Wschodniej, zamierza wzmocnić obecność w Azji przez zwiększenie aktywności spółek istniejących w Chinach i w Japonii, a także zacieśnienie współpracy z firmami azjatyckimi w Europie. W ten sposób Azja stałaby się – obok Europy Środkowej, Wschodniej i krajów niemieckojęzycznych – kolejnym obszarem, gdzie koncentruje się działalność Grupy S&T.

 REKLAMA 
 Baner srodtekstowy350x350 strona KSeF 

Grupa S&T weszła na rynki Chin i Japonii w kwietniu 2007 r. wraz z przejęciem tamtejszych biur międzynarodowej firmy IMG (The Information Management Group), specjalizującej się we wdrożeniach SAP. Dla grupy S&T rynek azjatycki jest bardzo obiecujący, czego dowodem jest utworzenie zespołu zajmującego się zarządzaniem aplikacjami w biurze w Szanghaju, a także plany powołania nowych spółek i poszerzenie listy strategicznych partnerów o nowe firmy, obok japońskiej NTT Com i Supply Chain Consulting w Azji Południowo-Wschodniej. Celem sojuszów z tamtejszymi partnerami jest zapewnienie klientom najwyższego poziomu obsługi, a także wsparcie dla azjatyckich klientów i partnerów w ich operacjach w Europie. Zdaniem Christiana Rosnera, Prezesa S&T, wzrost na rynku IT w Azji w najbliższych latach będzie znacznie szybszy niż w Europie: „Zdecydowaliśmy się na strategiczną i operacyjną ekspansję w Japonii i Chinach. Mamy nie tylko profesjonalne i efektywne zespoły ekspertów w tych krajach, ale także plany rozwoju S&T na tamtejszych rynkach. Teraz musimy je tylko zrealizować.”

Olbrzymi potencjał w Chinach

Szczególną rolę w ekspansji S&T w Azji mają do odegrania Chiny. Od 2005 roku w Chinach działają trzy spółki należące do S&T, które zatrudniają ponad 30 ekspertów, zajmujących się wdrożeniami i konsultingiem SAP w chińskich przedsiębiorstwach i w oddziałach europejskich korporacji, jak austriacki Andritz, gdzie został wdrożony nowy system ERP. Według ekspertów, chiński rynek IT jest obecnie wart 25 miliardów EUR, a do 2009 roku osiągnie 54 miliardy EUR i zajmie trzecią pozycję w świecie. Przy 10% wzroście gospodarczym chińskie przedsiębiorstwa coraz większą wagę przykładają do eksportu i do dostosowania się do zachodnich standardów zarządzania, jakości i IT, co ułatwi wejście na nowe rynki, w tym Europy Środkowej i Wschodniej. Według Christiana Rosnera, możliwości chińskiego rynku są trudne do przecenienia: „Tylko 5% chińskich firm dysponuje obecnie systemem ERP. Ponad połowa przedsiębiorstw planuje wejście na rynki zagraniczne, aby rozszerzyć swoją działalność. Zatem ich zaufani partnerzy z mocnym zapleczem w Europie, jak eksperci S&T, skorzystają w przyszłości podwójnie: przy obsłudze chińskich firm w Europie i w trakcie operacji europejskich klientów S&T w Chinach”.

Biznes IT w Japonii

W Japonii spółka zależna S&T działa od 1998 roku i zatrudnia 133 konsultantów, zajmujących się wdrożeniami SAP i konsultingiem IT, w biurach w Tokio, Osace, Nagoi i w Fukuoka. Głównymi klientami są m.in. Nichigo Morton, Tyco Electronics AMP i NEC Scott. Japoński rynek informatyczny – choć nie tak dynamiczny jak chiński – jest znacznie większy i w 2007 roku jest szacowany na 73 miliardy EUR, z czego na usługi IT przypadnie aż 30 miliardów EUR. W 2010 roku cały rynek IT w Japonii powinien osiągnąć 80 miliardów EUR (co oznacza 9% wzrost), a usługi będą rozwijały się znacznie szybciej niż rynek IT.

Partnerzy S&T w Azji i w Europie

Oprócz rozwoju własnych operacji, S&T koncentruje się na strategicznym partnerstwie dla poszerzenia biznesu tak w Azji, jak i z azjatyckimi klientami. Zawiązany w 2005 roku alians z Magnus Asia z Japonii przynosi wymierne korzyści w obsłudze klientów w całej Azji Wschodniej. W listopadzie 2006 roku S&T powołało wraz z japońskim gigantem telekomunikacyjnym NTT Communications sojusz do wspierania klientów NTT Com w Europie Środkowej i Wschodniej, w tym w Rosji, w obszarze integracji sieci i oprogramowania. Obie firmy wspólnie realizują szereg projektów dla europejskich i japońskich klientów, uzupełniając się doskonale pod względem oferty rynkowej i terenu działania.

Źródło: www.snt.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top