Lawson wprowadza aplikacje M3 w wersji 7.1 dla firm produkcyjnych i dystrybucyjnych

Lawson - producent systemów ERPLawson Software udostępnił pakiet aplikacji Lawson M3 7.1 dedykowany firmom zajmującym się produkcją, dystrybucją i utrzymaniem ruchu. Nowe wersje rozwiązań potwierdzają deklaracje Lawsona o rozwoju poszczególnych linii produktów adresowanych do przedsiębiorstw z sektora produkcyjnego i usługowego.

 REKLAMA 
 Baner srodtekstowy350x350 strona KSeF 

Najważniejsze nowości związane z pakietem Lawson M3 7.1 dotyczą:
  • Znacznie ulepszonego interfejsu użytkownika (Smart Client).
  •  Większej funkcjonalności w zarządzaniu łańcuchem dostaw (Supply Chain Orders).
  • Dalszego rozwoju funkcjonalności typowych dla danej branży.
  • Nowego jądra systemu, które oddziela aplikacje Lawson M3 od samej technologii Lawson M3 i pozwala klientom na uniknięcie uciążliwych aktualizacji

Pakiet Lawson M3 7.1 został stworzony z myślą o firmach z branż tekstylnej, spożywczej, dystrybucyjnej, zasobochłonnej i produkcyjnej. Lawson uchylił rąbka tajemnicy dotyczącego nowych wersji aplikacji podczas Lawson Conference and User Exchange (CUE), która odbyła się w San Diego na początku marca. Podczas ubiegłorocznej konferencji użytkowników zaprezentowany został pakiet Lawson 9, a także technologia zaprojektowana z myślą o klientach z sektora usługowego.

– Po niedawnym wprowadzeniu na rynek technologii Lawson M3 7.1, dziś miło nam poinformować o aplikacjach, które umożliwią jej pełne wykorzystanie. Mamy zatem nowy, kompletny pakiet rozwiązań dla użytkowników systemu Lawson M3 – powiedział Dean Hager, wiceprezes Lawsona ds. zarządzania produktami – Co ważne, poprzez dostarczenie nowej platformy technologicznej, na której oparty jest Lawson M3, udało nam się oddzielić aplikacje od samego jądra systemu. Dzięki temu nasi klienci będą mogli zaktualizować swoje rozwiązania do ich najnowszej wersji bez zakłócania pracy całego przedsiębiorstwa – dodał Dean Hager.
 
Smart Client

Interfejs użytkownika Smart Client, który stanowi integralną część pakietu aplikacji Lawson M3 7.1, to zupełnie nowy pomysł na sposób, w jaki użytkownicy będą korzystać z rozwiązań Lawsona. W prace nad interfejsem Smart Client zaangażowana była firma frog design, która specjalizuje się w takich projektach. Nowy interfejs będzie od teraz standardowo implementowany w kolejnych produktach firmy Lawson.

Smart Client to łatwa w użyciu i zarządzaniu aplikacja kliencka zainstalowana na centralnym serwerze firmy. Jej główną cechą jest intuicyjny interfejs użytkownika, który daje się łatwo dopasować do specyficznych potrzeb typowych dla danej branży, a nawet do potrzeb pojedynczego użytkownika. Wszystko po to, by dostarczyć odpowiednie narzędzia i informację bezpośrednio na ekran monitora każdej korzystającej z nich osoby. W nowym interfejsie można umieścić dokumenty, dwu- i trójwymiarową grafikę oraz filmy. Dzięki intuicyjnej obsłudze Smart Client pozwala klientom na utrzymanie danych w ładzie, ponieważ interfejs pomaga użytkownikom obsługiwać system i używać danych w odpowiedni sposób.

– Smart Client zmienia środowisko pracy przedsiębiorstwa i doznania użytkowników – stwierdził Henrik Billgren, wiceprezes Lawsona ds. zarządzania aplikacjami – Smart Client nie wymaga, aby pracownicy wciąż przeskakiwali z jednego formularza z danymi na drugi. Nowy interfejs wymaga tylko, aby wprowadzali dane związane z ich indywidualną funkcją w firmie w sposób dla nich przyjazny. Takie rozwiązanie ma pomóc w zwiększeniu efektywności pracy – dodał Henrik Billgren.

Supply Chain Orders

Nowe rozwiązanie Lawson Supply Chain Orders znajdzie zastosowanie w przedsiębiorstwach wielu branż korzystających z aplikacji Lawson M3. Supply Chain Orders łączy różne zlecenia w obrębie łańucha dostaw, aby zapewnić większą przejrzystość i elastyczność, aby sprawnie i z powodzeniem reagować na zmiany zleceń pojawiające się w każdym łańcuchu dostaw. Przykładowo – aplikacja umożliwia automatyczne nanoszenie poprawek do istniejącego łańcucha dostaw w przypadku zmiany daty dostarczenia lub ilości towaru. Lawson Supply Chain Orders automatyzuje także proces wprowadzania zmian do sieci zamówień i pozwala użytkownikom sprawdzać status połączonych łańcuchów zamówień dając odpowiedź na to, czy aktualne terminy dostawy są możliwe do wykonania.

Dodatkowo, w aplikacjach Lawson M3 7.1 ulepszono funkcje „możliwe do obiecania” odpowiadające za globalne potrzeby firmy dotyczące relacji pomiędzy zobowiązaniami a realnymi możliwościami. Użytkownik może zanalizować zamówienia i szybko określić, czy (i w jakim stopniu) możliwa jest ich terminowa realizacja. Opiera się przy tym na danych pochodzących z magazynów, danych dotyczących potrzeb surowcowych i ogólnej pojemności łańcucha dostaw. Możliwość odpowiedzi na pytanie „co jeśli?” pozwala oszczędzić czas i uzyskać wiedzę, która pozwala na realne określenie terminów dostawy do klientów czy kontrahentów.

Funkcjonalność branżowa: Fashion Production Planning

W Lawson M3 7.1 Fashion Production Planning poprawiono przejrzystość łańcucha dostaw i szybkość dostarczania informacji do producentów tekstyliów. Nowe narzędzie Fashion Planning Workbench pomaga w zarządzaniu wielkością i efektywnością dostaw poprzez symulowanie mocy produkcyjnej jednej lub kilku fabryk, wspiera także podejmowanie decyzji dotyczących rozkładania obciążeń po to, aby na czas dostarczyć towar do odbiorcy.

Firma TAL z siedzibą w Hong-Kongu, jeden z największych producentów odzieży na świecie, zdecydowała się na wdrożenie Fashion Planning Workbench. – Pracujemy w obrębie bardzo skomplikowanego łańcucha dostaw, w którym każde opóźnienie może utrudnić terminową dostawę naszych produktów – powiedział Delman Lee, dyrektor działu technologicznego TAL – Fashion Planning Workbench pozwala nam łatwo dokonywać zmian w danych dotyczących zleceń i szybko określić, jakich zmian dokonać w poziomie produkcji poszczególnych fabryk, aby sprostać oczekiwaniom klientów i dostarczyć zamówienie na czas.

Funkcjonalność branżowa: Demand Planner

Nieprzewidywalność popytu i zmieniające się linie produktowe czynią skuteczne planowanie i prognozowanie zapotrzebowania na produkty prawdziwym wyzwaniem dla producentów i dystrybutorów. Aplikacje Lawson M3 7.1 Forecasting and Demand Planner poprawiają dokładność prognoz i pozwalają uniknąć braków lub nadwyżek magazynowych prowadzących do niezadowolenia klientów i wyższych kosztów operacyjnych. Nowe funkcje obejmują:
  • Poprawione prognozowanie na podstawie statystyk dla zwiększenia elastyczności biznesowej i szybszego planowania
  • Ulepszone planowanie popytu zwiększające dokładność prognoz celem zwiększenia lojalności klientów, zmniejszenia poziomu marnotrawionych produktów (przeterminowanie lub przestarzałość) oraz minimalizacji kosztów pilnych zamówień i ogólnych kosztów magazynowania
  • Możliwość zachowywania i przechowywania budżetów dla ich przyszłego porównania.

Jelly Belly, znany producent galaretek, zdecydował się wziąć udział w programie pilotażowym rozwiązania Lawson M3 7.1 Demand Planner. Firma produkuje galaretki w ponad 75 smaków, a swoje wyroby sprzedaje w 35 krajach. – Produkcja galaretek Jelly Belly trwa nawet do 21 dni, a w przypadku spóźnień lub niekompletnych dostaw czekają nas surowe kary umowne – powiedział Ryan Schader, wiceprezes Jelly Belly ds. rozwoju biznesu. – Wraz z firmą Lawson ciężko pracujemy nad kwestiami zarządzania, klasyfikacji produktów i sprzedaży. Jesteśmy przekonani, że te obszary naszej działalności są kluczowe dla zapewnienia najwyższego poziomu obsługi naszych kontrahentów.

Funkcjonalność branżowa: Sales and Marketing Automation

Przedsiębiorstwa dystrybucyjne, a także producenci żywności i napojów muszą się mierzyć z coraz większym problemem jakim jest efektywne wdrażanie i wykonywanie działań marketingowych. Lawson Sales and Marketing Automation to narzędzie, które wspiera dystrybutorów i producentów artykułów spożywczych w tworzeniu strategii marketingowych poprzez zwiększenie przejrzystości całego procesu. Dzięki takim funkcjom jak Territory
Management, Sales Cycle Planning oraz Dashboards klienci Lawsona będą mogli:

  • Śledzić działania marketingowe, ich realizację, priorytety; kontrolować poziom wydatków zaplanowanych i porównywać go z rzeczywiście poniesionymi kosztami z podziałem na poszczególne kampanie, partnerów sprzedaży, klientów czy obszar geograficzny. 
  •  Zarządzać promocjami sprzedaży w sposób umożliwiający określenie, która strategia promocji jest najbardziej efektywna z punktu widzenia handlu detalicznego i monitorować dotychczasowe efekty promocji produktowych.
  • Uzyskać dostęp do nowej funkcji, która pozwala na wyświetlanie danych dostosowanych do konkretnego użytkownika i pozwalających mu wybranie szablonu raportu czy wykresu.

Narzędzie Lawson Sales and Marketing Automation zostało stworzone dla potrzeb osób koordynujących sprzedaż. Produkt wyposażony został w intuicyjny interfejs, który ułatwia dostęp i upraszcza korzystanie z właściwych danych oraz wprowadzanie informacji o zamówieniach. Rozwiązanie to może działać w trybie online i offline, a w przypadku tego drugiego trybu – dane są synchronizowane podczas następnego połączenia.

Źródło: www.lawson.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top