sap logoBecoming an Intelligent Enterprise – to hasło tegorocznej edycji SAP NOW, najważniejszego dorocznego spotkania organizowanego przez SAP Polska. Przedsiębiorcy, menedżerowie największych firm w Polsce oraz eksperci SAP podczas dwóch intensywnych dni będą dyskutować o transformacji cyfrowej i tworzeniu prawdziwie inteligentnych organizacji.

 REKLAMA 
 Baner srodtekstowy350x350 strona KSeF 
 
Gośćmi specjalnymi wydarzenia są dr Aleksandra Przegalińska, Tom Raftery, prof. Rafał Ohme oraz dr Aleksander Poniewierski. Podczas różnych sesji tematyczny wystąpią przedstawiciele takich firm jak Śnieżka, Castorama, PKP Energetyka, Cyfrowy Polsat, Primulator, Lotos czy Microsoft.

Czym charakteryzują się inteligentne przedsiębiorstwa? Analitycy Światowego Forum Ekonomicznego prognozują, że w latach 2015-2025 transformacja cyfrowa może przynieść globalnej gospodarce aż 100 bilionów dolarów wartości dodanej. Ten wzrost nie będzie możliwy jednak bez odważnych inwestycji w cyfryzację firm i lepsze wykorzystanie danych, które już przecież są gromadzone w znacznych ilościach. Inteligentne Przedsiębiorstwo to taka organizacja, która wykorzystuje zebrane informacje do optymalizacji procesów biznesowych w sposób bardziej zaawansowany niż do tej pory było to robione.

Można działanie tego typu firmy porównać z funkcjonowaniem organizmu człowieka. W naszym ciele zachodzi wiele kluczowych procesów, których nie jesteśmy nawet świadomi. One niejako dzieją się same, ponieważ nasze ciało reaguje na bodźce z zewnątrz i dostosowuje się do nich. Firmy też mogą tak funkcjonować - zmieniać się na podstawie danych, które wprowadza człowiek, ale i wykorzystywać to, że maszyny mogą już się ze sobą porozumiewać i wymieniać danymi bez naszego pośrednictwa, ale pod naszą kontrolą. Inteligentne Przedsiębiorstwo nie jest statycznym tworem, który porusza się według utartych ścieżek, ale ciągle dostosowuje się do zmieniając się warunków biznesowych – wyjaśnia Tomasz Niebylski, dyrektor ds. wsparcia sprzedaży w SAP Polska.


Uczestnicy SAP NOW, ucząc się od liderów transformacji cyfrowej w Polsce, mogą poznać historie firm, który już weszły na drogę, której celem jest zostanie Inteligentnym Przedsiębiorstwem. Praktyczne strony tej podróży są prezentowane podczas trzech ścieżek tematycznych.

Zarządzanie biznesem w cyfrowej rzeczywistości

Jak wynika z raportu SpotData „Cyfryzacja to więcej niż technologia”, polskie firmy chętnie inwestują w narzędzia cyfrowe. W 2010 r. wydatki na usługi, oprogramowanie oraz sprzęt ICT poniesione przez przedsiębiorstwa w Polsce wyniosły 25 mld zł, a w 2017 r. już 50 mld zł. Do 2020 r. roczne wydatki mogą przekroczyć 60 mld zł.

W jakich obszarach można zbudować przewagę konkurencyjną z wykorzystaniem procesów transformacji cyfrowej? Każde inteligentne przedsiębiorstwo widzi swoje szanse w innym miejscu. Punktem wyjścia dla jednego może być dbanie o swojego pracownika, wychodząc z założenia, że zadowolony pracownik przynosi najwięcej wartości dla firmy. Inną strategią może być rozwijanie biznesu na satysfakcji klienta zewnętrznego poprzez dostarczenie efektywnych i dopasowanych usług. Są również firmy, które mają na tyle wąską specjalizację, że tak naprawdę to wewnętrzna doskonałość operacyjna i realizacja podstawowych działań przedsiębiorstwa może przynieść im największe korzyści. Nie ma złotej zasady.

Kontroluj swój biznes

Dane to paliwo dla Inteligentnych Przedsiębiorstw. Według prognoz IDC, w 2022 rynek rozwiązań big data będzie wart ponad 274 miliardów dolarów. Najbardziej zcyfryzowane polskie firmy mogą już wykorzystywać dane z różnych systemów, aby lepiej kontrolować swój biznes. Przedsiębiorcy mogą czerpać z szerokiego wachlarza rozwiązań z zakresu analityki, planowania i budżetowania, zarządzania procesami w ramach łańcucha dostaw umożliwiających planowanie popytu, produkcji, sprzedaży, optymalnego poziomu zapasów oraz zarządzania relacjami z dostawcami.

Odpowiednie planowanie stanowi często jednak wyzwanie dla przedsiębiorstw. Dotyczy to różnych działów i jednostek organizacyjnych. Według badań Capgemini, dwa na trzy wdrożenia procesów transformacji cyfrowej łańcucha dostaw kończy się niepowodzeniem. Poznanie zatem praktycznych doświadczeń od ekspertów, którzy osiągnęli sukcesy na tym polu jest niezwykle cenne.

Skok w hiperprzestrzeń

Przygotowany przez McKinsey & Company we współpracy z „Forbesem” raport „Polska 2030. Szansa na skok do globalnej ekstraklasy” wskazuje, że polska gospodarka jest już na tyle dojrzała, że możemy stworzyć własną drogę rozwoju. Jednym z elementów przyszłego wzrostu jest odpowiednie wykorzystanie potencjału cyfryzacji biznesu. Według prognoz, dzięki digitalizacji PKB Polski może wzrosnąć aż o 275 mld złotych do 2025 roku.

Jak tego dokonać? Poprzez wykorzystanie „triady trzech A”: analityki, automatyzacji i Artificial Intelligence, czyli sztucznej inteligencji. Systematyczne zbieranie oraz analiza danych i działania w zautomatyzowany sposób w oparciu o informację zwrotną od klienta, poprzez łączenie danych operacyjnych (ODATA - ERP, zakupy, logistyka) z tymi związanymi z doświadczeniami klienta (XDATA – wrażenia klienta, dlaczego kupuje, jak postrzega usługę/produkt) to przepis na skok w biznesową hiperprzestrzeń.

Źródło: www.sap.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top