Previous Next Play Pause
Systemy MES, a Przemysł 4.0 Systemy MES, a Przemysł 4.0
Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata Kierunek dla systemów ERP na najbliższe lata
Druga młodość ERP Druga młodość ERP
Big zmiana z Big Data Big zmiana z Big Data
Innowacje i potrzeba „szybkich błędów” Innowacje i potrzeba „szybkich błędów”
8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia 8 zastosowań Big Data, o których nie miałeś pojęcia
Klient z danych poskładany Klient z danych poskładany
Z systemu pudełkowego do ERP Z systemu pudełkowego do ERP
5 kluczowych systemów Big Data na świecie 5 kluczowych systemów Big Data na świecie
Wysoko w chmurach Wysoko w chmurach

Artykuły

Dla wielu organizacji praca zdalna stała się w ostatnich miesiącach codziennością. Niektóre firmy jeszcze przed koniecznymi zmianami trybu pracy, rozważały wdrożenie oprogramowania biznesowego, inne właśnie teraz poszukują narzędzi, które mogą im pomóc w budowaniu efektywności i lepszym zarządzaniu firmą. Czy wdrożenie systemów ERP podczas home office jest jednak możliwe?

Z danych opublikowanych przez analityków Allied Market Research wynika, że wartość rynku systemów wspierających zarządzanie przedsiębiorstwem w ciągu najbliższych czterech lat będzie rosła o 7,2%. W grupie przedsiębiorstw, które przede wszystkim będą zainteresowane wdrożeniem tego typu rozwiązań, znajdą się przedstawiciele przemysłu i produkcji, sektora usług, branży telekomunikacyjnej oraz zdrowotnej. Wśród głównych powodów, dla których firmy chcą wdrożyć systemy ERP, wymienia się dziś nie tylko dążenie do redukcji kosztów, ale przede wszystkim chęć zapewnienia pełnej przejrzystości procesów zachodzących w przedsiębiorstwach.

Digitalizacja w Polsce w ostatnich latach przyśpieszyła – co do tego nie ma wątpliwości. Potwierdzeniem jest fakt, że z systemów klasy ERP w segmencie średnich firm korzysta już ponad połowa przedsiębiorców. Czy tej grupie, która zawczasu zainwestowała w digitalizację, łatwiej było przejść przez kryzys? Czy złotówki wydane w zaawansowane IT pomogły obronić biznes i stać się dla niego tarczą antykryzysową? Zajrzyjmy do wnętrza dwóch firm: cyfrowej i analogowej.

Ponad połowa klientów zaczyna poszukiwania samochodu od wyszukiwarki internetowej*. Dzisiejsi klienci, obeznani z technologiami cyfrowymi, rzadziej odwiedzają salony, a informacje czerpią z internetu, urządzeń mobilnych i materiałów wideo i na tej podstawie podejmują decyzje. W związku z tym już w momencie wejścia do salonu dysponują ogromną ilością informacji. Zaspokajanie potrzeb klienta w zakresie wyszukiwania informacji i dostarczanie mu inspiracji ma kluczowe znaczenie – dilerzy, którym się to uda, mają większe szanse na finalizację sprzedaży.

Statystyki od dłuższego czasu pokazują niesłabnącą popularność zakupów w Internecie, jednak prawdziwy „boom” tej formy sprzedaży dopiero przed nami. Dynamiczna sytuacja związana z epidemią koronawirusa (COVID-19) sprawiła, że aby utrzymać stabilność biznesu, coraz więcej firm rozważa uruchomienie internetowego kanału sprzedaży. Jak sprawnie przejść na e-sprzedaż? Pomocne w tym będą zintegrowane narzędzia.

Nowoczesny system ERP to jedna z najważniejszych pozycji na liście rzeczy, które są do zrobienia w większości firm w zakresie aktualizacji systemów informatycznych. W jaki jednak sposób zaktualizować tę centralną jednostkę sterującą dla procesów i danych firmy? Dostawca ERP, proALPHA, wymienia poniżej dziewięć praktycznych wskazówek.

Pozycja globalnych gigantów branży spożywczej, takich jak Nestle/ Mondelez International, Coca-Cola, Unilever, General Mills, Kellogg, Associated British Foods, jest zagrożona. Elastyczne i kreatywne zarządzanie może dać przewagę nowym firmom. Już teraz rośnie liczba jednostek asortymentowych nowych producentów. Jedną z przyczyn jest oferta różnych wygodnych i przyjaznych dla środowiska opakowań. Rosnący popyt na świeżą i mrożoną żywność bez sztucznych dodatków ułatwia zdobywanie rynku nowym firmom, które skupiają się na zdrowszych produktach. Duże firmy spożywcze zauważyły te trendy i bronią się, wprowadzając do oferty nowe produkty.

Cyfrowa transformacja staje się najwyższym priorytetem dla większości przedsiębiorców ze wszystkich sektorów. Tempo jej wdrażania może być różne w poszczególnych branżach, ale ma kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju i przetrwania organizacji.

36% wynosi średni poziom nasycenia europejskich firm systemami ERP, podaje Eurostat. Czy to wiele? Cóż, mimo że w ciągu dekady średnia unijna wzrosła o 13 punktów procentowych to w porównaniu z 2018 nie odnotowaliśmy progresu. A jak na tle Europejskiej Wspólnoty wypada Polska? Wyniki nie są znakomite, poza jedną kategorią, w której nasz kraj jest w europejskiej czołówce i wyprzedza m.in. Niemcy oraz Francję.

Wiele firm chciałoby zaoferować swoim klientom produkty z większą możliwością personalizacji niż dotychczas, jednak powstrzymują ich zwiększone koszty produkcji. Problem ten może zostać rozwiązany za pomocą konfiguratora produktów. Odpowiednio wdrożony, może zostać wykorzystany do konfigurowania indywidualnych produktów przy jednoczesnym zachowaniu wydajności produkcyjnej, nawet przy zamówieniu na zaledwie jedną sztukę.

Sukces firmy produkcyjnej w dużej mierze zależy od elastyczności i innowacji. Nie inaczej jest w przypadku producentów wyrobów z plastiku, którzy poszukują oprogramowania gwarantującego przejrzystość procesów, wydajną produkcję seryjną i indywidualną, a także możliwość rozwoju technologicznego materiału. Przedstawiamy korzyści z zastosowania systemu ERP dla przemysłu tworzyw sztucznych.

Zgodnie z raportem PwC „CEE Transport & Logistics TrendBook 2019” aż 68% prezesów spółek z branży transport, spedycja, logistyka (TSL) w tym sektor dystrybucji hurtowej B2B na świecie spodziewa się zmian w podstawowych technologiach świadczenia usług, a 65 % oczekuje zmian w kanałach dystrybucji. Jednym z wiodących trendów mających wpływ na przyszłe oblicze tej branży będzie według ekspertów PwC, digitalizacja. Dynamiczne zmiany zbiegają się z wejściem na rynek inteligentnych systemów ERP opartych na chmurze.

Czwarta rewolucja cyfrowa w branży produkcyjnej to większa transparentność, automatyzacja procesów i produkcji oraz zwiększona wydajność i zdolności do realnego planowania. Można więc powiedzieć, że za jednym zamachem rozwiązywane są wszystkie największe bolączki producentów. Analitycy rynkowi z IDC3 przeprowadzili badania, według których większość przedsiębiorstw chętnych na zainwestowanie w rozwój firmy jest najbardziej zainteresowana optymalizacją procesów. 46 procent pytanych zależy na zmniejszeniu kosztów produkcyjnych, podczas gdy 32% spodziewa się ulepszeń na polu optymalnego wykorzystania linii produkcyjnych. Przeczytaj ten artykuł i poznaj korzyści z wdrożenia Przemysłu 4.0

Transformacja cyfrowa jest faktem i wpłynęła już niemalże na wszystkie branże, ale nadal to właśnie ona jest głównym trendem wpływającym na biznesową rzeczywistość firm i organizacji. Wiele zostało już powiedziane o rosnącej ilości danych, które każda firma musi zbierać, przechowywać, przetwarzać. Rola i skuteczność tego procesu będą miały jednak coraz większy wpływ na sukces biznesowy i możliwość pozostania konkurencyjnym na zmieniającym się rynku. Postępująca cyfryzacja wpływa również na oprogramowanie dla biznesu.

Podejście polskiego przemysłu produkcyjnego do nowych technologii opartych na danych ciężko jednoznacznie scharakteryzować. Wiele aspektów można oceniać pozytywnie, inne zasługują na krytyczne spojrzenie. Pesymista zwróci uwagę na wciąż szerokie zastosowanie dokumentacji papierowej, optymista z kolei wskaże powszechne stosowanie systemów ERP do zarządzania produkcją. Kto ma rację?

Oprócz rozwoju fascynujących rozwiązań dla konsumentów, takich jak samochody podłączone do sieci czy inteligentne funkcje do domów, Internet rzeczy definiuje na nowo procesy przemysłowe. Nie umknie mu żaden obszar łańcucha tworzenia wartości. Badania i rozwój, produkcja, zakupy, logistyka, marketing, sprzedaż, obsługa klienta — inteligentne czujniki, olbrzymie strumienie danych i działające autonomicznie obiekty wpływają na sposób, w jaki przedsiębiorstwa pracują, komunikują się i produkują.

Ostatnie lata przyniosły prawdziwą rewolucję w zarządzaniu gospodarką magazynową. Klasyczne podejście do administrowania przestrzenią, które opiera się wyłącznie o obsługę konwencjonalnych procesów ewidencji już nie wystarcza. Magazyny stają się obiektami dynamicznymi, z dedykowaną infrastrukturą i wieloma złożonymi procesami wewnętrznymi.

Podejście do wdrożenia systemu jak do inwestycji, która powinna się zwrócić w perspektywie określonego czasu np. 5 lat jest jak najbardziej zrozumiałe z biznesowego punktu widzenia. Nic dziwnego, że dostawcy różnych rozwiązań ERP pokazują wyliczenia lub oferują kalkulatory pozwalające na samodzielne obliczenie ROI.

ERP – Enterprise Resource Planning – to metoda efektywnego planowania zarządzania całością zasobów przedsiębiorstwa. Jest to też określenie systemów informatycznych służących wspomaganiu zarządzania przedsiębiorstwem lub współdziałania grupy współpracujących ze sobą przedsiębiorstw, poprzez gromadzenie danych oraz umożliwienie wykonywania operacji na zebranych danych.

Wdrożenie systemu klasy ERP ukierunkowanego na osiągnięcie konkretnych wymagań biznesowych może przynieść firmie znaczącą przewagę konkurencyjną w każdej sferze prowadzonej działalności. Zazwyczaj zadanie przygotowania i przeprowadzenia wdrożenia systemu ERP powierza się dyrektorowi ds. informatyki (CIO). Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że choć to CIO jest odpowiedzialny za cały projekt, także dział finansów może wnieść cenny wkład w zaprojektowanie nowego systemu. W raporcie You Are Not 'Doing ERP': How CIOs Can Successfully Present Their ERP Strategy to the Board firma Gartner podpowiada dyrektorom ds. informatyki, jak zaprezentować strategię informatyzacji w obszarze ERP zarządowi firmy.

Ile będzie nas to kosztowało? Ile zarobimy dzięki ERP-owi? Te dwa pytania zdarzało mi się słyszeć od przyszłych klientów nie raz i nie dwa. Kiedyś były one dla mnie zaskoczeniem, ale już dawno nie są. Biznes potrzebuje wytłumaczyć przed samym sobą opłacalność wdrożenia. Jak? Najlepiej w znany sobie i — w jego ocenie — najbardziej racjonalny sposób; zwrotu z inwestycji.

Nowoczesne systemy ERP pomagają korzystać z danych w sektorze MŚP

Jako ludzie, wciąż jesteśmy zaprogramowani jako łowcy-zbieracze i odczuwamy potrzebę gromadzenia jak największej liczby rzeczy: jedzenia, pieniędzy, ale też i danych. Z punktu widzenia przedsiębiorstw, coraz większe zbiory danych nie zawsze są lepsze – w sektorze MŚP często oznaczają one wręcz więcej problemów. By móc je rozwiązać, pomocne mogą okazać się nowoczesne systemy ERP, które zbierają i przetwarzają dane w taki sposób, aby mogły być przekute na realne korzyści.

Jaki system ERP przyniesie realny zysk dla mojej organizacji? Jak wybrać oprogramowanie aby zobaczyć mierzalne korzyści z jego wdrożenia? Poniżej przykłady funkcjonalności jakie powinien zawierać system ERP dla firm działających w sektorach: handel i dystrybucja oraz usługi, który przełoży się na wzrost zyskowności przedsiębiorstwa.

16,5 miliarda dolarów - tyle w ubiegłym roku wydały firmy na zakup nowych robotów przemysłowych. Według danych Międzynarodowej Federacji Robotyki (IFR) sprzedaż robotów przemysłowych wzrosła o 6%. Jak podaje IFR, na każde 10 tys. pracowników przypada 99 jednostek. W poprzednim zestawieniu ten współczynnik wyniósł 85 egzemplarzy. Co stoi za postępująca automatyzacją? Oczywiście idea Industry 4.0. (Przemysł 4.0).

Produkcja przyrostowa (ang. additive manufacturing) to dziś jedno z najgorętszych słów w świecie technologii dla przemysłu wytwórczego. Nie bez powodu: technologia ta pozwala na dużo efektywniejsze wykorzystanie środków materiałowych niż w przypadku metod konwencjonalnych. To sprawia, że powiększa się grono firm, które stosują procesy addytywne do prototypowania.

Możliwość śledzenia i identyfikacji produktów stała się kluczowym wymaganiem dzisiejszych firm produkcyjnych aby minimalizować ryzyka i zwiększać przewagę nad konkurencją. Sprawdzona funkcjonalność śledzenia i identyfikacji jest ważna nie tylko w branżach o narzuconych restrykcyjnych normach i przepisach takich jak medyczna, spożywcza, obronna czy motoryzacyjna. Funkcjonalność ta stała się obowiązkowa dla praktycznie każdego producenta niezależnie od branży aby uzyskać pełną kontrolę nad produktem, jakością produkcji i większą szybkość odpowiedzi na wymagania klienta. Przeczytaj ten artykuł aby dowiedzieć się więcej o tym jak usprawnić proces śledzenia i identyfikacji produkt, oraz czym jest traceability.

Polskie firmy produkcyjne w większości zaliczają się do sektora średnich przedsiębiorstw, dlatego proces przygotowania produkcji nowych wyrobów gotowych może różnić się w porównaniu do tego jak może on wyglądać w przypadku międzynarodowych korporacji. Efektem procesu przygotowania produkcji musi być nowy wyrób gotowy, który pozwoli na konkurowania na rynku lokalnym i globalnym. Nie każda firma jednak jest w stanie konstruować swoje produkty i planować ich produkcję w taki sposób aby osiągnąć sukces. Kluczem do wygranej może okazać się pomoc ze strony nowoczesnego systemu ERP dla firm produkcyjnych, oraz wiedza i doświadczenie konsultantów firmy wdrażającej tego typu rozwiązania.

Software as a Service to rozwiązania zdecydowanie wartościowe: bezpieczne, elastyczne i skalowalne. Jednak tradycyjny hosting systemu ERP również ma swoje zalety. Kiedy zatem warto sięgnąć po oprogramowanie w chmurze, a kiedy lepiej sprawdzi własny serwer? Na to pytanie postaram się odpowiedzieć w dzisiejszym artykule.

Jak wynika z raportu Market Research Future coraz więcej organizacji decyduje się na zastosowanie oprogramowania ERP w celu zwiększenia przejrzystości i wydajności operacyjnej organizacji. Modele wdrożeniowe coraz częściej oparte są na rozwiązaniach chmurowych. Przekłada się to wartość globalnego rynku, która według prognoz – ma wzrosnąć z 32,44 mld USD w 2017 r. do 49,03 mld USD do 2023 r.

Systemy ERP oferują firmom coraz więcej możliwości. Nie tylko usprawniają zarządzanie i automatyzują procesy. Dziś potrafią już działać jak systemy wczesnego ostrzegania dla firm, identyfikując zagrożenia i alarmując o nich. Sprawdź czy ERP z którego korzystasz jest jednym z nich.

Dzięki systemom ERP (Enterprise Resource Planning) mamy pełną kontrolę nad kluczowymi dla naszej działalności obszarami oraz możliwość sprawnego zarządzania procesami biznesowymi. Oczywiście pod warunkiem, że wybraliśmy system zgodny z naszymi potrzebami. Na rynku dostępnych jest dziś bowiem wiele rozwiązań, a kluczowe różnice nie zawsze są od razu uchwytne. Jak zatem wybrać odpowiedniego dostawcę systemu ERP i sprawnie przeprowadzić wdrożenie? Oto kilka kluczowych kroków, które pozwolą odnaleźć się w tym procesie.

Z oprogramowaniem ERP związany jestem od 12 lat, w ich trakcie odbyłem mnóstwo spotkań, rozmów z właścicielami firm czy dyrektorami najwyższego szczebla. Proces decyzyjny związany z wyborem rozwiązania ERP jest z reguły długotrwały, a co za tym idzie kosztowny. Po stronie klienta organizowane są zespoły, które opracowują wymagania, a następnie oceniają dostawców. To setki godzin spotkań, które nierzadko kończą się decyzją o wstrzymaniu procesu wyboru dostawcy. Zdarza się, że za takimi decyzjami stoją mity dotyczące systemów ERP, z którymi pozwolę sobie polemizować.

Popularność usług dostarczanych w chmurze stale rośnie. Analitycy Gartnera szacują, że do 2021 roku rynek SaaS będzie miał 45-procentowy udział we wszystkich wydatkach firm na oprogramowanie1.Z drugiej strony wielu przedsiębiorców nadal nie jest w stanie w pełni zaufać takim rozwiązaniom. Na przestrzeni ostatnich kilku lat, wraz z popularnością rozwiązań chmurowych wykształciło się wiele opinii, związanych z użytkowaniem tego typu oprogramowania. W tym artykule, na przykładzie systemu ERP w modelu SaaS, postaramy się rozdzielić najpopularniejsze opinie użytkowników na fakty i mity.

Według IDC globalne inwestycje w technologie i usługi umożliwiające cyfrową transformację rosną w dwucyfrowym tempie. International Data Corporation szacuje, że w tym roku globalne wydatki na cyfryzację sięgną prawie 1,2 bln dolarów. W porównaniu z rokiem ubiegłym to znaczący wzrost, bo aż o 17,9%. W co biznes będzie inwestował? Według analityków przede wszystkim w unowocześnianie swoich produktów, usług oraz modeli biznesowych.

Nowoczesne firmy produkcyjne wdrażają oprogramowanie ERP między innymi w celu rozliczania kosztów produkcji. Według różnuch badań dostępnych w internecie średrnio ok. 80% przedsiębiorstw nie potrafi wyliczyć jaki był realny koszt produkcji w kontekście pojedynczego zlecenia. Większość organizacji radzi sobie z zarządzaniem cashflow za pomocą analizy danych w szerszym kontekście. Dawać to może fałszywy obraz doskonałej kondycji firmy – w końcu miesiąc do miesiąca przychody są większe niż koszty.

PODOBNE

 

  • odl reklama baner
  • l systems wysuwany2019
  • ENOVA365 KWADRAT