Zmiana na dużą skalę
Rachunkowość finansowa, zarządzanie aktywami, kontroling, gospodarka materiałowa, magazyn oraz planowanie produkcji, sprzedaż i dystrybucja, a także systemy projektowe, konserwacja instalacji i HR – transfer obejmował wszystkie moduły SAP. W jeden weekend przesłano 190 kodów firmowych i 30 mld rekordów danych, a całe przedsięwzięcie trwało 18 miesięcy. To ekstremalnie krótki czas, zważywszy na skalę i złożoność zadania. Co więcej – konwersję przeprowadzono metodą niemal zerowego przestoju. Produkcja, wysyłka, magazyn – wszystkie departamenty, działy i zespoły pracowały bez przerwy przy pełnym obciążeniu.
Walka nowego ze starym
Argumentów za migracją do S/4 HANA było w przypadku producenta systemów grzewczych co najmniej kilka. Po pierwsze, nie sposób wykorzystać najnowocześniejsze technologie, mając do dyspozycji systemy ERP stworzone wiele lat wcześniej. Ich lifting jest drogi, a nie zawsze ma sens. Modernizacja przestarzałego softu to rodzaj półśrodka, który naraża przedsiębiorstwa na takie problemy, jak opóźnienia wynikające z przetwarzania dużej liczby danych, przerośnięta infrastruktura czy ręczne uruchamianie procesów. Po drugie, starsze aplikacje zwykle cechują się mniejszą stabilnością. To zaś oznacza duże wydatki na ich utrzymanie. Ale co najważniejsze: Viessmannowi zależało na harmonizacji wszelkich działań spółki na świecie, a do tego konieczna jest nowoczesna, w pełni zintegrowana platforma cyfrowa, wyróżniająca się bogactwem funkcji, intuicyjną obsługą i łatwością rozbudowy.
Szybciej, lepiej, taniej
Automatyzacja procesów biznesowych i ich integracja w spójnym ekosystemie informatycznym to jedno z kluczowych założeń cyfrowej transformacji biznesu. Celem SAP jest wsparcie firm w fundamentalnych obszarach ich funkcjonowania, które przekłada się na realne usprawnienia. W przypadku Viessmann chodziło o potężny transfer przekształcający i optymalizujący działania wielu jednostek biznesowych firmy w krótkim okresie czasu. Udana transformacja przełożyła się na identyfikację nowych dróg osiągania korzyści i zwiększenie efektywności.
Migracja do systemu SAP S/4HANA przyniosła tej korporacji mnóstwo korzyści. Do najważniejszych trzeba zaliczyć: usprawnienie procesów, większą efektywność w wielu sferach działalności oraz zmniejszenie złożoności infrastruktury IT. Menedżerowie zwracają uwagę m.in. na szybsze przetwarzanie i analizę danych, lepszy przepływ informacji między poszczególnymi strukturami firmy oraz minimalizację zaangażowania ludzkiego w powtarzalne procesy (automatyzacja). Nowa platforma ERP umożliwia także ograniczenie zapasów, co się przekłada na oszczędności. Wszystkie te pozytywy powodują wzrost satysfakcji klientów firmy Viessmann.
Jedną z największych korzyści jest skrócenie czasu obliczeń w planowaniu zapotrzebowania materiałowego – wcześniej zajmowało to aż sześć godzin, dzisiaj trwa tylko 50 minut, co stanowi redukcję o 86 proc. Dzięki temu przepływy pracy w ramach łańcucha dostaw mogą być lepiej i szybciej koordynowane. Innymi słowy, Viessmann poprawia również poziom usług w dziedzinie logistyki.
Źródło: www.sap.pl