Red Hat poinformował o dostępności nowej wersji platformy Red Hat Process Automation. Oferuje ona rozbudowane mechanizmy sztucznej inteligencji, które wykorzystywane są do predykcyjnego modelowania decyzji, a także mechanizmy wspierające tworzenie aplikacji biznesowych opartych na procesach i decyzjach z wykorzystaniem architektury mikrointerfejsów klienckich (ang. micro-frontends). W połączeniu z dodatkowymi usprawnieniami komfortu pracy użytkowników platformy Red Hat Process Automation funkcje te wzbogacają zestaw narzędzi dla projektantów aplikacji biznesowych.

 REKLAMA 
 Baner srodtekstowy350x350 strona KSeF 
 
Red Hat Process Automation to zestaw produktów przeznaczonych do automatyzowania decyzji i procesów w oparciu o ściślejszą współpracę między zespołami informatycznymi i działami biznesowymi. Działy informatyczne przedsiębiorstw mogą dzięki nim lepiej formułować i skuteczniej egzekwować strategie i procedury biznesowe, a także automatyzować zadania eksploatacyjne i mierzyć wyniki działań biznesowych realizowanych w heterogenicznych środowiskach, m.in. fizycznych, wirtualnych, mobilnych i chmurowych.

Sztuczna inteligencja w praktyce

Red Hat Process Automation umożliwia zastosowanie mechanizmów sztucznej inteligencji do automatyzacji podejmowania decyzji. Użytkownicy mogą uwzględnić funkcje analizy predykcyjnej w swoich aplikacjach wspomagających zarządzanie decyzjami, tworząc inteligentne, zautomatyzowane systemy, które ułatwiają interpretację zmian dynamiki rynkowej i pozwalają odpowiednio zareagować na zaobserwowane zjawiska.

W najnowszej wersji rozwiązań Red Hat Process Automation klienci mają do dyspozycji opcje importu i uruchamiania modeli predykcyjnych zapisanych w języku PMML (Predictive Model Markup Language). PMML jest branżowym standardem integracji i wymiany informacji między platformami uczenia maszynowego, na których tworzone i szkolone są modele, a aplikacjami do zarządzania decyzjami.

Dzięki uwzględnieniu funkcji predykcyjnych w modelu decyzyjnym opartym na standardzie DMN (Decision Model and Notation), użytkownicy mogą nie tylko automatyzować procesy analizy danych i podejmowania działań na ich podstawie, ale także uzyskać więcej informacji na temat sposobu uzyskania danego wniosku przez zautomatyzowany system. Transparentność i mechanizmy kontroli pozwalają zbudować funkcje sztucznej inteligencji, których działanie jest łatwiejsze do wyjaśnienia. Takie funkcje mogą ułatwić realizację wymagań prawnych, np. obowiązującego w krajach Unii Europejskiej ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO), w którym znajdują się konkretne zapisy dotyczące prawa do uzyskania wyjaśnienia automatycznie podejmowanych decyzji.

Tworzenie mikrointerfejsów klienckich

Analitycy biznesowi współpracują z programistami i odgrywają coraz większą rolę w tworzeniu i wdrażaniu aplikacji przeznaczonych do automatyzacji procesów i decyzji biznesowych. W rozwiązaniach Red Hat Process Automation obie grupy użytkowników otrzymują narzędzia dostosowane do ich specyficznych potrzeb. Dostępne są niezbędne informatykom funkcje nadzoru i monitorowania, a architektura oprogramowania została zaprojektowana bezpośrednio dla chmury.

Kod z monolitycznym interfejsem użytkownika może utrudnić wykorzystanie w przedsiębiorstwie pełnego potencjału oferowanego przez bardziej modułowe, prostsze wzorce projektowe, np. mikrousługi oparte na kontenerach, niezwykle przydatne do tworzenia aplikacji przygotowanych do działania w chmurze. Podobny proces modularyzacji można zastosować także w przypadku interfejsów klienckich. Polega on na dekompozycji interfejsu aplikacji biznesowych opartych na procesach i decyzjach z wykorzystaniem architektury mikrointerfejsów — służy do tego zaktualizowany komponent kreatora aplikacji, dostępny w oprogramowaniu Red Hat Process Automation. Każdy z mikrointerfejsów klienckich może być odrębnie zarządzany. Taka architektura pozwala uzyskać skalowalność i elastyczność całej aplikacji oraz zapewnić mechanizmy kontroli jej działania.

W najnowszej wersji oprogramowania Red Hat Process Automation pojawiły się także inne rozszerzenia zwiększające komfort pracy użytkowników.

Źródło: Red Hat

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top