Elmar -15 lat korzyści dzięki systemom Comarch ERP
COMARCHJedno oprogramowanie do zarządzania procesami w organizacji, wykorzystywane od wielu lat? Firma Elmar udowadnia, że takie zaufanie zwraca się z nawiązką. Przedsiębiorstwo od ponad 30 lat zajmuje się sprzedażą artykułów BHP oraz środków ochrony indywidualnej od renomowanych producentów. Chcąc umocnić pozycję na rynku, w 2009 roku Elmar wdrożył Comarch ERP Optima, a od paru lat korzysta z systemu Comarch ERP XL, który pozwolił m.in. na zminimalizowanie pomyłek, czy dokładną analizę sprzedażową produktów.


 REKLAMA 
 Baner srodtekstowy350x350 strona KSeF 
 
Za wdrożenie odpowiadał wieloletni Partner Comarch, firma Infortes, która rozpoczęła współpracę z Elmar już w 2013 roku i kontynuuje ją do dziś.

Elmar początkowo wykorzystywał atuty Comarch ERP Optima (wtedy CDN Optima). Oprogramowanie wspierało organizację w obszarze księgowości i automatyzacji żmudnych, powtarzalnych procesów.

Artykuły BHP dostępne od ręki

Apetyt jednak – w tym wypadku biznesowy – wzrasta w miarę jedzenia. Przedsiębiorstwo dynamicznie rozwijało się w ostatnich kilkunastu latach. Dziś obsługuje ponad 5000 klientów zarówno w Polsce, jak i na rynkach międzynarodowych. W ofercie Elmar znajdują się artykuły BHP oraz środki ochrony indywidualnej, między innymi odzież ochronna, obuwie robocze, rękawice, sprzęt ochrony głowy, oczu, słuchu oraz dróg oddechowych, a także środki ochrony chemicznej i artykuły pierwszej pomocy. Firma obsługuje klientów z różnych sektorów przemysłu, dostarczając im nie tylko produkty, ale również kompleksowe wsparcie doradcze w zakresie doboru odpowiednich środków ochrony.

Aby zwiększyć dostępność tych produktów, firma wprowadziła profesjonalne usługi vendingowe. Polegają one na dostarczaniu i obsłudze specjalnych automatów vendingowych, które mogą być wykorzystywane w różnych miejscach pracy, zapewniając pracownikom łatwy dostęp (24 godziny przez 7 dni w tygodniu) do niezbędnych artykułów BHP.

Obecnie Elmar posiada największą sieć urządzeń vendingowych w Polsce, liczącą już ponad 500 automatów. W roku 2018 roku firma wdrożyła oprogramowanie Comarch ERP XL, które umożliwiło integrację z automatami i otworzyło nowe możliwości rozwoju. Integracja systemu Comarch ERP XL z automatami vendingowymi, przeprowadzona przez Infortes, umożliwiła firmie Elmar połączenie zarządzania sprzedażą, stanami magazynowymi i procesami logistycznymi z obsługą automatów. Pozwoliło to również na automatyczne monitorowanie sprzedaży w czasie rzeczywistym oraz sprawne zarządzanie rozliczeniami i harmonogramami serwisowymi.

Zdecydowaliśmy się na wdrożenie Comarch ERP XL, ponieważ potrzebowaliśmy rozwiązania, które nie tylko usprawni naszą codzienną działalność, ale także pozwoli na pełną integrację z automatami vendingowymi. Kluczowe dla nas było to, aby nasi pracownicy mieli stały dostęp do aktualnych danych dotyczących stanów magazynowych i sprzedaży, co umożliwia szybsze podejmowanie decyzji i optymalizację procesów logistycznych. Ważnym elementem była również automatyzacja wystawiania dokumentów sprzedaży, co znacząco przyspieszyło obsługę klientów i poprawiło naszą efektywność operacyjną – podkreśla Łukasz Krzywicki, Dyrektor Operacyjny Elmar sp. z o.o.


Nie tylko sprzedażą żyje firma

W jaki sposób Comarch ERP XL jeszcze bardziej pomógł firmie rozwinąć skrzydła? Zgodnie z autorską ideą ERP 5.0 oprogramowania Comarch ERP to nie tylko systemy do zarządzania firmą, ale też szereg aplikacji i produktów dopasowanych do konkretnych potrzeb klienta. Możliwości te Elmar wykorzystuje w 100%. Z systemu korzysta 42 użytkowników m.in. w obszarze sprzedaży, zamówień, księgowości czy kadr i płac.

Jakie korzyści przynosi firmie wykorzystanie Comarch ERP XL? To między innymi:
  • usprawnienie wydruków etykiet,
  • szybkie przejęcia towarów,
  • bardziej intuicyjna obsługa wydań towarów,
  • wyeliminowanie pomyłek,
  • łatwe wdrożenie nowych pracowników.
Organizacja z powodzeniem wykorzystuje też aplikację Comarch DMS (która zdigitalizowała obieg dokumentów w organizacji) czy Comarch BI Point, dzięki której możliwa jest m.in. dokładna i rzetelna analiza sprzedażowa automatów czy innych produktów.

Wdrożenie modułu Comarch DMS umożliwiło nam centralizację przechowywania dokumentów, eliminując problemy z duplikatami i zagubionymi dokumentami. Automatyzacja tych procesów skróciła czas potrzebny na zatwierdzanie dokumentów i zmniejszyła ryzyko błędów. Szybki dostęp do danych znacząco poprawił przepływ informacji i podejmowanie decyzji w firmie. Natomiast moduł Comarch BI Point pozwolił na zaawansowaną analizę sprzedaży automatów vendingowych, umożliwiając identyfikację produktów, które cieszą się największym zainteresowaniem – dodaje Łukasz Krzywicki.


Źródło: www.comarch.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top