Firmy nie nadążają z przetwarzaniem informacji

Już dziś niemal co druga firma (46 proc. badanych przez AIIM) ocenia, że przeciwdziałanie chaosowi informacyjnemu wewnątrz ich organizacji…

7 pytań, które pomogą firmie w wyborze systemu zarządzania dokumentami

erNa rynku można znaleźć wielu dostawców systemów zarządzania dokumentami (ang. document management system ― DMS). Sporządzenie wstępnej,

Jak stworzyć cyfrowe miejsce pracy?

Choć stworzenie cyfrowego miejsca pracy nigdy nie jest ostatecznym celem digitalizacji, powinno zapewniać konkretne korzyści biznesowe. Nawet…

Home office a systemy ECM – jak ułatwić pracownikom pracę zdalną?

W czasach, w których pozostanie w domu i zachowanie wszelkich środków ostrożności w zakresie ochrony zdrowia jest kluczowe, zapewnienie…

Digital workplace w Polsce – trendy i technologie

Poprawa komunikacji wewnątrz i na zewnątrz firmy, możliwość automatyzacji kluczowych procesów oraz pełniejsza kontrola pracy zespołów przez…

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

erNa rynku można znaleźć wielu dostawców systemów zarządzania dokumentami (ang. document management system ― DMS). Sporządzenie wstępnej, długiej listy takich dostawców jest stosunkowo proste. Znacznie trudniej ją zawęzić. Który system zarządzania dokumentami najlepiej spełnia wymagania firmy? Jakie ma funkcje? Czy można go łatwo zintegrować z dotychczas używaną infrastrukturą informatyczną? Czy umożliwia projektowanie procesów cyfrowych? Aby pomóc w podjęciu decyzji, eksperci SER Group prezentują kilka pytań, na które warto odpowiedzieć przed wyborem.

Choć stworzenie cyfrowego miejsca pracy nigdy nie jest ostatecznym celem digitalizacji, powinno zapewniać konkretne korzyści biznesowe. Nawet jeśli przez pojęcie „cyfrowego miejsca pracy“ nie wszyscy rozumieją to samo, najważniejsze jego przesłanki są identyczne w każdym przedsiębiorstwie. Jak zatem stworzyć „digital workspace” i jaką rolę ma w tym system ECM?

Poprawa komunikacji wewnątrz i na zewnątrz firmy, możliwość automatyzacji kluczowych procesów oraz pełniejsza kontrola pracy zespołów przez menedżerów to najlepiej dostrzegane efekty z wdrożenia narzędzi Digital Workplace. Cyfryzacja miejsc pracy przyczynia się do wzrostu komfortu i swobody działania pracowników, co bezpośrednio przekłada się na wyższą efektywność pracy.

suncode logoUstawodawca nakłada na pracodawców obowiązek przechowywania kompletu akt osobowych pracowników skategoryzowanych w tzw. częściach: A, B, C, D. Problematyczny, aż do zeszłego roku, był nie tylko długi okres przechowywania danych, który wynosił 50 lat, ale również jego forma. Magazynowanie dokumentacji było bowiem możliwe tylko w sposób tradycyjny. Oba te aspekty generowały wiele kosztów i były absorbujące dla pracodawców, zwłaszcza tych zatrudniających większą liczbę pracowników. Co więcej, odszukiwanie niezbędnych informacji w archiwum tradycyjnym mogło być niezwykle czasochłonne.

Sztuczna inteligencja nie jest gotowym rozwiązaniem, które zadziała samoistnie. Jest raczej jak młody pracownik z ogromnym potencjałem, któremu należy stworzyć odpowiednie warunki do nauki i rozwoju, aby korzystać z pełni jego możliwości. Jednym z niezbędnych elementów takiej edukacji jest dostęp do danych, rozproszonych często po różnych silosach. Jak przygotować podstawę informacyjną dla AI, aby mogła rozwinąć skrzydła?

Cyfrowa przestrzeń robocza zmieni sposób, w jaki pracujemy. Przede wszystkim znacznie go uelastyczni. Jednym z głównych czynników, od których zależy długoterminowy sukces przedsiębiorstwa, jest sprawna współpraca między pracownikami, która ułatwia pozyskiwanie dobrych pomysłów oraz zwiększenie efektywności procesów.

ser groupWspółpraca nad pasjonującym projektem może przynieść spektakularne rezultaty: innowacyjny model samochodu, nowa linia odzieżowa, przełomowa kampania nowego smartfona… Wymiana wiedzy i doświadczeń sprawia, że wszystko staje się możliwe. Jednak skuteczne współdzielenie informacji to tylko połowa sukcesu.

Komputery kontrolują coraz więcej obszarów naszego życia. Być może już w niedalekiej przyszłości będziemy pracować wspólnie z robotami, jednak na ten moment musimy zadbać o rozwój sztucznej inteligencji, by wciąż móc wzmacniać jej potencjał. Konieczne jest zatem, aby przedsiębiorstwa były świadome korzyści płynących z tego typu rozwiązań.

Digitalizacja, rozproszone zespoły, praca podczas podróży lub z domu oraz wiele innych czynników zmieniają sposób, w jaki wspólnie pracujemy. Coraz częściej widzimy, jak cyfrowe ekosystemy łączą firmy i osoby prywatne, pomagając w tworzeniu nowych rodzajów produktów dla klientów. Według najnowszego badania firmy Gartner, połowa przedsiębiorstw działa już w cyfrowym ekosystemie. Światowi gracze współpracują ze sobą, wymieniają się informacjami i tworzą innowacyjne produkty i usługi.

IT.integroW każdej firmie, bez względu na wielkość czy branżę, pracownicy administracyjni zmagają się z nadmiarem obowiązków, brakiem czasu, natłokiem pracy oraz dokumentów. W konsekwencji pojawiają się błędy, które mogą generować niepotrzebne koszty oraz niekorzystnie wpływać na współpracę z partnerami biznesowymi. Warto poznać rozwiązania, które pozwolą usprawnić procesy administracyjne oraz ograniczyć ilość pomyłek.

ser groupTechnologia blockchain (łańcuchów bloków) przeszła drogę od alternatywnego systemu płatności w formie np. bitcoinów do koncepcji, która według niektórych uczestników debaty może wstrząsnąć całym obszarem IT. Czy jednak blockchain jest uniwersalnym sposobem na poprawę wydajności, bezpieczeństwa i niezależności w firmie?
 

Jesteśmy świadkami elektronicznej rewolucji. Internet, elektroniczna wymiana informacji otacza nas i zajmuje każdą możliwą przestrzeń. Choć zwolennicy papieru przekonują nas, że ten nośnik wiedzy wciąż ma przyszłość, to twórcy elektronicznej formy wymiany informacji niepozostawianą nam złudzeń: Papier jest dobry, ale to informatyka tworzy przyszłość.

Jak rozpoznać czy moja firma jest gotowa na elektroniczny obieg dokumentów?

Rosnąca świadomość biznesu oraz niesamowite tempo rozwoju technologii powodują, że coraz więcej firm myśli o zwiększeniu swojej konkurencyjności rynkowej poprzez inwestycję w IT. Jednym z rozwiązań szczególnie popularnych, ze względu na stosunkowo niską barierę wejścia, jest elektroniczny obieg dokumentów.

Procesy biznesowe są realizowane w każdym przedsiębiorstwie. Nie w każdym jednak zostały one zidentyfikowane, opisane i zoptymalizowane. Często istniejący w przedsiębiorstwie system informatyczny klasy ERP nie zapewnia kompleksowego wsparcia dla procesów biznesowych. Stąd też, w ostatnich latach ogromną popularnością cieszą się systemy informatyczne klasy Workflow (BPM/ECM ), które są integrowane ze systemami ERP. Warto zauważyć, że tego typu systemy stają się coraz bardziej dostępne finansowo i technologicznie również dla firm z sektora MSP.

Zalegające faktury lub wnioski czekające na podpis osoby decyzyjnej często są powodem wstrzymania kluczowych procesów, a nawet płatności. Czasami potrzebna jest zgoda kilku pracowników, nieraz tylko prezesa, który w wielu sytuacjach staje się wąskim gardłem ograniczającym dane działania. Wobec tego, czy skrócenie drogi, jaką przebywają dokumenty w danej firmie jest możliwe? Jak szukać optymalizacji? Podpowiadamy w jaki sposób zwiększyć efektywność przepływu danych, wykorzystując system workflow i przy jego użyciu konfigurując w odpowiedni sposób ścieżki obiegu i akceptacji dokumentów.

System workflow, jak pokazuje doświadczenie, sprawdza się w firmach z każdej branży. Doskonale wie o tym spółka Primesoft Polska z Poznania, która przeprowadza z sukcesem kolejne wdrożenia oprogramowania V-Desk, dzięki któremu przedsiębiorstwa mogą funkcjonować sprawniej i efektywniej. Pomimo rosnącej popularności, rozwiązania workflow to dla wielu firm zagadnienie budzące wciąż wiele pytań. Szczególnie dla tych niezdecydowanych osób Primesoft Polska obala kilka mitów, które pozwolą rozwiać wątpliwości i przybliżyć sposób funkcjonowania systemu elektronicznego obiegu dokumentów.

Coraz więcej polskich przedsiębiorców i managerów zauważa potrzebę wdrożenia systemu elektronicznego obiegu dokumentów – rozwiązania, które optymalizuje procesy biznesowe 
i przekłada się na uzyskanie efektywniejszych wyników. Kluczowym elementem każdej implementacji jest precyzyjnie przeprowadzona analiza przedwdrożeniowa, o której opowiadają nam eksperci z firmy Primesoft Polska. To właśnie ona jest najważniejszym etapem każdego projektu i decyduje o sukcesie implementacji.

Zagubione dokumenty, brak pewności, kto powinien podjąć decyzję na danym etapie działania, wiedza odchodząca z firmy razem z pracownikami, zbyt długi czas realizacji zadań, chaos w zakresach odpowiedzialności? Czas na workflow!

Aż 72% pracowników nie znajduje w systemie informatycznym swojej firmy danych niezbędnych do pracy, a 57% nie ma zapewnionych narzędzi do skutecznego zarządzania nimi.* W rezultacie 19% czasu zajmuje nam poszukiwanie i zbieranie informacji**, a 40% przetwarzanie tych, które nie mają znaczenia dla postępu prac strategicznych*. Elektroniczny system obiegu danych w zestawieniu z tradycyjnym pozwala ograniczyć koszty zarządzania zasobami informacyjnymi przedsiębiorstwa nawet o 40%. EDI – czym jest i dlaczego stanowi niezbędny kierunek rozwoju biznesu?

SAGEDokumenty elektroniczne, w tym faktury, z roku na rok zyskują coraz większe znaczenie. Dzieje się tak m.in. dlatego, że Unia Europejska konsekwentnie dąży do praktycznego, a nie jedynie formalnego zrównania w obrocie gospodarczym dokumentów w postaci elektronicznej z dokumentami w postaci papierowej. Polska konsekwentnie liberalizuje prawo podatkowe i dostosowuje swoje struktury administracyjne do obsługi dokumentów elektronicznych. Postęp jest ogromny i widoczny dla każdego, choć w porównaniu do innych krajów w UE mamy jeszcze bardzo dużo do zrobienia.

itconsultingWczorajsza konferencja EOIF GigaCon była dla mnie kolejną okazją do podzielenia się z jej gośćmi, moimi oraz cudzymi doświadczeniami, cudzymi czyli tymi, których bywam nie raz świadkiem. Poproszono mnie o wygłoszenie referatu na temat systemów zarządzania przepływem pracy i konsekwencjami korzystania z nich w tak zwanej chmurze (cloud computing). Przy okazji, dla porządku i tytułem wprowadzenia, powiedziałem kilka słów o tym, czym w ogóle tego typu systemy są i jakie są ryzyka ich wdrażania.

We współczesnym świecie ludzie są zalewani olbrzymią ilością informacji. Coraz większa ilość informacji i dokumentów stwarza problemy z ich przetwarzaniem. Czas dotarcia do informacji wydłuża się. Z tego względu coraz ważniejsze staje się ich porządkowanie. Większość informacji przetwarzanych w organizacjach można pogrupować w procesy biznesowe. Zarządzanie procesami biznesowymi jest bardzo ważnym wyzwaniem, gdyż wydajność obsługi procesami biznesowymi wpływa na wydajność całej organizacji.
 

Koncepcja przepływów pochodzi z czasów, kiedy wszelką pracę wykonywano mechanicznie. Od ludzi (później od maszyn) spodziewano się, że będą precyzyjnie powtarzać wcześniej zdefiniowane kolejne etapy procesu (w zdefiniowanym porządku, czy sekwencji). Wszelkie odchylenia od zaprojektowanego przebiegu, jakiekolwiek myślenie improwizacyjne było, ogólnie rzecz biorąc, niepożądane. Tak więc taśmy produkcyjne czy mikroprocesory realizowały sztywne sekwencje.

Pod pojęciem przepływu pracy (workflow) zazwyczaj rozumiano obieg dokumentów lub zadań w obrębie procesu biznesowego. Wiele się jednak zmieniło od momentu, gdy w latach 80. ubiegłego wieku po raz pierwszy zastosowano pierwszą technikę zarządzania przepływem dokumentów – polegającą na przetwarzaniu obrazów dokumentów – w celu usprawnienia prostych procesów biznesowych.

Back to top