Dlaczego plan produkcji jest nieaktualny chwilę po opublikowaniu?

eq... czyli jak poradzić sobie z dynamiką zmian.
Reagowanie na ciągle zachodzące zmiany stanowi nieodzowną część pracy osób, w gestii…

Czym jest odporność biznesowa w nowych, wyjątkowych okolicznościach?

Pandemia COVID-19 bardzo mocno uderzyła w wiele przedsiębiorstw, ale niestety, nie da się wykluczyć, że w przyszłości pojawią się inne,

Ciemna strona danych - czyli firmy wykorzystują tylko połowę swoich zasobów

Popularne stało się stwierdzenie, że dane są ropą XXI wieku, a informacja jest tym zasobem, który pomaga osiągnąć przewagę nad…

Industrial IoT – rewolucja przeoczona przez polski biznes?

Pojęcie Internetu Rzeczy oraz Przemysłu 4.0 towarzyszą nam w przestrzeni informacyjnej już od dłuższego czasu. Statystyki pokazują wyraźnie,

Internet inteligentniejszych rzeczy

Dane z raportu Allied Market Research mówią wprost – Internet Rzeczy to przyszłość przemysłu. Z roku na rok, przybywać będzie maszyn,

Sztuczna inteligencja w biznesie - dobry pomysł, słaba realizacja

Każda organizacja, która nie chce pozostać w tyle, inwestuje dziś w sztuczną inteligencję, jednak mało która robi to w przemyślany sposób -

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
20 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 51 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Ogromne inwestycje w sztuczną inteligencję nie dziwią, gdyż korzyści wynikające z tej technologii są nie do przecenienia. Jednak pojawia się wiele pytań dotyczących zagrożeń wynikających z jej niewłaściwego – celowego lub nieumyślnego – wykorzystania. Coraz głośniej mówi się o etycznym aspekcie używania AI.

sap logoSzczepionki przeciwko COVID 19 są szansą na powrót do normalnego funkcjonowania społeczeństwa i gospodarki. Powszechne szczepienia jest jednak nowym wyzwaniem dla systemów opieki zdrowotnej w wielu krajach. Firma SAP opracowała dedykowane rozwiązania, które usprawniają proces szczepień i są z sukcesem wykorzystywane, m. in. w Saksonii.

ITBoom Sp. z o.o. zaprojektowała i wdrożyła już w pierwszych firmach w Polsce innowacyjne narzędzie do zarządzania pracą zespołów w dobie pandemii koronawirusa. Aplikacja „Wnioski HR – planer obecności” została stworzona i zaprojektowana z myślą o przedsiębiorstwach pracujących w nowym trybie – hybrydowym. Pozwala ona na efektywne rozplanowanie i zarządzanie przestrzenią biurową z wykorzystaniem pracy stacjonarnej i zdalnej.

comarchW każdej firmie pracownicy przygotowują i wymieniają między sobą mnóstwo dokumentów. Niektórzy przetrzymują je na mailach, inni tworzą archiwa na własnych komputerach. Efekt obu rozwiązań jest podobny; dokumenty nie są ogólnodostępne i jakiekolwiek zarządzanie nimi jest bardzo trudne. Rozwiązaniem takiej sytuacji jest system informatyczny Comarch DMS, który automatyzuje proces obiegu wprowadzonych już dokumentów.

Wiele osób słyszało pewnie o kolejnej rewolucji przemysłowej, Przemyśle 4.0, internecie rzeczy czy Connected World. Wszystkie te hasła przywołują na myśl potężne fabryki albo inteligentne miasta naszpikowane czujnikami. Czy jednak słusznie myślimy tak wąsko? Patrząc na sektor handlu detalicznego widać jak na dłoni, że wiele bardzo zaawansowanych rozwiązań technologicznych jest dostępna na rynku, a część sprzedawców szeroko z nich korzysta wyprzedzając konkurencję. Sklep 4.0 to nie pieśń przyszłości, ale dostępne już dziś rozwiązania, które ułatwiają prowadzenie biznesu.

Globalny kryzys wywołany przez pandemię COVID-19 wpłynął na wszystkie sektory działalności i obniżył dynamikę rozwoju firm. Z drugiej strony nie tylko nie spowolnił innowacji, ale nawet je wzmocnił. - Pandemia już teraz jest spektakularnym akce-leratorem zmian. Potrzeba innowacji nigdy nie była równie silna – mówi Leszek Szczęch, dyrektor ds. rozwoju w Colt Technology Services.

Jak unijne państwa radzą sobie w obszarze otwartych danych? Coraz lepiej, wynika z ostatniego raportu Capgemini Invent. W ostatnim roku wszystkie kraje członkowskie zwiększyły wykorzystanie danych otwartych, średnio o 12 proc. Jednym z liderów tego zestawienia jest Polska, która w ubiegłym roku awansowała do ścisłej czołówki europejskiej.

Billennium przyspiesza prace nad zastosowaniem AI w medycynie. Pierwszy projekt, wykorzystujący sztuczną inteligencję oraz uczenie maszynowe w diagnozowaniu nowotworów mózgu, daje bardzo obiecujące rezultaty. Chcąc zintensyfikować rozwój w obszarach medycznych Billennium SA uruchamia rundę inwestycyjną dla spółki celowej Billennium Healthcare sp. z o.o.

Firma IBM ogłosiła dzisiaj rozszerzenie swojej oferty z udostępnieniem usług IBM Cloud w Polsce. Polskie ośrodki przetwarzania danych IBM wesprą migrację systemów IT i krytycznych aplikacji do chmury hybrydowej. Obecnie m.in. firmy takie jak Golden Sand Bank, Carrefour Polska korzystają już z rozwiązań chmury hybrydowej IBM w Polsce.

W czasach, gdy połowa pracowników na świecie wykonuje swoje zadania zdalnie, zespoły IT stoją przed sporymi wyzwaniami. To na nich spoczywa obowiązek zarządzania, zabezpieczania i wspierania urządzeń pracowników rozproszonych w wielu miejscach, często bez możliwości udzielenia im pomocy osobiście. Jednocześnie, sprawą nadrzędną dla IT stała się pomoc w zapewnieniu lepszej produktywności i doświadczeń pracowników dzięki technologii.

Według Trend Micro organizacje sektora ochrony zdrowia na całym świecie (Healthcare Organizations – HCOs) przyspieszyły migrację do chmury i zwiększyły związane z nią wydatki, ale wiele z nich prawdopodobnie przecenia swoje możliwości w zakresie ochrony środowisk chmurowych.

Sektor małych i średnich przedsiębiorstw to absolutny „król” gospodarki i najmocniejsza siła krajowej ekonomii. Te biznesy stanowią aż 99,8% ogółu firm funkcjonujących w Polsce. W nowej, niełatwej dla organizacji rzeczywistości, znalezienie odpowiednich możliwości technologicznych ma wpływ na ich utrzymanie się na rynku. Sprawdziliśmy jakie bariery technologiczne w drodze do osiągania swoich biznesowych celów zgłaszają przedstawiciele mikro, małych oraz średnich przedsiębiorstw. Pomimo ich zróżnicowanej natury, najczęściej wskazują oni, że najbardziej ogranicza ich niedostateczna automatyzacja.

Firma RFID Polska zaprezentowała nowy produkt do nadzorowania ewakuacji wykorzystujący sprawdzone metody identyfikacji osób RFID czyli nowoczesne tagi oraz czytniki.

Poznańska firma Aquanet S.A., należąca do czołówki przedsiębiorstw zarządzających infrastrukturą wodociągowo-kanalizacyjną w Polsce zleciła PSI Polska wdrożenie systemu SCADA - Komputerowego Systemu Nadzoru Technologicznego KSNT dla Poznańskiego Systemu Kanalizacyjnego.

W Polsce struktura rynku IT i rozwiązań dedykowanych przedsiębiorcom stawia na zupełnie inne aspekty rozwiązań. Stąd duża dysproporcja we wdrażaniu technologii AI, NLP i machine learning pomiędzy naszym krajem a zachodnimi sąsiadami.

todisNajnowsza wersja Maconomy jak zawsze przynosi szereg nowości i ulepszeń oraz aktualizacji technicznych dostosowanych do potrzeb klientów. Dużą wagę przyłożono do kwestii ergonomii działania w każdym z dostępnych interfejsów obsługiwanych przez system: iAccess (dostęp webowy), aplikacji mobilnej Touch oraz Workspace. Pojawiło się szereg nowych funkcjonalności oraz usprawnień w zakresie automatyzacji pracy w systemie (np. wbudowany ICR – Inteligent Character Recognition dla wydatków).

Rok 2020 był szczególnie trudny i wymagający dla systemu opieki zdrowotnej. To właśnie lekarze, pielęgniarki i ratownicy medyczni stoją na pierwszej linii frontu walki z COVID-19, ratując życie i zdrowie milionów osób na świecie, jednocześnie narażając siebie i swoje rodziny na kontakt z koronawirusem. To również w szeroko pojętym obszarze zdrowia i medycyny pokładane są nadzieje na powrót do normalności po długich miesiącach restrykcji i ograniczeń.

Firmy planują wykorzystać Sztuczną Inteligencję oraz IoT do opracowania wspólnych rozwiązań w celu optymalizacji działań dla klientów w zakresie produkcji, logistyki i łańcucha dostaw.

Analizując nadchodzące trendy w obszarze sztucznej inteligencji (AI), nie można nie zwrócić uwagi na pandemię, która zdominowała ostatni rok i wpłynęła na wszystkie aspekty życia ludzi na całym świecie. Jak wynika z badań Capgemini, ponad połowa firm oferujących usługi finansowe prowadzi prawie 40 proc. interakcji z klientem przy wsparciu AI. Z drugiej strony, aż 54 proc. kupujących każdego dnia wchodzi w interakcje z algorytmami sztucznej inteligencji m.in. za pośrednictwem wirtualnych agentów, skanerów biometrycznych, interaktywnych przymierzalni, czy hiperpersonalizowanych ofert. Żyjemy w czasach wyjątkowego postępu naukowo-technologicznego, którego dynamika stale przyspiesza. Te aspekty mają wpływ również na trendy panujące w obszarze sztucznej inteligencji w roku 2021.

Według danych GUS do 2050 r. liczba ludności Polski zmniejszy się o 4,4 mln osób. Mediana wieku ludności wyniesie ponad 52 lata, czyli o ok. 11 lat więcej niż obecnie, co oznacza, że ponad połowa mieszkańców Polski będzie miała ponad 50 lat. Tworzącą się w ten sposób lukę demograficzną na rynku pracy mogłyby przynajmniej w części zapełnić boty, do których polskie społeczeństwo jest coraz bardziej przychylne. Wskazują na to badania Abile przeprowadzone w grudniu 2020 roku. 65% ankietowanych wskazało w nich, że nie obawia się utraty pracy w wyniku przeprowadzenia automatyzacji i robotyzacji w firmie. Czy robotyzacja procesów może stać się odpowiedzią na pogarszającą się sytuację demograficzną w Polsce?

Przedsiebiorstwa mogą teraz szybciej uruchomiać połączenia sieci telefonicznej (PSTN) w usłudze Micrososoft Teams. Jest to możliwe dzięki rozwiązaniu Cloud Session Border Controller, które dostarczyła firma Colt Technology Services.

Grupa Iglotex jest wiodącym dystrybutorem żywności w Polsce dostarczającym do sklepów detalicznych i punktów gastronomicznych produkty mrożone, chłodzone i suche. Na początku 2021 roku planuje udostępnić swoim klientom nowy kanał sprzedaży, przez który będą oni mogli składać zamówienia o każdej porze, jak również zapoznać się z pełną ofertą dystrybucyjną Grupy, aktualnymi promocjami, historią zamówień oraz skorzystać z wielu dodatkowych funkcjonalności. Platformę eCommerce B2B Grupa Iglotex wdraża we współpracy z firmą Infinite IT Solutions, która jest dostawcą eHurtowni i innych rozwiązań IT dla biznesu.

Według badania Abile 54% Polakom robotyzacja kojarzy się z maszyną na linii produkcyjnej. Jednak już co trzeci badany wskazuje, że robotyzacja to system informatyczny oparty na algorytmach . Jak wynika z raportu Gartnera 90% dużych organizacji na całym świecie zaadaptuje rozwiązania robotyzacji procesów (RPA) do końca 2022 roku . W Polsce ta technologia dopiero raczkuje. Zdaniem ekspertów Abile główne bariery rozwoju RPA w naszym kraju to brak zachęt finansowych i podatkowych wspierających automatyzację oraz błędne przekonania na temat istoty samej robotyzacji i jej zastosowań np. w przemyśle.

Firmy wydają krocie na rozwój technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Jak podaje IDC, wydatki na te rozwiązania będą rosły mimo pandemii i w tym roku znacznie przekroczą 10 mld USD. Biznes będzie więc działał na styku dwóch wymiarów. To początek rewolucji, w której swój udział mają Polacy.

snt logoNie zwalnia dynamiczne tempo cyfryzacji ochrony zdrowia w Polsce. Pod koniec października podpisana została nowa umowa na rozbudowę systemu e-zdrowie (P1). Przygotowanie dodatkowych funkcjonalności Centrum e-Zdrowia zleciło firmom: Pentacomp Systemy Informatyczne oraz S&T Poland.

Przewiduje się, że za pięć lat ilość danych zwiększy się 10-krotnie. Już dziś pandemia przyspiesza proces zbierania i wykorzystywania danych, a nakładają się na to także rosnące wymagania cyfrowej gospodarki, rozwój sztucznej inteligencji oraz Big Data. To wszystko sprawia, że firmy stanęły przed dużymi wyzwaniami w zakresie infrastruktury IT. Choć sama pandemia i konieczność pracy zdalnej wymusiła zmiany bardziej w zakresie łączności internetowej, narzędzi do komunikacji czy zdalnego dostępu, to obecne wyzwania łączą się także z potrzebą przechowywania i przetwarzania coraz większej ilości danych. Dla firm kluczowy jest bezpieczny i szybki dostęp do nich, a także skalowalność rozwiązań do ich przechowywania.

oracle 120Firma Oracle poinformowała o udostępnieniu usługi Oracle MySQL Database Service zawierającej zintegrowany mechanizm MySQL Analytics Engine, który został zoptymalizowany pod kątem platformy Oracle Cloud Infrastructure (OCI) i jest dostępny wyłącznie w jej ramach. Jest to jedyna usługa MySQL, która udostępnia klientom zintegrowaną, ujednoliconą platformę umożliwiającą zarówno przetwarzanie transakcji online (OLTP), jak i przetwarzanie analityczne online (OLAP). MySQL Analytics Engine to nowy, działający w pamięci akcelerator analityczny, zaprojektowany wspólnie z zespołem Oracle Labs, który można rozbudować do tysięcy rdzeni OCI. Jest przy tym do 2 razy szybszy i 66% razy tańszy niż usługa Amazon Redshift.

Firma Savangard właśnie wprowadza na rynek nowe rozwiązanie z zakresu otwartej bankowości. Whizzapi to gotowy agregator API, który pozwala na szybką integrację ze wszystkimi API bankowymi w Polsce przy użyciu jednego interfejsu. Otwiera to całkowicie nowe możliwości, nie tylko bankom, ale również firmom z innych sektorów, m.in. ubezpieczeniowego czy energetycznego, które mogą od teraz zyskać dostęp do pełnego potencjału otwartej bankowości.

comarchSpółki notowane na rynkach regulowanych w Unii Europejskiej będą musiały sporządzać roczne sprawozdania finansowe według Jednolitego Europejskiego Formatu Elektronicznego (ang. European Single Electronic Format, ESEF). Dotyczy to również emitentów obecnych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

BIG DATA, zaawansowana analityka, uczenie maszynowe – to tylko niektóre z narzędzi wykorzystywanych przez wiodące instytucje finansowe. Ich znaczenie wzrosło szczególnie w czasach pandemii.

Optymalizacja czasu na określone czynności oraz dbałość o zdrowie pracowników – w tym celu Nagel-Group sprawdziła przebieg 580 tras aż 37 pracowników w 48 obszarach magazynu, co dało aż 3,3 miliardy zebranych danych. Unikalny pilotażowy projekt przyniósł ważne wnioski. Jakie?

Jeszcze w ubiegłym roku wiele firm w ogóle nie zastanawiało się nad otwarciem sklepów internetowych. Pandemia wywróciła jednak wszystko do góry nogami i nagle popularność handlu internetowego ogromnie wzrosła. Swój moment odpowiednio wykorzystują firmy, które specjalizują się w tworzeniu sklepów online. Rosną ci, którzy od dawna byli obecni w e-commerce sami lub którzy udostępniali platformy do takiej sprzedaży, jak na przykład Allegro czy Ebay.

Technologia głosowa Contact Center przenosi się do chmury (CCaaS). To efekt współpracy firm Colt Technology Services i Atos. Przedsiębiorcy z Europy będą mogli korzystać z tego narzędzia już w pierwszym kwartale 2021 roku. To kluczowa zmiana dla rosnącego w silę rynku pracy zdalnej.

MICROSOFTW dobie Cyfrowej Transformacji istnieje wiele wyzwań w produkcji przemysłowej, których nie da się już rozwiązać bez wiodącej roli informatyki i nowoczesnych technologii. Aby monitorować jakość produktów i zoptymalizować wydajność, wiele firm decyduje się wdrażać nowoczesne technologie cyfrowe również w Systemach Technologicznych (OT) i bezpośrednio na produkcji. Tak też jest w przypadku Polpharmy, firmy w której każdego roku produkuje się ponad 5,5 miliarda tabletek, kapsułek, ampułek i fiolek.

oracle 120Firma Oracle zaprezentowała nową generację usługi Oracle Exadata Cloud Service, która opiera się na platformie Exadata X8M i zostanie udostępniona w tym miesiącu w środowisku Oracle Cloud Infrastructure. Platforma Exadata X8M pozwala klientom przyspieszyć przetwarzanie najbardziej wymagających transakcji i realizację projektów analitycznych w 26 globalnych regionach chmurowych i dedykowanym regionie Cloud@Customer.

W zeszłym roku został uruchomiony AWS Outposts, w pełni zarządzana usługa, która rozszerza możliwość uruchamiania usług chmurowych AWS w ramach własnej serwerowni wykorzystując dedykowany sprzęt – szafy rackowe – tworzone i dostarczane przez AWS. Dzięki tej usłudze, firmy mają możliwość tworzenia prawdziwie hybrydowych rozwiązań i uruchamiania takich usług jak Amazon EC2 – czyli serwery wirtualne, zarządzane bazy danych RDS czy klastry kontenerowe oparte o usługi ECS oraz EKS zarówno w regionach AWS oraz we własnej serwerowni, wykorzystując spójne interfejsy i technologie.

oracle 120Ludzie zatrudnieni w firmach i instytucjach muszą stawić czoła bezprecedensowym wyzwaniom związanym z ich kondycją psychiczną, których źródłem są pandemia COVID-19 i inne nagłe wypadki. Sztuczna inteligencja może jednak pomóc przywrócić równowagę w tym zakresie.

Rockwell Automation, Inc. i Microsoft Corp. ogłosiły przedłużenie współpracy partnerskiej o kolejne pięć lat w celu opracowania zintegrowanych, gotowych rozwiązań dla firm produkcyjnych w zakresie wydajności, dzięki zastosowaniu technologii chmury. Połączenie doświadczenia obydwu firm w zakresie IT oraz przemysłu gwarantuje płynną współpracę na rzecz wypracowania rozwiązań, które umożliwią oszczędność kosztów infrastruktury, skrócenie czasu oraz zwiększenie produktywności.

54 proc. kupujących każdego dnia wchodzi w interakcje z algorytmami tzw. sztucznej inteligencji m.in. za pośrednictwem wirtualnych agentów, skanerów biometrycznych, wirtualnej jazdy próbnej, interaktywnych przymierzalni, hiperpersonalizowanych ofert… Przestrzenie naszpikowane innowacyjnymi rozwiązaniami koncentrują się na klientach. Z jakim skutkiem? Czy wkrótce sprzedawcy w sklepach staną się zbędni? Jak wrażenia z interakcji AI odbierają kupujący? Na te pytania odpowiada raport Capgemini dotyczący AI w Customer Experience uwzględniający obecną sytuację gospodarczą.

Przyszłość biznesu leży w rozwiązaniach cyfrowych umożliwiających funkcjonowanie w nowych realiach, które wyklarowały się w czasie globalnego kryzysu wywołanego pandemią. Narzędzia te muszą skupić się na doświadczeniach zarówno konsumentów, jak i pracowników, a także na codziennej działalności firm. Dlatego też Fujitsu wskazuje drogę do post-covidowego ożywienia gospodarczego ruszając z inicjatywą „Reimagine”.

Back to top