microsoft logo 2018Najważniejszym wyzwaniem, przed którym stoją obecnie jest uzyskanie równowagi pomiędzy zachowaniem tradycji w historycznej posiadłości, przy jednoczesnym wyprzedzaniu o krok najnowszych osiągnięć w świecie wina. Pandemia COVID-19 wystawiła na próbę ich zdolność do przystosowania się. Wymuszając zakaz imprez branżowych oraz wprowadzając blokadę na podróże, zmieniła wszystko dla małych producentów wina, takich jak Ciacci.


 REKLAMA 
 Baner srodtekstowy350x350 strona KSeF 
 
W „normalnym” roku, premierze nowego rocznika wina towarzyszyłyby podróże i spotkania twarzą w twarz z dystrybutorami i krytykami, a także zwiedzanie piwnic na terenie posiadłości. W tym roku, w obliczu zbliżającej się blokady, Gabriele Gorelli, konsultant i producent wina, oraz reszta zespołu Ciacci, musieli opracować nowy sposób dzielenia się swoim najnowszym rocznikiem z miłośnikami wina na całym świecie i rozwijać działalność w czasie kryzysu. W odpowiedzi na te wyzwania winiarnia Ciacci zwróciła się do zespołu Microsoft. Współpraca przyniosła równowagę między tradycją a technologią.

Dzięki wcześniejszej inwestycji w Microsoft 365 i Microsoft Teams, firma Ciacci mogła działać szybko i opracować zupełnie nowy sposób dzielenia się winem z dystrybutorami, krytykami i miłośnikami wina z całego świata. Wirtualne degustacje win, organizowane za pośrednictwem Microsoft Teams, zmieniły sposób prowadzenia działalności winiarni, oszczędzając czas, koszty podróży i tworząc nowe, silniejsze więzi z klientami.

Nasz świat jest tradycyjny, jeżeli chodzi o kontakt z ludźmi. Wirtualne degustacje wina przez Microsoft Teams pomagają nam stworzyć przestrzeń, dzięki której możemy utrzymywać kontakt z naszymi klientami, dzielić się wrażeniami, opowiadać historie o różnych aspektach naszej pracy. Kiedy wybuchła pandemia, technologia wykonała fantastyczną pracę, pomagając nam w komunikacji z naszymi dystrybutorami, krytykami, a nawet restauracjami” – Alex Bianchini, kierownik produkcji, Ciacci Piccolomini d’Aragona.


orzystając Microsoft 365, pracownicy Ciacci szybko przenieśli się do świata wirtualnego, zastępując spotkania osobiste wirtualnymi degustacjami win z wykorzystaniem Microsoft Teams. Członkowie rodziny Bianchini korzystali również z usług Teams, aby współpracować i łączyć się z partnerami i dostawcami, co pozwoliło im na utrzymanie dynamiki biznesu.

Dzięki rozwiązaniu, Rodzina Ciacci oszczędza również czas i koszty związane z podróżami. Typowa podróż międzynarodowa zajęłaby co najmniej tydzień, teraz Ciacci po prostu wysyłają swoje wino do dystrybutorów i organizują dwugodzinne spotkanie wirtualne, aby omówić szczegóły trunku.

Choć wszyscy we Włoszech z niecierpliwością oczekują powrotu do normalności, Ciacci wyobrażają sobie przyszłość swojej działalności w nowej wersji. Możliwość połączenia się z miłośnikami wina praktycznie na całym świecie otworzyła przed nim wiele możliwości poszerzenia bazy klientów. Właściciele winnicy już planują kolejne kroki, myśląc o wykorzystaniu wirtualnych wycieczek, aby zaprosić fanów z całego świata do szlachetnego świata tradycyjnego włoskiego winiarstwa.

Winiarnia nadal planuje wykorzystywać Teams do stworzenia bezpośredniej linii kontaktu dla klientów, zamiast polegać tak bardzo na sprzedaży do dystrybutorów; jest to coś, do czego winiarnia jest dobrze przygotowana, także dzięki swojej stronie e-commerce.

Dzięki Microsoft Teams czerpiemy z tego, co mają do zaoferowania oba światy, możemy pozostać w kontakcie z dystrybutorami i ekspertami, ale także tworzyć relacje z nowymi klientami, zwłaszcza jeśli mamy własną platformę wymiany informacji między firmami a konsumentami” – dodaje Gabriele Gorelli, Konsultantka i Producentka Wina


Winnica Ciacci będzie oczywiście dalej postarzać wino w beczkach w zabytkowej piwnicy, jednak „nad ziemią” biznes przejmują najnowocześniejsze technologie, które pomagają rozwijać się w nowych niepewnych czasach. Inwestycja w Microsoft 365, a w szczególności Microsoft Teams, sprawiła, że ta rodzinna firma jest w stanie dostosować się do nowej rzeczywistości. Rezultatem jest rewolucja w cyfrowej promocji wina.

Źródło: www.microsoft.com/pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top