IX KONGRES BUSINESS INTELLIGENCE
6 - 7 maja 2015 r., Warszawa
ANALITYKA BIZNESOWA W PŁYNNEJ RZECZYWISTOŚCI
- Real World Examples - kluczowe trendy na rynku zaawansowanej analityki
- Nowe technologie dające przewagę rynkową. Jak zapewnić poziom wiedzy pozwalający na konkurencję, gdy ilość danych rośnie a systemy BI stają się za wolne
- Odnów swoją strategię integrowania danych, by przygotować się do cyfryzacji
- Nowinki vs(?) realne cele - wartość operacyjna zaawansowanych narzędzi analitycznych
- Kryteria wyboru właściwych narzędzi i rozwiązań
- Analiza vs(?) synteza danych – za dużo analizujemy, za mało syntezujemy
ANALITYCZNA KULTURA W PRZEDSIĘBIORSTWIE
- Jak stworzyć i podtrzymać strategię. Zabezpieczanie idei BI i jej promocja w organizacji. Jak z powodzeniem komunikować korzyści płynące z BI
- Jak przebudować całościowe podejście organizacji do BI. Metody wdrożeniowe
- Strategia korporacyjna w zakresie raportowania i zarządzania wielkimi zbiorami danych
- Organizacja efektywnego zarządzania danymi, informacją i wiedzą w firmie. Ład informacyjny – jak sprawić by zarządzanie informacją zadziałało. Demokratyzacja informacji
- Analiza biznesowa w cieniu silosowości funkcjonalnej
- Zarządzanie danymi w praktyce dnia codziennego. Jak sklasyfikować role i potrzeby informacyjne pracowników ze względu na miejsce w organizacji
- Zespół projektowy w projekcie BI, dobre praktyki, skuteczna implementacja rekomendacji analitycznych
- Nowy podział kompetencji na linii IT – biznes. IT – lider (?) projektu. IT a realizacja strategii biznesowej. Wsparcie procesów zarządczych
- Zespół data science w przedsiębiorstwie
- Budowanie analitycznej kultury w przedsiębiorstwie
HARD NUMBERS
- Monetyzacja danych
- Mierzenie wartości biznesowej analityki. Sprawdzanie efektywności BI względem działań operacyjnych firmy
- Koszty BI - koszty wdrożenia, wymagania sprzętowe. Kto odpowiada za wydatki na rozwiązania IT
- Informatyka bez informatyków… self- service, czyli samoobsługowe narzędzia IT. Facylitacja samoobsługowych narzędzi biznesowych
- Dostęp do właściwych danych we właściwym czasie… Analiza w czasie rzeczywistym - czy jest to możliwe, jaką ma wartość operacyjną, jak to zmienia biznes
- Analiza społecznościowa – jakie tajemnice pozwoli Ci odkryć Social intelligence
- Analityka z chmur… cloud services – jak zmieniają BI, strategie, rozwiązania. Dlaczego to ma sens
- Wróż z liczb… analizy predykcyjne, czyli przewidywanie przyszłości. Smart analytics i wykorzystanie danych symulacyjnych
- Analizy biznesowe w kieszeni... mobile analytics – mobilny dostęp do analiz, raportów
- Kwestia bezpieczeństwa w IT
- Customers analitycs - pozyskaj więcej danych o swoim konsumencie / wiedz więcej o swoim kliencie, niż konkurencja
- BI vs BIG DATA, BIG-DATA - czy warto
- Hurtownie danych
- Przetwarzanie danych w bazach In-memory
- Analiza i wizualizacja danych. Szybka integracja danych, wykorzystująca proste interfejsy