Rozwiązania z zakresu ujednoliconej komunikacji cieszą się coraz większym zainteresowaniem polskich przedsiębiorców. Według danych IDC , w 2016 roku wartość polskiego rynku tego typu rozwiązań osiągnie 140 mln dolarów. Wpływ na ten wynik, bez wątpienia, miało wprowadzenie UCaaS. Co to jest i dlaczego firmy tak chętnie wybierają to rozwiązanie?

 REKLAMA 
 Baner srodtekstowy350x350 strona KSeF 
 
Unified Communication (UC), czyli ujednolicona komunikacja to system, który ma na celu ułatwienie porozumiewania się między pracownikami firmy za pomocą różnych kanałów komunikacji: od szybkich wiadomości tekstowych, takich jak SMS czy czat, po wideokonferencje z możliwością edytowania dokumentów. Nic więc dziwnego, że firmy coraz chętniej korzystają z systemów ujednoliconej komunikacji, a polski rynek UC rośnie w tempie 20 proc. rocznie. Dostawcy tego typu rozwiązań, wychodząc naprzeciw potrzebom przedsiębiorców, oferują również Unified Communication as a Service, czyli ujednoliconą komunikację jako usługę. Na czym polega to rozwiązanie i czym różni się od swojej pierwotnej wersji?

Komunikacja z chmury
 
Unified Communication as a Service (UCaaS) to nowoczesne rozwiązanie, które obejmuje standardowe funkcje Unified Communication, czyli usługi: komunikacji tekstowej (Messaging), zarządzania obecnością (Presence), głosowe (telefoniczne) oraz wideokonferencji i czatu. Technologia ta łączy wiele kanałów komunikacyjnych w jedną, prostą w obsłudze platformę i, w przeciwieństwie do UC, nie wymaga wdrażania kosztownego oraz skomplikowanego systemu w przedsiębiorstwie, ponieważ świadczona jest w chmurze.
UCaaS to przede wszystkim dużo krótszy czas wdrożenia rozwiązania oraz jego elastyczność. Dzięki temu, że usługa oparta jest na chmurze, przedsiębiorstwo nie musi posiadać dedykowanych zasobów technicznych, gdyż utrzymanie i administrowanie systemem spoczywa na dostawcy rozwiązania – mówi Jarosław Pazgrat, Dyrektor Zarządzający firmy MCX Telecom.
Korzyści dla biznesu

Wdrożenie UCaaS w firmie niesie za sobą szereg korzyści. Technologia ta, dzięki wyposażeniu wszystkich użytkowników w kompletny zestaw funkcji ujednoliconej komunikacji oraz pracy grupowej, podnosi produktywność całego przedsiębiorstwa. Firmy zyskują proste i wygodne zarządzanie systemem, a jej pracownicy, dzięki stałemu dostępowi do najświeższych informacji, są bardziej osiągalni i łatwiej reagują na zgłoszenia. Usługa łączy ze sobą rozproszone, aktywne zespoły robocze za pomocą urządzeń mobilnych oraz daje możliwość prowadzenia wielostronnych wideokonferencji z dowolnego miejsca i urządzenia. W ten sposób firmy zyskują wyższą jakość wykonywanej pracy zdalnej oraz zespołowej. Warto wspomnieć, że UCaaS to również niższe koszty prowadzenia firmy.
Usługa rozliczana jest w modelu opexowym, polegającym na tym, że przedsiębiorstwo ponosi jedynie koszty związane z utrzymaniem rozwiązania. Ponadto, firma płaci za tyle licencji, ile wykorzystuje (tzw. pay per use) i może elastycznie zwiększać lub zmniejszać ich liczbę w zależności od zapotrzebowania – mówi Jarosław Pazgrat, Dyrektor Zarządzający MCX Telecom.
Źródło: MCX Telecom

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top