oracle logo plAplikacje mobilne dają firmom szansę na nadanie jasnego komunikatu wyróżniającego się wśród szumu marketingowego. Aby wyszukiwać informacje, użytkownicy urządzeń mobilnych coraz częściej używają aplikacji mobilnych, a nie przeglądarek. Najnowsze badanie przeprowadzone przez firmę Nielsen pokazało, że uzyskując dostęp do mediów, użytkownicy przez 89% czasu korzystają z aplikacji mobilnych, a tylko przez 11% czasu z przeglądarki.
 

 
W niedalekiej przyszłości może dojść do tego, że klienci będą podejmować większość decyzji zakupowych na podstawie informacji znalezionych za pomocą aplikacji mobilnych przed bezpośrednim kontaktem z daną firmą. W związku z tym zapewnienie klientom mobilnej obsługi, spójnej z innymi kanałami sprzedaży nabierze kluczowego znaczenia. Według badania przeprowadzonego przez Zogby Analytics dla CA Technologies firmy, w których mobilna obsługa klienta jest na niskim poziomie, mogą stracić 27% klientów. Jest to zatem gra o wysoką stawkę.

Przyjrzyjmy się trzem cechom skutecznej aplikacji mobilnej:

1. Rozwiązuje problemy

Firmy często traktują aplikacje mobilne jako kolejny kanał marketingu bezpośredniego — czyli kolejny sposób na bombardowanie klientów ogólnymi informacjami, aktualnościami, promocjami i ofertami specjalnymi, podczas gdy w gruncie rzecz powinny raczej opracowywać aplikacje mobilne, które zaspokajają konkretne problemy klientów. Przykładem może być tutaj branża turystyczna. Każdy, kto kiedykolwiek zatrzymał się w hotelu, wie o tym, że rejestracja w recepcji może być dla podróżnika zbyt męcząca po długim dniu jazdy. Dlatego aby ułatwić klientom przejście tej procedury, wiele hoteli umożliwia im obecnie zarejestrowanie się, uzyskanie numeru pokoju oraz otwarcie drzwi za pomocą aplikacji mobilnej.

2. Jest spersonalizowana

Oferując użytkownikom spersonalizowaną obsługę, przedsiębiorstwo zapewnia im duże korzyści. Jedną z metod personalizacji jest umożliwienie użytkownikom logowania się przez serwisy społecznościowe. Oprócz zmniejszenia liczby koniecznych do zapamiętania haseł logowanie w ten sposób zapewnia sprzedawcom dostęp do dokładnych danych z profili społecznościowych, takich jak lokalizacja, zainteresowania czy zawód. Dzięki tym danym sprzedawcy mogą lepiej personalizować swoje promocje, oferując produkty i usługi dostępne w pobliżu lokalizacji użytkownika, co może przedłużyć czas interakcji klienta z firmą. Na przykład według badania przeprowadzonego przez serwis Facebook osoby, które logują się w witrynie Huffington Post za pomocą danych z Facebooka, przeglądają 22% więcej stron i spędzają w witrynie osiem minut dłużej niż przeciętny czytelnik. A kiedy użytkownicy trafią na treści, które im się podobają, mogą podzielić się nimi z przyjaciółmi, co pomaga w pozyskiwaniu nowych klientów. Najnowsze badanie przeprowadzone przez Blue Research na zlecenie Janrain pokazało, że 72% osób bierze pod uwagę dokonanie zakupu na podstawie pozytywnych rekomendacji z sieci społecznościowych.

3. Jest bezpieczna

Według artykułu w najnowszym wydaniu magazynu Forbes cena akcji spółki Target spadła o prawie 14% w ciągu dwóch miesięcy po poważnym naruszeniu ochrony danych w 2013 r. W tym samym artykule podano, że koszty związane z naruszeniem bezpieczeństwa przez Home Depot we wrześniu zeszłego roku mogą sięgnąć 62 mln USD (z czego odszkodowania do wypłacenia w ramach ubezpieczenia są szacowane na 27 mln USD). Biorąc pod uwagę to, że 92 spośród 100 najpopularniejszych płatnych aplikacji przynajmniej raz padły ofiarą hakerów, funkcjonalność aplikacji znacznie przewyższa ich bezpieczeństwo. Dlatego warto odpowiednio zadbać o ochronę danych osobowych użytkowników oraz reputacji firmy.

Dzisiejsi klienci są zalewani materiałami marketingowymi. Aplikacje mobilne dają jednak firmom szansę na wyróżnienie się z tłumu. Za pomocą bezpiecznych i spersonalizowanych aplikacji ukierunkowanych na rozwiązywanie problemów użytkowników firmy mogą zwiększyć sprzedaż oraz przywiązanie klientów do marki.

Autor: David Goltz — konsultant ds. rozwiązań w Oracle Center of Excellence
Źródło: www.oracle.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top