DELIKATES z systemem ERP NAVIREO

Dotychczas używany w firmie Delikates system informatyczny nie obejmował wszystkich zachodzących procesów biznesowych. Odczuwalne były problemy wydajnościowe oraz brak możliwości rozwoju zgodnego z pojawiającymi się potrzebami. Brak wsparcia procesów sprzedaży powodował wydłużenie obsługi klienta i wymierne straty finansowe. Dodatkowym problem stanowiły również braki w bieżących informacjach o stanach magazynowych i zarządzaniu produkcją. Szybki rozwój i rozbudowa linii produkcyjnych wymagały systemu ERP, który byłby elastyczny i konfigurowalny oraz w pełni odzwierciedlał procesy zachodzące w firmie. Nie bez znaczenia był także bieżący proces raportowania o rzeczywistym stanie finansów i innych informacjach zarządczych.
Firma Delikates z Ostródy istnieje od 1991 roku. Obecnie jest wiodącym producentem wyrobów garmażeryjnych w Polsce. Delikates zatrudnia blisko 150 osób, dzienna produkcja wynosi średnio 8 ton wyrobów, a dystrybucja obejmuje teren całego kraju. Stale wzbogacana oferta obejmuje już ponad 50 produktów w kilku grupach asortymentowych: wyroby mączne gotowane, mączne smażone, sałatki, galaretki, paszteciki, pizze i zapiekanki, gołąbki i bigos.

Na jakość marki wpływają: tradycyjne przepisy kuchni polskiej, najwyższej jakości surowce oraz nowoczesne technologie produkcji. Chcąc zapewnić klientom odpowiedni poziom jakości i bezpieczeństwa zdrowotnego swoich produktów, Delikates przystosował całą swoją produkcję do wymagań międzynarodowych standardów produkcji i dystrybucji żywności – HACCP. Dzięki nowoczesnemu taborowi wyroby docierają do sklepów i hurtowni na terenie całego kraju w ciągu zaledwie 24 godzin od momentu wyprodukowania. Delikates współpracuje z największymi odbiorcami w Polsce: Carrefour, Makro, Auchan, Bomi, LOT.

Wybór systemu

W trakcie poszukiwania przez firmę Delikates nowego rozwiązania informatycznego, do głównych kryteriów wyboru należało skrócenie czasu obsługi klienta, uszczelnienie procesów magazynowych, spójne zarządzanie produkcją oraz raportowanie dla zarządu. W związku z prowadzeniem przez firmę sprzedaży mobilnej równie istotne było także zapewnienie pełnego bezpieczeństwa danych przesyłanych między firmą a jej handlowcami w terenie.

Po prezentacjach kilku systemów najlepiej oceniony został system Navireo, głównie ze względu na jego elastyczność, nowoczesny interfejs, łatwość konfigurowania profili użytkowników oraz elastyczny sposób rozbudowy o dodatkowe funkcjonalności. Za Navireo przemawiała również konkurencyjna cena oraz kompleksowa obsługa firmy wdrożeniowej.

Wdrożenie

Wdrożenie zrealizował Autoryzowany Partner InsERT, firma ATISOFT, we współpracy z firmami i-sys oraz AGK Info. W skład zespołu wdrożeniowego weszło sześć osób – cztery po stronie firmy wdrożeniowej oraz dwie z firmy Delikates. Proces przygotowania 20 stanowisk systemu w siedzibie firmy i 10 jednostek mobilnych został rozłożony na 3 miesiące i podzielony na kluczowe etapy, które zrealizowano bez przeszkód w przyjętej wcześniej kolejności.

Trzytygodniowy pierwszy etap obejmował analizę przedwdrożeniową, dzięki której zespół wdrożeniowy uzyskał niezbędną wiedzę na temat procesów zachodzących w przedsiębiorstwie oraz ostatecznie doprecyzował wszystkie najistotniejsze potrzeby klienta.

Etap drugi, polegający na zbudowaniu i przygotowaniu środowiska szkoleniowo-testowego oraz późniejszym przeszkoleniu personelu, zajął kolejnych pięć tygodni. Natomiast końcowe testy połączone z migracją danych, poprzedzające komercyjne uruchomienie systemu, zamknęły się w okresie dwóch ostatnich tygodni wdrożenia. Warto tu wspomnieć o stworzeniu (za pomocą dynamicznych wzorców wydruków) zindywidualizowanych wzorców faktur dla klientów oraz specjalnych zestawień dla potrzeb produkcyjnych.

Korzyści

Dzięki wdrożeniu Navireo firmie Delikates udało się zrealizować wszystkie cele stawiane jeszcze przed wyborem systemu. Główne uzyskane korzyści wynikają ze skrócenia czasu obsługi klienta i fakturowania, nieosiągalnej wcześniej szczelności procesów magazynowych, bieżącego raportowania produkcji, spójności danych i wspólnego zarządzania strategią sprzedaży oraz możliwości przeprowadzania analiz na podstawie aktualnych danych z systemu.
System Navireo umożliwia nam sprawne przesyłanie danych między centralą a handlowcami w terenie, a także zapewnia szybki dostęp do informacji o sprzedaży i procesach zachodzących w firmie - podsumowuje Barbara Dawidziak, prokurent w spółce.
Plany na przyszłość

W najbliższej przyszłości firma Delikates planuje wdrożenie modułów księgowych oraz kadrowo-płacowych, rozbudowę obsługi procesów CRM, dalsze modyfikacje funkcjonalności systemu odpowiadające potrzebom produkcji i procesów magazynowo-sprzedażowych, a także dodatkowe szczegółowe raporty i zestawienia.

Źródło: NAVIREO

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top