Firma SITS z Brodnicy, szwedzki producent mebli, wdrożyła system ERP IFS Applications w obszarach zarządzania produkcją oraz dystrybucją. SITS to szwedzko-polska spółka powstała z połączenia dwóch firm – SITS i CIMIR. Oferta, obok skandynawskich mebli IKEA, zawiera rodzinę nowoczesnych i funkcjonalnych mebli tapicerowanych SITS i skierowana jest głównie na eksport.

 REKLAMA 
 Baner srodtekstowy350x350 strona KSeF 


Meble dostarczane są nie tylko do krajów Skandynawii, Europy Zachodniej, ale też do Azji i Stanów Zjednoczonych. Firma coraz dynamiczniej wkracza również na polski rynek, wykorzystując dobrą koniunkturę i stale rosnący popyt w obszarze budownictwa jednorodzinnego i dużych mieszkań.

SITS realizuje tygodniowo zamówienia na prawie 4000 artykułów, przy czym są to często zlecenia wykonania jednego, niepowtarzalnego mebla. Ta specyfika produkcji wymaga odpowiedniego zarządzania, wspomaganego przez właściwy system informatyczny, taki jak IFS Applications.

Nasze plany na przyszłość zakładają dalszy wzrost produkcji w tempie 20% rocznie w ciągu najbliższych lat” – mówi Tomasz Czerwiński, Prezes Zarządu SITS. „Planujemy nową strategię marketingową, chcemy też szerzej zaistnieć na rynkach europejskich, w USA i na rynku polskim. Nowoczesne zarządzanie, wspomagane przez IFS Applications, to podstawa naszego biznesu. Bez sprawnie działającego systemu informatycznego nie bylibyśmy w stanie realizować rosnącej liczby zamówień i podejmować ambitnych wyzwań stawianych nam przez rynek”.

Firma IFS ma wieloletnie doświadczenie we wdrażaniu rozwiązań informatycznych dla branży meblarskiej. SITS dołączył do grona jej klientów dwa lata temu. Wtedy to podpisano umowę na wdrożenie kluczowych modułów systemu – IFS Finansów, IFS Dystrybucji oraz IFS Produkcji.

Od marca 2007 roku z systemu IFS Applications w SITS korzysta już 93 użytkowników. Trwa gromadzenie wszystkich potrzebnych danych umożliwiających prognozowanie popytu i wielkości produkcji.

„Firma IFS jest dobrze znana polskiej branży meblarskiej” – mówi Marcin Taranek, Prezes Zarządu IFS Poland. „Z systemu IFS Applications korzysta już kilkanaście firm produkujących meble w naszym kraju. Spółka SITS to doskonały przykład sprawnego wykorzystywania nowoczesnych narzędzi informatycznych dla wzmocnienia swojej pozycji konkurencyjnej na wielu rynkach”.

Poza procesem zarządzania produkcją i dystrybucją mebli, SITS zamierza również poprawić jakość pracy i ulepszyć proces zakupów. W tym celu w grudniu 2007 r. rozpoczęto wdrożenie zaawansowanego rozwiązania IFS Dystrybucja obejmującego Harmonogramowanie Zakupów i Sprzedaży oraz Planowanie Popytu.

W planach spółki znajduje się także wdrożenie IFS CRM, które ma polepszyć jakość obsługi klientów. W przyszłości spółka zamierza też wdrożyć IFS Analizę Zarządczą – w tym zrównoważoną kartę wyników. Pozwoli to na bardziej dokładną ocenę pozycji firmy na rynku.

Źródło: www.ifsworld.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top